• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

LXC Linux Containers

Started by eislon, May 16, 2011, 06:39:29 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Heeft er al iemand gespeeld met LXC Linux Containers?

zie o.a. http://lxc.sourceforge.net/

arjanhs

Quote from: eislon on May 16, 2011, 06:39:29 AM
Heeft er al iemand gespeeld met LXC Linux Containers?

zie o.a. http://lxc.sourceforge.net/

Klinkt een beetje als de oplossing zoals deze door Parallels wordt gebruikt, heb deze een tijdje gebruikt en dat werkt wel aardig, is een eenvoudige manier om snel meerdere machines gereed te maken, zonder veel rompslomp. De basis bestanden van het gast os worden gewoon her gebruikt voor nieuw te bouwen virtuele machines.

eislon

Quote from: arjanhs on May 18, 2011, 03:07:18 PM
Klinkt een beetje als de oplossing zoals deze door Parallels wordt gebruikt, heb deze een tijdje gebruikt en dat werkt wel aardig, is een eenvoudige manier om snel meerdere machines gereed te maken, zonder veel rompslomp. De basis bestanden van het gast os worden gewoon her gebruikt voor nieuw te bouwen virtuele machines.

Ja dat klopt, zodra ik enige info heb zal ik het hier posten. openvz lijkt ook zo te werken, dus gebruikt het hostos als basis. Moet zeggen dat die ook zeer goed werkt, daar lopen op dit moment mijn linux VMs onder.

arjanhs

Quote from: eislon on May 18, 2011, 06:44:43 PM
Ja dat klopt, zodra ik enige info heb zal ik het hier posten. openvz lijkt ook zo te werken, dus gebruikt het hostos als basis. Moet zeggen dat die ook zeer goed werkt, daar lopen op dit moment mijn linux VMs onder.

Thuis gebruik ik vanwege tijdsgebrek geen VMs meer, mijn web sites heb van inhuis hosting verplaatst naar een provider en moet zeggen dat dat goed bevalt, leuk detail daarin is dat het daar ook onder parallels draait :-) Dit icm Plesk werkt eenvoudig en sneller dan ik het thuis kan hosten. Qua kosten is dit minder dan de stroom kosten die ik normaliter had.

ahendriks

Grt,
Alex

arjanhs


ahendriks

en hosting beter bevalt (en goedkoper is) als zelf hosten
Grt,
Alex

eislon

welke hosting is dat dan? Dat ie het op mac os x server draait?

Ik heb beide virtualisaties gekocht via aanbiedingen bij macupdate...  12 apps voor $49.99 (zit natuurlijk ook dingen bij waar je niets mee doet, maar Toast 10 was wel aardig )

arjanhs

Quote from: ahendriks on May 31, 2011, 03:32:37 PM
en hosting beter bevalt (en goedkoper is) als zelf hosten

Helemaal waar, ik heb alleen nog een beetje een beperkte disk ruimte, maar komt ook doordat ik wat te veel bewaar :-)

arjanhs

Quote from: eislon on May 31, 2011, 09:27:24 PM
welke hosting is dat dan? Dat ie het op mac os x server draait?

Alex bedoelde daarmee niet LXC, maar parallels, dat wordt door deze hoster gebruikt.

ahendriks

Je hebt 300MB voor €9,99 p.jr.... Voor €19,99 heb je 3GB (en een tomcat app server erbij)... dan zijn je ruimte problemen wel voorbij toch?
Grt,
Alex

eislon

Quote from: arjanhs on June 01, 2011, 07:51:48 AM
Alex bedoelde daarmee niet LXC, maar parallels, dat wordt door deze hoster gebruikt.

Dat snap ik, maar parallels verbind ik sneller met Mac OS X dan met Windows of Linux (als host).
Vandaar de vraag.  LXC is nog in de kinderschoenen maar wordt wel heel interesant om naar te kijken.

ahendriks

webreus (daar gaat het hier om) is een linux only webhoster...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 01, 2011, 08:25:32 AM
Je hebt 300MB voor €9,99 p.jr.... Voor €19,99 heb je 3GB (en een tomcat app server erbij)... dan zijn je ruimte problemen wel voorbij toch?

Klopt, maar momenteel lukt het nog met 300 MB, en is het wel nodig het allemaal te bewaren en aan te bieden, kan er ook een selectie uit maken, zoals ik nu gedaan heb.

arjanhs

Quote from: eislon on June 01, 2011, 08:36:14 AM
Dat snap ik, maar parallels verbind ik sneller met Mac OS X dan met Windows of Linux (als host).
Vandaar de vraag.  LXC is nog in de kinderschoenen maar wordt wel heel interesant om naar te kijken.

Parallels heeft een brede ondersteuning voor veel OS'n, MAC OS x is niet degene die bij mij het eerst naar boven komt bij deze naam.

eislon

Quote from: arjanhs on June 01, 2011, 09:13:24 AM
Parallels heeft een brede ondersteuning voor veel OS'n, MAC OS x is niet degene die bij mij het eerst naar boven komt bij deze naam.

Ja en bij mij niet de eerste die ik op linux zou gaan gebruiken ;-) Daarvoor zijn er andere keuzes die ook nog een gratis zijn.

arjanhs

Quote from: eislon on June 02, 2011, 09:41:43 AM
Ja en bij mij niet de eerste die ik op linux zou gaan gebruiken ;-) Daarvoor zijn er andere keuzes die ook nog een gratis zijn.


Het gaat hiervoor met name om de gewenste functionaliteit, ook voor betaalde oplossingen, zijn oplossingen :-)

eislon

Quote from: arjanhs on June 04, 2011, 03:45:21 PM
Het gaat hiervoor met name om de gewenste functionaliteit, ook voor betaalde oplossingen, zijn oplossingen :-)

Dat snap ik, maar wat heeft parallels nu als gewenste functionaliteit dat een ander product niet heeft?
Maar ik heb hem voor de mac, dus ik zal wel een keertje kijken als ik er aan toe kom, nu eerst spellen met mijn wifiextender van Netgear , moet he als je betatester bent :-D

arjanhs

Quote from: eislon on June 08, 2011, 07:40:37 PM
Dat snap ik, maar wat heeft parallels nu als gewenste functionaliteit dat een ander product niet heeft?
Maar ik heb hem voor de mac, dus ik zal wel een keertje kijken als ik er aan toe kom, nu eerst spellen met mijn wifiextender van Netgear , moet he als je betatester bent :-D

Die functionaliteit is bijvoorbeeld, dat hij gebruikt kan worden icm vWorkspace van Quest.
Vertel eens wat meer over de wifiextender, wat doet hij en wat kun je er mee?

eislon

de wifiextender maakt je bereik van je wifiontvangst uit, dus als je dode pleken hebt of slecht ontvangst kun je dit gebruiken.
Het gaat echt 1 op 1 over, dus je krijgt geen andere ip adres, maar het is echt een "verlenging" van je wifi bereik.

Tot nu toe werkt het goed en de verbinding is zeer stabiel, geen uitval voor uren zoals met mijn eigen wifi (waar de pc zich nu bevindt). Dus dat is zeker de moeite waard. Mag het nu eerst drie weken testen en hoef het alleen terug te sturen als Netgear hierom vraagt.


Krijg binnenkort hopelijk ook de andere beta test en dat is een powerline module... ben erg benieuwd.