• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Image in Dreambox - Flashen - ( serieel )

Started by Wimpie, April 10, 2006, 10:33:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wimpie

uitleg Dm 7000

Het beste is Serieel Flashen, dat is de veiligste Manier.
Je kan dat alleen doen met een : Nullmodemkabel
Dat doe je met het Programma : DreamUp download Hier
( dreamUp 2.41 ) - dat is voor de : Dm 500 en de Dm 56xx

Pak het Programma uit , en installeer het in de Pc.

Koppel de box geheel af , en zet deze naast de Pc, sluit eerst alleen de NullModemkabel aan,aan de Pc en aan de box.
Start het Programma, haal de vink weg ( indien die er autom. staat ,)bij Use Network .
Klik op : Connect, de Pc zoekt verbinding met de box.
Als er Connectie is , word gevraagd om de box aan te zetten, sluit dan de Stroom aan.
Klik op Ping, dan kan je kijken of je Connectie heb.
Klik op erase, de bestaande software word gewist.
Als dat is gebeurd , klik je op : Flash.
Er gaat een schermpje open , en daar moet het nieuwe Image bestand komen te staan.
Zoek dat in de Pc .
Als de nieuwe Image bestand in het schermpje zichtbaar is , klik je op OK.
De Software word nu geflashed.
Als het klaar is, krijg je een melding, results 0.
De box is nu van nieuwe Firmware voorzien.

let wel op :
Alles bij elkaar duurd het erg lang ( 25 min ) hou daar rekening mee, niet dus dat je denkt dat het fout gaat , en alles afsluit.

Koppel de box af , en sluit alles weer aan op de TV.nu moet je de zenders erweer ingaan zetten, dat gaat het snelst met een kant en klare Setting en Bouquettenlijst.
Anders moet je alles gaan Scannen, dat duurd ook weer een tijd.
Een zender en Bouquettenlijst zet je erin met DreamEdit.
Haal eerst een zender en Bouquetten lijst Hier : Zenderlijst

Haal dreamEdit hier : DreamEdit

Download het programma, pak het uit en installeer het op de Pc.
Stel hier ook weer je IP in.

Als je de box weer voor het eerst start, dan zie je Pal staan , druk dan op groen .
Ga daarna naar : Menu - SetUp - ExpertSetup-OK-CommunicationSetUp - Ok.
Stel dan je IP weer in.

Hier een kleine beschrijving hoe DreamEdit werkt!!

1 : installeer het programma

2 : open het progamma ,en klik links boven op open

3 : ga naar de map joske draaibaar die je net gedownload hebt.
(klik hier op) (als het goed is zie je nu de bouqueten in de lijst staan)

5 : klik nu op ftp boven in je balk ,vul nu het juiste ip in voor je dreambox.

6 : klik hierna op send files to dreambox

7 : als dit klaar is reload setting on dreambox

En als je alles goed gedaan hebt staan je bouqueten van joske in je dreambox .

De box is nu klaar voor gebruik.

ozy

hallo,

ik heb geen nullmodemkabel,

ik probeer via netwerk, maar ik krijg geen signaal. (op dcc lukt het wel, maar kan ik geen image uploaden)

Help please

arjanhs

Quote from: ozy on October 10, 2007, 06:57:42 PM
hallo,

ik heb geen nullmodemkabel,

ik probeer via netwerk, maar ik krijg geen signaal. (op dcc lukt het wel, maar kan ik geen image uploaden)

Help please

Zoals ik ook in het andere mailtje schreef, probeer flashwizard eens, die legt de verbinding voor je, en je kunt vervolgens het image kiezen dat je wilt plaatsen en hij verzorgt de overdracht en de installatie hiervan.

riffii

Image instaleren is me gelukt alleen de IP krijg ik niet fatsoenlijk ingesteld.

Mijn ip is bijv op de PC > 192.170.0.100.
Dan moet ik hem in de dreambox zetten op 192.170.0.200 toch ?

En koppel in de dreambox met mijn PC alleen door middel van de nulmodemkabel of moet ie ook dmv de ethernet kabel verbonden worden ?

Ik las dat ik de dreambox kan opnemen in mijn eigen netwerk. Ik heb momenteel een wifi router.
Kan ik gewoon een cat cable in de router stoppen en in de dreambox of moet ik iets speciaals doen daarvoor?

Ik hoop op een snelle reactie  :mellow:

riffii

Quote from: riffii on July 19, 2008, 05:25:40 PM
Image instaleren is me gelukt alleen de IP krijg ik niet fatsoenlijk ingesteld.

Mijn ip is bijv op de PC > 192.170.0.100.
Dan moet ik hem in de dreambox zetten op 192.170.0.200 toch ?

En koppel in de dreambox met mijn PC alleen door middel van de nulmodemkabel of moet ie ook dmv de ethernet kabel verbonden worden ?

Ik las dat ik de dreambox kan opnemen in mijn eigen netwerk. Ik heb momenteel een wifi router.
Kan ik gewoon een cat cable in de router stoppen en in de dreambox of moet ik iets speciaals doen daarvoor?

Ik hoop op een snelle reactie  :mellow:

Ik heb ondertussen de IP achterhaald door op de tv aan te sluiten en te checken wat de huidige IP was.


eislon

Quote from: riffii on July 19, 2008, 08:22:08 PM
Ik heb ondertussen de IP achterhaald door op de tv aan te sluiten en te checken wat de huidige IP was.



Als ik jou was zal ik je dreambox een vast ip nummer geven, zodat ie altijd hetzelfde ip nummer behoud.

ahendriks

Eislon heeft gelijk, vast IP is een must have... DHCP sucks..

nulmodemkabel heb je echt niet nodig... dat is alleen in het geval dat er iets echt mis gegaan is bij het flashen van je image via de ethernet aansluiting. Ik heb de null-modem kabel nog nooit aangesloten gehad... Alles kan via de ethernet kabel. Je kan inloggen vanaf je PC op het ip-adres van je dreambox via een telnet sessie of via een ftp-sessie.

Voor het flashen van images kan je het beste flashwizard 6.3 of nieuwer gebruiken.
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on July 28, 2008, 08:33:02 AM
Eislon heeft gelijk, vast IP is een must have... DHCP sucks..

nulmodemkabel heb je echt niet nodig... dat is alleen in het geval dat er iets echt mis gegaan is bij het flashen van je image via de ethernet aansluiting. Ik heb de null-modem kabel nog nooit aangesloten gehad... Alles kan via de ethernet kabel. Je kan inloggen vanaf je PC op het ip-adres van je dreambox via een telnet sessie of via een ftp-sessie.

Voor het flashen van images kan je het beste flashwizard 6.3 of nieuwer gebruiken.

Voor de eerste dreamboxen (DM5xx en DM7000s) kan je inderdaad Flashwizard gebruiken, maar bij de DM7025, DM600 en DM800 heb je echt andere flashimages nodig,  deze kun je ophalen bij dreammultimedia (de orginele) of via diverse forums.

trouwens, ik heb mijn DM7000S in de begintijden wel eens met een nullmodem kabel moeten verbinden.... maar die tijden zijn gelukkig lang geleden.

ahendriks

Ja, wel andere images (gemini2 images toch), maar het flashen zelf doe je toch met FlashWizard of niet?

De IHAD site is mijn vast bron voor het ophalen van gemini images... dan haal je ze van de bron he...
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on August 04, 2008, 09:29:37 AM
Ja, wel andere images (gemini2 images toch), maar het flashen zelf doe je toch met FlashWizard of niet?

De IHAD site is mijn vast bron voor het ophalen van gemini images... dan haal je ze van de bron he...

IHAD is inderdaad de site voor de gemini images.. maar Flashwizard werkt niet meer voor de enigma2 (7025, 600 en 800)!
JE moet nu zoiets als BarryAllen installeren en dan daarmee de images installeren, ik zal het stuk een keer schrijven.... maar kost ff wat tijd.
(Ben ook bezig met esx3i   :wacko: )

ahendriks

August 05, 2008, 09:57:38 AM #10 Last Edit: August 05, 2008, 10:10:18 AM by ahendriks
Aha...
Maar als je een nieuwe DM hebt, en geen flashwizard kan gebruiken om het image er op te zetten (in flash, 'k heb het nu niet over dual boot op CF/USB/HDD).... Hoe krijg je deze er dan op?

Of is flashwizard nog wel te gebruiken voor het image dat je in flash zet van de DM800?

[edit]
'k heb ff gegoogled... en hoe kan je er images er in zetten... oa met dreamup (dan zal flashwizard ook wel werken) of op de officiƫle manier zoals hier beschreven

Klopt dit bovenstaande?
[/edit]
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on August 05, 2008, 09:57:38 AM
Aha...
Maar als je een nieuwe DM hebt, en geen flashwizard kan gebruiken om het image er op te zetten (in flash, 'k heb het nu niet over dual boot op CF/USB/HDD).... Hoe krijg je deze er dan op?

Of is flashwizard nog wel te gebruiken voor het image dat je in flash zet van de DM800?

[edit]
'k heb ff gegoogled... en hoe kan je er images er in zetten... oa met dreamup (dan zal flashwizard ook wel werken) of op de officiƫle manier zoals hier beschreven

Klopt dit bovenstaande?
[/edit]

Laat ik zo zeggen, de bootloader van flashwizard werkt niet samen met enigma2.
Of je een flash image kan vervangen met flashwizard weet ik niet, want dit doe ik nooit.
Met dreamup werkt het inderdaad en uiteraard wel. 
Ik zet mijn andere images altijd op usbstick... stick eruit en het orgineel in de flash loopt weer. maar ik zal es kijken wat ie zegt voor je.

arjanhs

Quote from: ahendriks on July 28, 2008, 08:33:02 AM
Eislon heeft gelijk, vast IP is een must have... DHCP sucks..

nulmodemkabel heb je echt niet nodig... dat is alleen in het geval dat er iets echt mis gegaan is bij het flashen van je image via de ethernet aansluiting. Ik heb de null-modem kabel nog nooit aangesloten gehad... Alles kan via de ethernet kabel. Je kan inloggen vanaf je PC op het ip-adres van je dreambox via een telnet sessie of via een ftp-sessie.

Voor het flashen van images kan je het beste flashwizard 6.3 of nieuwer gebruiken.

Helaas heb ik hem wel al enkele keren moeten gebruiken, in het begin waren de images wat minder betrouwbaar dan ze nu zijn, maar er zit ook veel verschil tussen het flashen van images voor enigma 1 en enigma 2, via enigma 2 kun je het via een web interface op de box zelf doen, en dit gedeelte wordt niet overschreven, dat is bij enigma 1 wel anders, hierbij wordt alles over schreven, en is er wat meer risico.