• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

proxmox virtual enviroment 1.2

Started by eislon, May 20, 2009, 01:09:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Nog een leuke virtualisatie omgeving... based on open source ;-)

http://pve.proxmox.com/wiki/Main_Page


In het kort:
•   Gebaseerd op Debian Lenny (64bit)
•   OpenVz (Containers)
•   KVM-85 (full virtualisation) Windows
•   Cluster mogelijkheid voor Live Migration!!!
•   Live Migration (dus ook data move) van zowel AMD naar INTEL based cpu's! (mooi is dit)
•   AMD-V of INTEL-VT nodig om KVM te kunnen gebruiken (dus ook dat de BIOS het ondersteund of niet op nul gezet heeft).
•   Web-based gebruikers interface (Ajax)


voor de client pc waar je via de browser naar de server toegaat heb je wel java nodig, dit alleen als je de VNC Console wilt gebruiken (en voor windows is dat wel handig, daarna remote desktop aan en klaar).

Bij me thuis draait er al één en zo ver zo goed, nu nog de Xen images converteren en dan de andere server om batterijen voor de cluster config.  to be continued.  :ph34r:

arjanhs

Dit klinkt erg goed, alleen jammer dat Intel-VT er voor nodig is, dat zit niet in mijn processor.

eislon

Quote from: arjanhs on May 21, 2009, 12:27:22 PM
Dit klinkt erg goed, alleen jammer dat Intel-VT er voor nodig is, dat zit niet in mijn processor.

ja voor je windows is dat dan jammer, maar je kunt nog wel linux OpenVz maken en die dan migeren... dat werkt wel goed..  ik mag blij zijn dat mijn beide dikke dozen wel over de virtuele technologie beschikken... ben al bezig met een migratie plan :-D

arjanhs

Quote from: eislon on May 21, 2009, 01:54:51 PM
ja voor je windows is dat dan jammer, maar je kunt nog wel linux OpenVz maken en die dan migeren... dat werkt wel goed..  ik mag blij zijn dat mijn beide dikke dozen wel over de virtuele technologie beschikken... ben al bezig met een migratie plan :-D

Denk toch maar dat ik er ESX op ga plaatsen, die werkt in ieder geval goed zonder dat ik VT techniek nodig ben, zoals bij bijna alle andere aanbieders.

eislon

Quote from: arjanhs on May 22, 2009, 10:10:00 AM
Denk toch maar dat ik er ESX op ga plaatsen, die werkt in ieder geval goed zonder dat ik VT techniek nodig ben, zoals bij bijna alle andere aanbieders.

tja.. dat is het enige verschil en voordeel van vmware. Bij ESX ben je helaas ook je diskruimte kwijt als je die vastlegd aan een vm... bij proxmox gelukkig niet, zeg maar ala vmware server..(wat ook een goed product is).

Voor grote bedrijven kan ik me wel wat voorstellen dat ze voor ESX kiezen is een degelijk en betrouwbaar product, maar MKB en kleine bedrijfjes kunnen mooi zoiets als proxmox gebruiken, kost niets en toch een mogelijkheid van migratie (net zo als XenServer van Citrix trouwens echter wordt bij deze ook de toegewezen diskruimte verbruikt).

En ieder pakket heeft natuurlijk zijn eigenschappen zowel voordelen als nadelen.
Maar ik hou je op de hoogte hoe alles loopt etc... misschien met der tijd een eigen sectie op je forum  :rolleyes:

arjanhs

Quote from: eislon on May 22, 2009, 11:09:42 AM
Maar ik hou je op de hoogte hoe alles loopt etc... misschien met der tijd een eigen sectie op je forum  :rolleyes:

Als jij deze kunt voorzien van voldoende informatie dan wil ik deze er wel bij plaatsen :-) Zal ik het maar gewoon doen.

eislon

Quote from: arjanhs on May 22, 2009, 11:32:30 AM
Als jij deze kunt voorzien van voldoende informatie dan wil ik deze er wel bij plaatsen :-) Zal ik het maar gewoon doen.

Haha is goed, ben natuurlijk wel net bezig met proxmox, maar kan je zeker wel wat informatie geven. geen probleem.

arjanhs

Quote from: eislon on May 22, 2009, 10:04:03 PM
Haha is goed, ben natuurlijk wel net bezig met proxmox, maar kan je zeker wel wat informatie geven. geen probleem.

Kan ik er een soort algemene naam aan geven, of wat zou je als naam willen zien?

eislon

Quote from: arjanhs on May 25, 2009, 08:31:03 AM
Kan ik er een soort algemene naam aan geven, of wat zou je als naam willen zien?

Proxmox Virtual Enviroment      :lol:

arjanhs

Quote from: eislon on May 25, 2009, 06:39:48 PM
Proxmox Virtual Enviroment      :lol:

Hij is aangemaakt, kom maar op met de content :-)

eislon

Quote from: arjanhs on May 27, 2009, 09:00:58 AM
Hij is aangemaakt, kom maar op met de content :-)

Ik ga mijn best doen.

arjanhs