• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Mozilla Firefox 5.0 final

Started by arjanhs, June 24, 2011, 07:33:00 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Mozilla heeft versie 5.0 van zijn webbrowser Firefox uitgebracht. Versie 5.0 maakt niet dezelfde grote sprong voorwaarts die versie 4.0 ten opzichte van 3.6 gemaakt heeft. Dat kan ook niet, want de ontwikkeltijd is veel korter. Zo zien we onder meer ondersteuning voor css-animaties, prestatieverbeteringen en zijn er natuurlijk de nodige bugfixes en beveiligingsupdates. Hieronder is een overzicht te vinden van de belangrijkste verbeteringen die in versie 5.0 zijn aangebracht.



    What's New in Firefox 5.0

        Added support for CSS animations
        The Do-Not-Track header preference has been moved to increase discoverability
        Tuned HTTP idle connection logic for increased performance
        Improved canvas, JavaScript, memory, and networking performance
        Improved standards support for HTML5, XHR, MathML, SMIL, and canvas
        Improved spell checking for some locales
        Improved desktop environment integration for Linux users
        WebGL content can no longer load cross-domain textures
        Background tabs have setTimeout and setInterval clamped to 1000ms to improve performance
        Fixed several stability issues
        Fixed several security issues

    Please see the complete list of changes in this version. You may also be interested in the list of changes in the previous version.



Website   Mozilla Foundation
Download   http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html#languages

ahendriks

Jammer van de add-ons die niet meer werken omdat er een major release uitgebracht wordt. De add-ons checken puur op versie nummer. Omdat het een major release betreft geven een aantal add-ons het op en doen ze het niet meer bij me...

Oh ja, ik weiger een add-on te gaan gebruiken waarbij je dit probleem kunt omzeilen. Dit zou niet nodig moeten zijn is mijn mening.
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 24, 2011, 09:08:23 AM
Jammer van de add-ons die niet meer werken omdat er een major release uitgebracht wordt. De add-ons checken puur op versie nummer. Omdat het een major release betreft geven een aantal add-ons het op en doen ze het niet meer bij me...

Oh ja, ik weiger een add-on te gaan gebruiken waarbij je dit probleem kunt omzeilen. Dit zou niet nodig moeten zijn is mijn mening.

Helemaal mee eens, gelukkig werken de meeste nog wel goed. Moet wel zeggen dat ik sinds 4.0 van Firefox de werking minder vind worden, maar dat geld ook voor IE8 en 9. Het wordt er allemaal niet sneller en beter van, alleen maar logger en langzamer. Heb je trouwens Safari al een bekeken, ziet er wel goed uit.

ahendriks

Firefox 6 of 7 ('k weet niet meer welke, staat in ieder geval voor oktober op het programma) zal voornamelijk gericht zijn op snelheid (opstarten). Mozilla onderkent het probleem dus en wil het aan gaan passen...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 28, 2011, 03:19:44 PM
Firefox 6 of 7 ('k weet niet meer welke, staat in ieder geval voor oktober op het programma) zal voornamelijk gericht zijn op snelheid (opstarten). Mozilla onderkent het probleem dus en wil het aan gaan passen...

Laten we het hopen, maar goede alternatieven zijn er ook niet, dus heb niet veel geschikte keuze mogelijkheden.

ahendriks

Chrome (of Chromium) is toch een serieus alternatief? Deze schijnt wel snel te zijn...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 29, 2011, 08:29:32 AM
Chrome (of Chromium) is toch een serieus alternatief? Deze schijnt wel snel te zijn...

Klopt, deze is inderdaad snel, maar ik liep tegen een aantal beperkingen aan waardoor ik weer terug ben gegaan naar FireFox. Ga hem binnenkort nog wel eens proberen.