• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

mini skybox S9 HD

Started by eislon, May 15, 2011, 11:05:20 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Quote from: arjanhs on June 04, 2011, 03:40:06 PM
Zolang houden lnbs het meestal wel vol, het gaat mij met name om, hoe het met name hoe het met vijf jaar is, en wat ik dan kan vervangen. Hebben jullie er naar gevraagd bij het aanschaffen?

Niet gevraagd, maar heb met LNBs de ervaring dat ze langer dan 2 a 3 jaar mee gaan, maak me daar geen zorgen om.
En dat ie 45 cm is maakt me ook niet zoveel uit, het uitrichten is alleen wat lastiger ;-)

arjanhs

Quote from: eislon on June 08, 2011, 07:36:40 PM
Niet gevraagd, maar heb met LNBs de ervaring dat ze langer dan 2 a 3 jaar mee gaan, maak me daar geen zorgen om.
En dat ie 45 cm is maakt me ook niet zoveel uit, het uitrichten is alleen wat lastiger ;-)

Nou ik ben niet van plan om de 2 a 3 jaar een nieuwe schotel te kopen, dus ze moeten wel wat langer mee gaan. Is het veel lastiger het afstellen van de schotel, alleen 19.2 was nodig toch, de rest was daarna ook direct klaar?

eislon

het komt iets nauwkeurige ivm de kleine schotel. Maar inderdaad als je astra 1 ontvangt, dan zijn de anderen ook goed ingesteld.

arjanhs

Quote from: eislon on June 09, 2011, 08:11:41 PM
het komt iets nauwkeurige ivm de kleine schotel. Maar inderdaad als je astra 1 ontvangt, dan zijn de anderen ook goed ingesteld.

OK, dat mag dus geen probleem zijn, nu alleen nog de duidelijkheid rondom het vervangen van de kop, of dat de gehele schotel moet worden vervangen.

eislon

Quote from: arjanhs on June 14, 2011, 03:51:56 PM
OK, dat mag dus geen probleem zijn, nu alleen nog de duidelijkheid rondom het vervangen van de kop, of dat de gehele schotel moet worden vervangen.

Nou ik kan je alleen vertellen dat de verkoper het tegen mij had dat je de kop wel los kan kopen, maar of dit echt zo is weet ik natuurlijk niet.

ahendriks

Quote from: eislon on June 09, 2011, 08:11:41 PM
het komt iets nauwkeurige ivm de kleine schotel. Maar inderdaad als je astra 1 ontvangt, dan zijn de anderen ook goed ingesteld.
Nee hoor, de technisat multitenne afstellen is een eitje! Ik spreek uit ervaring!
Zelfs een zeer onervaren sat-kijker kan het (ik heb het de eerste keer samen met hem gedaan zodat hij kon kijken hoe het moest). Het afstellen lukt hem nu zonder problemen.
(@arjan; dit was Ronald)

Het afstellen is een kwestie van de muurbeugel waterpasrecht op de muur plaatsen. De schotel erop zetten en hem op astra1 uit te richten. Daarna werken de andere sat's ook in 1 keer. Het een en ander is dan simpel vast te draaien met imbus sleutels. Simpeler kan niet.

De multitenne staat juist bekend om het feit dat het afstellen zo makkelijk is!
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on June 15, 2011, 10:33:18 AM
Nee hoor, de technisat multitenne afstellen is een eitje! Ik spreek uit ervaring!
Zelfs een zeer onervaren sat-kijker kan het (ik heb het de eerste keer samen met hem gedaan zodat hij kon kijken hoe het moest). Het afstellen lukt hem nu zonder problemen.
(@arjan; dit was Ronald)

Het afstellen is een kwestie van de muurbeugel waterpasrecht op de muur plaatsen. De schotel erop zetten en hem op astra1 uit te richten. Daarna werken de andere sat's ook in 1 keer. Het een en ander is dan simpel vast te draaien met imbus sleutels. Simpeler kan niet.

De multitenne staat juist bekend om het feit dat het afstellen zo makkelijk is!

En toch wordt er veel over gesproken dat het juist niet zo simpel is. Gek maar goed je hebt altijd voors en tegens. ;-)

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 15, 2011, 10:33:18 AM
De multitenne staat juist bekend om het feit dat het afstellen zo makkelijk is!

En om het goede ontvangst toch, hij zou niet zo snel uitvallen bij sneeuw en regen. Doordat hij klein is zal de invloeden van de wind ook wel minimaal zijn.