• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

3COM Officeconnect ADSL Modem + router + Wireless

Started by eislon, October 30, 2006, 07:52:41 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Ik heb nog een 3COM Officeconnect ADSL Modem + router + Wireless liggen.

Het wifi gebeuren is 54Mbit, 2 antenne's  WPA security.
4 ports switch 10/100Mbit.


eislon

Weet iemand of ik deze kan gebruiken om via de WLAN verbinding te maken met een andere WLAN?
En dan gewoon zijn utp poorten kan gebruiken om devices hierop aan te sluiten?

ahendriks

Wellicht door het WLAN in te stellen als repeater... als dit mogelijk is dan kan dat wat je vraagt ook...

Een repeater is om de afstand wat je WIFI verbinding kan overbruggen te vergroten. Stel je WIFI kan 30m komen op goed kwaliteit. Als dan op 30 meter een repeater staat kan je vanaf daar wederom 30 meter een goed ontvangst hebben... De vertraging die hierdoor optreedt is minimaal. Voor bedrijven is dit handig om te gebruiken (groter oppervlak), voor thuis is dit vaak niet nodig omdat het modem wel je gehele erf kan bedienen...
Grt,
Alex

eislon

Ik weet niet of dit inderdaad met dit apparaat mogelijk is.
Maar ik wil hem gewoon gaan gebruiken, als draadloze access punt, voor de woonkamer.
Ben namelijk van plan om de modem van tele2 boven op de computerkamer te zetten en dan via de 3com beneden in de woonkamer een soort switch te hebben voor de dreambox en mijn voip telefoon.

Zodat er misschien geen kabel(s) getrokken hoeven te worden.  vandaar de vraag,  want een wifi usbstick zal misschien nog wel voor de dreambox kunnen, maar niet voor de voip telefoon.

ahendriks

WIFI voor de dreambox is niet aan te raden...
tenminste, als je je PC/server als opslag voor opnames wil gebruiken... WIFI is dan niet betrouwbaar genoeg.
Verder zou je idee op zich moeten werken... voor VOIP vraag ik mij ook af of WIFI wel verstandig is...
Je zou kunnne wachten op de 811n standaard... die schijnt een stuk betrouwbaarder te zijn (en sneller)
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on March 01, 2007, 01:22:57 PM
WIFI voor de dreambox is niet aan te raden...
tenminste, als je je PC/server als opslag voor opnames wil gebruiken... WIFI is dan niet betrouwbaar genoeg.
Verder zou je idee op zich moeten werken... voor VOIP vraag ik mij ook af of WIFI wel verstandig is...
Je zou kunnne wachten op de 811n standaard... die schijnt een stuk betrouwbaarder te zijn (en sneller)

VOIP via WIFI moet geen probleem zijn, het pakt maar 40Kb.
En TV kijken via dreambox -> draadloze router -> draadloze netwerkverbinding via je laptop (bv)  werkt perfect....

gewoon aanloggen via de webinterface van de dreambox met je notebook... en streamen maar...  erg gaaf hoor.

arjanhs

Quote from: eislon on January 19, 2008, 07:59:08 PM
VOIP via WIFI moet geen probleem zijn, het pakt maar 40Kb.
En TV kijken via dreambox -> draadloze router -> draadloze netwerkverbinding via je laptop (bv)  werkt perfect....

gewoon aanloggen via de webinterface van de dreambox met je notebook... en streamen maar...  erg gaaf hoor.


Ja, streamen werkt wel, maar opnemen en time-shiften wordt lastiger met een WiFi verbinding, daar is natuurlijk wel wat meer band breedte voor nodig, probeerd het bij mij thuis laatst ook, en dat ging hopeloos mis, en was met een kabeltje :-)

eislon

Quote from: arjanhs on January 21, 2008, 08:22:33 AM
Ja, streamen werkt wel, maar opnemen en time-shiften wordt lastiger met een WiFi verbinding, daar is natuurlijk wel wat meer band breedte voor nodig, probeerd het bij mij thuis laatst ook, en dat ging hopeloos mis, en was met een kabeltje :-)

ja opnemen en timeshift heb ik nog niet uitgeprobeerd.  ach ja ook weer ivm met tijd he... het werkt al via kabel.... waarom nog draadloos hehe.

arjanhs

Quote from: eislon on January 21, 2008, 09:21:25 AM
ja opnemen en timeshift heb ik nog niet uitgeprobeerd.  ach ja ook weer ivm met tijd he... het werkt al via kabel.... waarom nog draadloos hehe.

Dat klopt, maar wil je het bijvoorbeeld op een plek zetten waar nog geen kabel is, dan is draadloos natuurlik wel een uitkomst

eislon


arjanhs