• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

sidux is nu aptosid

Started by eislon, October 23, 2010, 04:09:28 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Door onenigheid met de sidux EV vereniging en de rechten op de naam is sidux linux veranderd van naam.
namelijk naar aptosid.  Alle ontwikkelaars zijn mee over naar de nieuwe distro aptosid.
dus de kwaliteit is gewaarborgd.

Helaas gebeuren zulke dingen (meningsverschillen) in open source regelmatig, waardoor je weer een afsplitsing van het product krijgt, dit is niet het geval voor sidux, de naam is hier veranderd en er is geen vereniging die commerciele doelen nastreeft. Dus dat is een goede zaak en nu maar hopen dat alles blijft lopen.

arjanhs

Dat klopt, maar de naam is er niet echt makkelijker op geworden :-)

eislon

Quote from: arjanhs on October 25, 2010, 12:41:11 PM
Dat klopt, maar de naam is er niet echt makkelijker op geworden :-)

haha nee dat klopt, men zoekt blijkbaar alles met sid erin om je te laten merken dat het om debian SID tak gaat (laatste ontwikkelingen zitten in deze tak).

arjanhs

Ik begrijp de achterliggende gedachte, maar als ze de distributie succesvol willen maken, moet het wel lekker klinken en dat doet deze niet.

eislon

Quote from: arjanhs on October 27, 2010, 02:22:28 PM
Ik begrijp de achterliggende gedachte, maar als ze de distributie succesvol willen maken, moet het wel lekker klinken en dat doet deze niet.

tja en de ontwikkelaars hebben zo hun gedachtes bij closed source... die heb ik ook wel, maar ik zal iets niet weg laten omdat het closed is... als het maar vrij te gebruiken is zonder enige vorm van kosten.

arjanhs

Quote from: eislon on October 27, 2010, 06:22:43 PM
tja en de ontwikkelaars hebben zo hun gedachtes bij closed source... die heb ik ook wel, maar ik zal iets niet weg laten omdat het closed is... als het maar vrij te gebruiken is zonder enige vorm van kosten.

Jij bent gewoon een echte Nederlander :-)

eislon

Quote from: arjanhs on October 28, 2010, 03:15:49 PM
Jij bent gewoon een echte Nederlander :-)

tja misschien wel, maar ik wil de dingen eerst zien werken voordat ik het wil kopen.

arjanhs

Quote from: eislon on October 28, 2010, 06:22:09 PM
tja misschien wel, maar ik wil de dingen eerst zien werken voordat ik het wil kopen.


En als het dan goed werkt, dan koop je het ???

eislon

Quote from: arjanhs on November 03, 2010, 12:41:47 PM
En als het dan goed werkt, dan koop je het ???

soms wel ligt aan het product en het gebruik er van.

arjanhs

Quote from: eislon on November 03, 2010, 05:46:25 PM
soms wel ligt aan het product en het gebruik er van.

Maar de voorkeur blijft open source software.

eislon

Quote from: arjanhs on November 03, 2010, 10:19:22 PM
Maar de voorkeur blijft open source software.

Ditto hier hoor, maar je kan af en toe ook wat doneren he ;-)