• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Keys map van kaartlezer CCcam server

Started by claudiuzz, February 25, 2009, 07:45:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

claudiuzz

February 25, 2009, 07:45:12 AM Last Edit: February 25, 2009, 07:49:48 AM by claudiuzz
Hallo,

Ik heb een ubuntu server met een smargo kaart lezer en CCcam, en nou vroeg ik mij af waar CCcam die keys die van mijn canal digital kaart gelezen worden opslaat. :huh: de map var/keys is bij mij leeg dus die is het vast niet <_<



arjanhs

CCcam slaat deze niet op, maar haalt deze van je kaartje, en gaat vervolgens het singaal decoderen waardoor de uitzending zichtbaar wordt. De /var/keys blijft in dit geval leeg, deze is bedoeld voor software matige keys die je hierin kunt plaatsen, daarbij wordt het kaartje niet gebruikt.

claudiuzz

Oh, oké weer wat geleerd :lol:

Maar is er niet een of andere manier om die keys te onderscheppen, want als ik het goed begrijp worden de sleutels pas gedecodeerd als ze in de dreambox ''decoder'' aankomen toch??

arjanhs

Inderdaad, en er zal vast een manier zijn om ze af te vangen, maar om de zoveel tijd wordt er opnieuw een request gedaan, waardoor de zojuist afgevangen key combinaite niet meer geldig is voor het decoderen van het singaal, dus heb je er weinig aan.

Misschien kun je aangeven wat je er mee wil doen?

claudiuzz

Ik ben een beetje aan het experimenteren :lol:
Ik wil graag zien of het me lukt om de keys van en originele kaart op een fun of gold kaart te programmeren
en ik ben benieuwd hoelang die sleutels het dan gaan volhouden.

Ik heb op andere forms ook gelezen dat er wel software is om originele kaarten uit te lezen zoals MKFind maar
die sofware is super lastig te vinden

ahendriks

Keys overzetten zal geen nut hebben... om de x minuten veranderd de key... met de nieuwe CD3 codering (nagra3 geloof ik) is dit verkort naar om de x seconden...

Om zo'n kaart te programmeren zal je toch echt een orginele compleet uit moeten lezen en deze op een andere kaart weer schrijven... in theorie kan je dan volgens mij 1 op 1 copietjes maken...

Als je voor het uitlezen MKFind nodig hebt... tja... dan wordt het zoeken hiernaar.... Heb je p2p netwerken als edonkey (emule) al eens geprobeerd?
Grt,
Alex

claudiuzz

Binnen enkele seconde!!!

Dat had ik niet verwacht, ik ga even een tijdje rondsnuffelen in ''virusland'' kijken of ik iemand vind die een niet corupte MKFind aanbied.

Ik had ook een verhaaltje gelezen over iemand die met drie verschillende programma's kaarten cloont maar die post is al acht jaar oud en die programma's zijn nog lastiger te vinden.

Ik bedoel de programma's Cardwizard,I calculator,en cardmagic, misschien bekende programma's?

arjanhs

zoals je al aangeeft is de post al 8 jaar oud, de informatie die er in staat dus ook, CD heeft er voor gekozen SECA2 in te ruilen voor SECA3, waarop weer nieuwere software is geplaatst, die niet zoals de op dit moment gehackte SECA2 uit gelezen kan worden.

Ik blijf graag op de hoogte van je vorderingen, en ben benieuwd of het je gaat lukken.

claudiuzz

February 27, 2009, 10:52:31 AM #8 Last Edit: February 27, 2009, 10:59:26 AM by claudiuzz
Hier even 'n Update  :mellow:

Ik heb weer 'n hoop geleerd de afgelopen nacht en ik heb een werkende MKFind gevonden,

(wel eerst even virtual Box geinstaleerd om al die virissen op één plek te houden  <_<)

Ik ben er in ieder geval achtergekomen dat ik er nog lang niet ben :lol:

Mijn eerst volgende probleem is namelijk de compoort,ik heb een redelijk recent bord dus heb ik geen standard compoort meer.
Ik gebruik een usb to sereal kabeltje wat voor dreamup nooit een probleem is geweest maar voor mkfind dus wel, ik ben er ook achter  dat je met mkf geen volwaardige cloon kan maken, je heb nog een berg andere software nodig, maar die heb ik nu ook uit virus land weten te hengelen  B)

Dus ga ik vandaag m'n perfect draaiende servertje maar om zeep helpen voor een windows os,want m'n oude servertje heeft nog wel een compoort.

Ik zit er wel over te denken om er 'n dualboot van te maken maar ik heb eigenlijk nog geen idee hoe ik dat moet gaan doen, ik dacht misschien gewoon installeren zonder te formateren maar hoe ga ik later die windows os er dan weer tussenuit krijgen :huh:

Iemand tips misschien  <_<

arjanhs

Je kunt hem inderdaad dual boot maken door het bestaande os te laten staan, en een nieuwe installatie op een andere partitie uit te voeren, let wel goed op dat je soms niet alle versies os door elkaar kunt gebruiken, maw het kan voorkomen dat na installatie van het nieuwe os, je oude niet meer werkt.

claudiuzz

Maar hoe ga ik dan een andere partitie aanmaken :huh:

Als ik dat in de setup van windows ga doen sloop ik zeker de huidig partitie
en ik ken geen software warmee je partities in ubuntu kan aanpassen.

ahendriks

gebruik hiervoor gparted... perfecte linux live cd speciaal voor deze handeling... zie http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
Grt,
Alex

claudiuzz

Oh..,ik had alles er al af gegooid  :blink: maar geeft niet hoor het is maar software alles kan weer terug gezet worden  :mellow:

Ik heb alleen nog steeds het zelfde probleem, als ik verbinding wil maken krijg ik een dikke vette fuck,you van MKFind en ik heb van alles geprobeerd met de installingen maar hij zegt elke keer dat, of de poort al in gebruik is door een ander, of de settings niet goed staan  :unsure:

Misschien kan het niet met een Dynamite programmer? maar ik kan ook nergens iets van compatibility with MKF vinden  :angry:

arjanhs

Ben je al weer wat verder gekomen met MKF?

claudiuzz

Nee, het is echt een drama, eerst kwam ik erachter dat je percee een programmer moest hebben met een externe voeding, dus ik naar de zwarte markt en nou heb ik een goldprog2 met externe voeding, ik blij, maar nee hoor wordt niet herkend, dus ik natuurlijk even ge,googled staat er iets van dat je met 14 volt moet programeren en die ali van de zwarte markt heeft me natuurlijk een 12 volt adaptor meegegeven maar ik twijfel of het wel gaat werken allemaal

ik wouw trouwens bij de HMK shop die 94300010 Phoenix programmer bestellen
dat is de, programmer waar de uitleg mee wordt gegeven over clonen met mkfind
maar die knakker van hmk zegt dat ie niet meer is te krijgen maar haalt 'm niet even van z'n website, het zou me niets verbazen als die site van willem is die ook die programmershop heeft, daar heb ik namelijk een beetje ruzie mee gemaakt toen hij na drie weken mijn bestelling niet verzond

http://www.hmk.nl/list_category.php?groep=satellite&database=prog&category=0

http://www.willem.org/catalog/

wordt vervolgd

hoop ik