• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Picons in je enigma2 image plaatsen (zender plaatjes toevoegen)

Started by ahendriks, December 09, 2013, 01:51:50 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ahendriks

Met picons kan je je (enigma2) box er mooier uit laten zien door de logo's van de zenders ook te tonen op het scherm.

Gebruik een willekeurige FTP client om je box te benaderen. Je moet de bestanden plaatsen in een mapje genaamd 'picon' welke zich bevindt op een van de volgende locaties:

  • /usr/share/enigma2 wordt NIET aangeraden om te gebruiken. Dit vanwege de beperkte ruimte van het interne flash geheugen
  • /media/hdd De HDD zal oneindig blijven draaien, dus niet meer in sleep-modus gaan
  • /media/cf Beste methode als je een CF kaart gemount hebt.
  • /media/usb Beste methode als je een USB stick gemount hebt.
De plaatjes worden direct zichtbaar bij het zappen. Je hoeft er verder niets voor in te stellen.
Als je je picons gaat bijwerken, verwijder dan altijd eerst je oude picons van je locatie. In sommige gevallen worden bestanden namelijk niet correct bijgewerkt (heeft met locking van bestanden te maken).
Grt,
Alex

arjanhs

Kun je deze picons ook niet direct downloaden binnen het image, zodat deze direct beschikbaar zijn? Dan hoef je niet handmatig deze picons op de juiste locatie te plaatsen.

ahendriks

Ligt aan je image... openpli ondersteund dit inderdaad. N.a.v. dit artikel weet je dan waar de picons geplaatst worden.
Als je een USB stick in je ontvanger stopt kan je ze automatisch laten instaleren naar je usb stick...
Grt,
Alex

t757498

je kan ze ook zichtbaar maken in de favo lijst (show picons in channel list)

ahendriks

Gisteren een usb stick geplaatst in mijn box en ik heb daarop de picons geinstalleerd (via de addons gedownload en geinstalleerd dus, gekozen voor de ocram HD transparent picons).

Ze werden direct zichtbaar bij de popup zender informatie. Ik mistte ze inderdaad in het zenderoverzicht (favorieten) overzicht. Dit kan je blijkbaar aanzetten, dat ga ik dus ook doen. Maar hoe? Waar vindt ik dan die optie 'show picons in channel list'?
Grt,
Alex

t757498

menu>instellingen>systeem>gebruikersinterface>show picons in channell list op ja zetten en saven

ahendriks

Grt,
Alex

arjanhs

Ik heb deze ook gedownload, maar kon tijdens het installeren alleen kiezen voor intern, terwijl ik er wel een USB stick in had geplaatst. Welke folder kan ik verplaatsen om de picos alsnog op de USB stick te plaatsen?

t757498

is de usb stick wel gemount ,als je de stick niet ziet ga je deze eerst moeten mounten dan zal hij wel zichtbaar zijn 

ahendriks

Grt,
Alex

arjanhs

De USB stick is gemunt en zichtbaar, maar FAT32 geformatteerd

t757498

Wat je eens moet doen is de usb stick verwijderen . box volledig uitschakelen 30sec wachten box terug aanleggen en usb stick er terug inzetten
mogelijks helpt dit
ALS ER OPENPLI INZIT ZOU HIJ NU DE STICK MOETEN ZIEN als je een andere image draaiend hebt zal je de usb opnieuw moeten via device store mounten 
Een herstart lost dikwijls veel op 

ahendriks

Dus je denkt dat de indeling van de partitie (fat32) niet het probleem is?
Grt,
Alex

t757498

Ik weet niet welke image er draait op de box ,maar stel dat er openpli inzit ,dan ga je naar
menu> instellingen> systeem> harde schijf >intialiseren ,daar zie je de usb stick normaal staan,staat hij er niet in dan moet je de stick formateren naar fat 32(stick eruit formateren  box uitschakelen zie mijn vorige post) dan zou de stick moeten zichtbaar zijn, en dan de picons ophalen en op de usb stick plaatsen     

t757498


Het is onder de menu waar uw harddisk vermeld staat, daar moet ook de stick te voorschijn komen, en kan je hem
normaal gezien ook mounten.
Deze moet wel in FAT 32 geformatteerd zijn.

mogelijks heb je ook  zoiets

picons ophalen en installeren in


t757498


arjanhs

Ik heb nog geen tijd gevonden om het te testen, denk dat ik aankomend weekend het even ga proberen. Op zich is het mounten ook niet het probleem, dat werkt wel, alleen is deze niet zichtbaar tijdens installatie. Wordt vervolgd.

arjanhs

Ik heb een andere UsB stick gepakt, deze werkt nu wel, thanks.