• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

dreambox stuk??

Started by cain77, July 30, 2008, 08:39:09 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cain77

Hallo gister avond begon mijn beeld blokkerig te worden zoals bij slecht weer.
nu loopt mijn display alleen rond 5600 boot meer doet hij niet meer.
Als ik met dream up er een nieuw img wil op zetten duurt dit heel lang na vaak aan en uit zetten
krijg ik weer contact maar mijn beeld blijft in stukjes.
dreambox 6520 img gemini 4.40
weet iemand hier iets op of iemand die mijn box kan repareren.
danny kosman.

ahendriks

Hmmm een DM5620... die ken ik niet eens... al een oudje denk ik...
Waar woon je?

Normaal gesproken gaat het plaatsen van een image zonder problemen? Heb je je netwerkconfiguratie wel goed voor elkaar?
Grt,
Alex

cain77

Ja die is oké als ik nu mijn dreambox 5620 aan zet blijft (5600) knipperen normaal gaat deze lopen dan loopt er (5600 boot) en dan start hij op. Maar nu blijft hij knipperen steeds langzamer tot dat hij weer gaat lopen
maar dan blijft hij lopen (5600 boot) maar hij wil dan niet opstarten.

cain77

sorry lette even niet op
woonachtig in Beuningen (gld).

ahendriks

Ik begrijp je zinnen niet... Je zet je DM6620 aan en dan blijft er 'iets' knipperen... (5600) ???
Vervolgens 'loopt er (5600 boot)' iets???
Wat knippert er? Iets op je TV of op het display van de DB? Graag iets meer uitleg. Cryptische omschrijvingen maken het niet makkelijker hoor... ;-)

Beuningen... da's ongeveer 150 kilometertjes rijden... te ver dus...
Grt,
Alex

eislon

Heb je nog iets aan je DM hangen?
Zoals een usbstick of HD?

Verwijder dit dan eerst en kijk es wat er dan gebeurd.

cain77

nee ik heb er verder nix aan hangen geen hd of stik.
wat er knippert is inderdaad op het display van mijn box.
normaal loopt de text (6500 boot) van  rechts naar links in het display en daar na start hij op
nu loopt de text niet meer maar blijft de text (5600) knipperen en de box start dan niet meer op.
sorry voor mijn onduidelijkheid had een beetje haast vanochtend.

ahendriks

hmmm... gezien de leeftijd van dit apparaatje ga ik er dan idd vanuit dat hij stuk is...
Oplossing... een DM600 of DM800 kopen... DM800 heeft de voorkeur omdat deze HDTV ondersteund maar kost ook het meeste; 420 euries... tegenover 250 euro voor de DM600... (beide exclusief HDD voor PVR functionaliteit)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: cain77 on July 30, 2008, 06:10:09 PM
nee ik heb er verder nix aan hangen geen hd of stik.
wat er knippert is inderdaad op het display van mijn box.
normaal loopt de text (6500 boot) van  rechts naar links in het display en daar na start hij op
nu loopt de text niet meer maar blijft de text (5600) knipperen en de box start dan niet meer op.
sorry voor mijn onduidelijkheid had een beetje haast vanochtend.


Wat je zou kunnen proberen is een image te plaatsen die je flash helemaal opschoont, en vervolgens met een null modem kabel het image er opnieuw in proberen te zetten, ook zou het resetten naar de factory instellingen moeten helpen, ik heb op deze wijze een dm7000 tot leven kunnen wekkken, weet niet of het ook voor de 5620 op gaat, maar het is het proberen waard.