• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Dream als multi media centre

Started by Berny23, February 28, 2008, 11:16:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Berny23

Hallo, ik heb een aantal vragen. Ik denk er over om een dreambox 7025 te kopen. Ik wil hem dan aansluiten op mijn thuisnetwerk. Hierop draait een IMAC, die veel filmpjes etc bevat. Kan ik die filmpjes, dan streamen via de dreambox op mijn huiskamer tv. Kan ik via de dreambox ook internetten via de huiskamertv. Welk toetsenbord moet ik erbij nemen? Welke image heb ik dan nodig? Komt die dreambox 8000 nog? Zijn er nog meer dingen die ik in ogenschouw moet nemen? Bij voorbaat dank voor jullie input.

BJ
Berny23

ahendriks

Wat jij wil kan *misschien* wel met de 8000 serie, maar met de 'oude' modellen is het bijvoorbeeld niet mogelijk om divx/xvid bestanden af te spelen. De processor is gewoon niet krachtig genoeg om een avi bestand real-time te decoderen.
De huidige modellen kunnen wel MPEG2 bestanden (.MPG/.MPEG/dvd formaat) weergeven.

Het streamen gaat dus wel lukken als je je imac de beelden in mpeg2 formaat streamt naar de dreambox.

Internetten gaat ook niet lukken met de oude modellen... D'r is geen browser voor de images... Hopelijk kan de 8000 serie gewoon firefox oid draaien zodat browsen ook mogelijk wordt.

Wanneer de 8000 uitkomt? Geen idee, kan morgen zijn maar kan ook over een jaar (of 2) zijn... Daar wachten we nu al zo lang op....
Grt,
Alex

Berny23

Zou het dan zinvol zijn om nog Apple TV ertussen te schakelen. Maar ik ben mij wel bewust dat het dan een vreselijk dure oplossing allemaal gaat worden

ahendriks

February 29, 2008, 03:31:23 PM #3 Last Edit: February 29, 2008, 03:33:40 PM by ahendriks
'k ken apple TV niet... 'k heb xbox media center naast mijn dreambox staan. Dat voldoet voor mij voor 98% (die 2% voldoet niet omdat XBMC geen HD divx/xvid content kan afspelen, dit kan de processor van de xbox weer niet aan).

Wel is men bezig met het porten van XBMC van de xbox naar linux... als dat klaar is kan je in principe alle (PC) hardware gebruiken om je content af te spelen. Daarnaast bestaat er zoiets als mediaportal; met dit pakket (draait helaas onder windows XP MC) kan je ook je dreambox wegdoen. Je hebt dan een media center wat een sat tuner is EN alle content kan afspelen. Het is alleen errug jammer dat men voor het windows media center platform heeft gekozen... maar verder een leuke optie.

XBMC op een (oude) xbox1 is op dit moment de meest prijstechnische beste oplossing... (prijs van een oude 2e hands xbox is ongeveer 75 euro, hoewel sommige ze kopen voor 40 euro...). Met een softmod kan je dan xbmc erop zetten en alle content van je IMAC (of elk ander soort computer of NAS) streamend over je netwerk bekijken... Zelfs uitzending gemist via het internet is dan mogelijk!
Grt,
Alex

eislon

Quote from: Berny23 on February 29, 2008, 11:16:02 AM
Zou het dan zinvol zijn om nog Apple TV ertussen te schakelen. Maar ik ben mij wel bewust dat het dan een vreselijk dure oplossing allemaal gaat worden

Als je het echt wil, kan je beter een multimedia speler kopen, waar je dan een HD in plaatst, deze kan je tegenwoordig wel met HDMI aansluiten en sommigen kunnen ook al HDTV series aan..  dus dikke schrijf erin en dan kun je het ook nog meenemen.

arjanhs

Het is wel mogelijk om met behulp van VLC een DivX film te streamen naar je dreambox, dus op deze wijze zou je er naar kunnen kijken, ook zijn er plug ins beschikbaar waarmee je over het internet kunt browsen, of het allemaal eenvoudig en goed werkt weet ik niet, maar het is allemaal mogelijk.

ahendriks

Mogelijk: ja, eenvoudig: nee
In het verleden heb ik dat met VLC wel geprobeert, maar 'k vond er teveel nadelen aan kleven... Alleen al dat je je PC aan moet hebben om iets te kijken (en daarnaast moet je je PC ook nog bedienen terwijl je aan het kijken bent... ff pauzeren is al lastig)
Grt,
Alex