• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Xtreamer komt met compacte Ultra-htpc

Started by arjanhs, February 21, 2011, 11:15:09 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

February 21, 2011, 11:15:09 AM Last Edit: February 21, 2011, 11:18:44 AM by arjanhs
Xtreamer zal volgende maand op de Cebit de Ultra tonen. Volgens de fabrikant is de Ultra met zijn Atom dualcoreprocessor en Nvidia Ion 2-gpu niet alleen met XBMC of Boxee geschikt als mediastreamer, maar ook als een compacte htpc.

De Xtreamer Ultra beschikt over een dualcore-Intel Atom D525-cpu met een kloksnelheid van 1,8GHz en de Intel NM10 Express-chipset. De Ion2-gpu beschikt over 512MB ddr3-videogeheugen, terwijl het ddr3-werkgeheugen 4GB groot is. In de behuizing kan een harde schijf van 2,5" gemonteerd worden.

Het kastje beschikt over een esata-aansluiting en zes usb 2.0-poorten. Voor het uitsturen van video zijn hdmi 1.3a- en dvi-aansluitingen aanwezig, terwijl verbinding met het internet kan worden gelegd via de gigabit-ethernetaansluiting of een optionele 802.11n-usb-module. Naast een analoge audio in- en uitgang is ook een optische s/pdif-aansluiting aanwezig.

Xtreamer claimt dat zijn Atom-systeem geschikt is voor het streamen van hd-mediabestanden met hoge kwaliteit surroundtracks als Dolby True HD en DTS HD, dankzij ondersteuning voor hd audio bitstreaming. Ook zou probleemloos een externe blu-ray-speler aan de Ultra gehangen kunnen worden.

Volgens Xtreamer is de Ultra niet alleen geschikt voor het draaien van mediacentersoftware als Boxee en XBMC, maar ook prima in staat om besturingssystemen als Ubuntu of Windows 7 te draaien. Standaard wordt een MCE-compatibele afstandsbediening meegeleverd. De Xtreamer Ultra wordt volgende maand op de Cebit geïntroduceerd en krijgt een adviesprijs van 200 euro.

http://www.youtube.com/v/OeXKCP0nYWo?version=3

http://www.xtreamer.net/Ultra/

ahendriks

te koop: xtreamer sidewinder

reden verkoop: ik loop te watertanden vanwege de xtreamer ultra... de xtreamer sidewinder doet het perfect, maar als oud XBMC gebruiker wil ik deze liever hebben

(zonder gein: wie biedt voor mijn z.g.a.n. sidewinder?)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on February 21, 2011, 12:45:34 PM
te koop: xtreamer sidewinder

reden verkoop: ik loop te watertanden vanwege de xtreamer ultra... de xtreamer sidewinder doet het perfect, maar als oud XBMC gebruiker wil ik deze liever hebben

(zonder gein: wie biedt voor mijn z.g.a.n. sidewinder?)

Beetje off-topic hier om je xtreamer te koop te zetten, maar na het zien van de ultra zit ook aan een andere bestemming voor mijn xtreamer te denken, deze ziet er wel geweldig uit.