• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

oscam mhz en cardmhz voor xtrend et4000

Started by arjanhs, December 02, 2013, 07:14:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Dat zou kunnen, weet niet precies hoe de box er mee om gaat. Wel had ik begrepen dat de lezers op een bepaalde frequentie werken die vast staat, deze wordt dan door gezet en vervolgens gebruikt. Het maakt hierbij niet uit wat de cam daarin verder denkt te gebruiken.

Dacht gisteren avond dat het weer mis ging, maar de regen bleek de oorzaak te zijn van het stilstaand beeld :-)

ahendriks

Klopt, dat wat je schrijft gebeurd vaker. Maar het is wel handig om oscam en de interne (daadwerkelijke) snelheid gelijk aan elkaar te laten zijn. Er zijn binnen diverse timings welke rekening houden met de snelheid en het kan problemen geven als de interne snelheid en de snelheid waarop oscam denkt te werken van elkaar afwijken... je kan dan haperingen krijgen zo nu en dan... (heb ik ergens anders gelezen)
Grt,
Alex

arjanhs

Dat heb ik inderdaad ook gelezen, maar ik heb nog nergens een overzicht gevonden waarbij wordt weer gegeven als je zo'n type box hebt. Dan moet je deze instellingen gebruiken. De instellingen zijn wisselend en om te voorkomen dat hij toch nog wordt geoverclockt, is het beter een lager instelling te nemen. Jammer dat Xtrend of de cam leverancier hier geen lijstje voor heeft.

ahendriks

"cam leverancier" --> oscam staat voor "Open Source CAM"... een leverancier zal je dus niet vinden.

XTrend zou dit kunnen doen... maar ja... die leveren de box niet met software waar oscam op kan draaien (openpli wel)...

Kortom; niemand voelt zich verantwoordelijk om dit bekend te maken... mocht je een goede setting hebben, post hem dan op zo veel mogelijk forums zodat je de 'community' helpt... ;-)
Grt,
Alex

arjanhs

Dat ga ik doen, als ik hem gevonden heb :-)