• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

mini skybox S9 HD

Started by eislon, May 15, 2011, 11:05:20 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Ik heb een mini skybox S9 HD gekocht en kan heel kort zijn, ondanks inspanningen van het bedrijf waar het gekocht is, met images is deze box instabiel. Het kan zijn dat ik toevallig 1 heb, maar goed dit is dan ook mijn ervaring. Ik moet wel zeggen dat deze box erg snel opstart en dat is wel plezierig als het ding regelmatig moet rebooten (auto-reboot). Beeld ziet er wel goed uit, maar het is ook lastig om transponders/satellieten met zijn transponders in te lezen. Deze gaat van mij terug.

arjanhs

Quote from: eislon on May 15, 2011, 11:05:20 AM
Ik heb een mini skybox S9 HD gekocht en kan heel kort zijn, ondanks inspanningen van het bedrijf waar het gekocht is, met images is deze box instabiel. Het kan zijn dat ik toevallig 1 heb, maar goed dit is dan ook mijn ervaring. Ik moet wel zeggen dat deze box erg snel opstart en dat is wel plezierig als het ding regelmatig moet rebooten (auto-reboot). Beeld ziet er wel goed uit, maar het is ook lastig om transponders/satellieten met zijn transponders in te lezen. Deze gaat van mij terug.

Hij ziet er goed uit zeg je, heb je ook afbeeldingen die je kunt posten?

ahendriks

Ik heb een openbox s9 in huis gehad een tijdje... deze werkte verbazend goed! Ook meerdere satellieten instellen (diseqc) werkte perfect. Boot time was ongeveer 8 seconden (inclusief cccam laden en connecties opzetten).
Goed beeld!
Nadeel: geluid loopt via hdmi niet synchroon aan beeld... dit is wellicht opgelost in een nieuwe firmware, maar die heb ik er niet opgezet.
Oh ja; prijs is 110 euro inclusief verzendkosten (in nl besteld)... da's niet veel!
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on May 27, 2011, 09:45:53 AM
Ik heb een openbox s9 in huis gehad een tijdje... deze werkte verbazend goed! Ook meerdere satellieten instellen (diseqc) werkte perfect. Boot time was ongeveer 8 seconden (inclusief cccam laden en connecties opzetten).
Goed beeld!
Nadeel: geluid loopt via hdmi niet synchroon aan beeld... dit is wellicht opgelost in een nieuwe firmware, maar die heb ik er niet opgezet.
Oh ja; prijs is 110 euro inclusief verzendkosten (in nl besteld)... da's niet veel!

Een tijdje, dus je hebt hem weer door gezet ?

Kan het niet synchroon lopen van het geluid ook veroorzaakt zijn doordat er niet de juiste frequenties binnen de bouquets verwerkt waren?

ahendriks

bouquets? 't is geen dreambox hoor...
Ik heb de zenders erin gekregen door een sat scan uit te voeren... dan zou alles goed moeten zijn denk ik...

Ik had de openbox in huis voor iemand anders om hem in te stellen voor hem. Zodoende heb ik er wat ervaring mee opgedaan. Toen hij klaar was is hij gewoon naar hem heengegaan. Maar hij gebruikt hem nog niet echt; hij heeft maar 1 lnb die op astra1 staat en dat terwijl hij juist EDL wil ontvangen welke tegenwoordig alleen nog maar op astra3 zit. Hij gaat vermeodelijk ook een technisate multitenne kopen... of een 'Multytenne Duo Twin Lnb' (zie http://tinyurl.com/4ytd4bo), deze biedt precies wat hij wil (2 uitgangen en alleen de nodige satelieten). Is een stukkie goedkoper...
Als ik ooit een andere zou moeten kopen zou ik denk ik ook voor deze gaan... astra2 en hotbird kijk ik toch bijna niet (vooral hotbird niet)
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on May 27, 2011, 01:35:33 PM
bouquets? 't is geen dreambox hoor...
Ik heb de zenders erin gekregen door een sat scan uit te voeren... dan zou alles goed moeten zijn denk ik...

Ik had de openbox in huis voor iemand anders om hem in te stellen voor hem. Zodoende heb ik er wat ervaring mee opgedaan. Toen hij klaar was is hij gewoon naar hem heengegaan. Maar hij gebruikt hem nog niet echt; hij heeft maar 1 lnb die op astra1 staat en dat terwijl hij juist EDL wil ontvangen welke tegenwoordig alleen nog maar op astra3 zit. Hij gaat vermeodelijk ook een technisate multitenne kopen... of een 'Multytenne Duo Twin Lnb' (zie http://tinyurl.com/4ytd4bo), deze biedt precies wat hij wil (2 uitgangen en alleen de nodige satelieten). Is een stukkie goedkoper...
Als ik ooit een andere zou moeten kopen zou ik denk ik ook voor deze gaan... astra2 en hotbird kijk ik toch bijna niet (vooral hotbird niet)

Ik heb een triplesat (ook technisat) gekocht voor 155 euries (openboxshop). Afstemmen moet redelijk nauwkeurig, maar is eigenlijk wel een goed afgewerkt geheel. technisat is qua alles voorbereid, de bouten moet je met een imbus vast maken en dat maakt het wel zeer eenvoudig.
Ben tot nu toe tevreden... afstemmen op astra1 en je hebt de andere twee astra's erbij.

arjanhs

Quote from: ahendriks on May 27, 2011, 01:35:33 PM
Als ik ooit een andere zou moeten kopen zou ik denk ik ook voor deze gaan... astra2 en hotbird kijk ik toch bijna niet (vooral hotbird niet)

Toch zijn er op astra2 veel interessant programma's, maar wel veelal achter een decoder. Maar je hebt wel gelijk 19.2 en 23.5 zijn twee belangrijkste. Maar als ik voor ga wil ik ook 28.2 en 13 er bij hebben. Of ik laat daar de draaibare voor staan, zou dat lukken?

arjanhs

Quote from: eislon on May 27, 2011, 07:00:33 PM
Ik heb een triplesat (ook technisat) gekocht voor 155 euries (openboxshop). Afstemmen moet redelijk nauwkeurig, maar is eigenlijk wel een goed afgewerkt geheel. technisat is qua alles voorbereid, de bouten moet je met een imbus vast maken en dat maakt het wel zeer eenvoudig.
Ben tot nu toe tevreden... afstemmen op astra1 en je hebt de andere twee astra's erbij.

Dus als ik dit goed begrijp, is hij verkrijgbaar met 2, 3 en 4 LNB's, en met 1 of twee uitgangen, of zijn er nog meer varianten?

ahendriks

Je hebt gelijk... er zijn 3 varianten te verkrijgen... 't is wel even zoeken naar de juiste, niet alle dealers hebben alle varianten...
Die van astra 1 en 3 kan volgens mij prima gecombineerd worden met een draaibare... kwestie van een goede (uncommitted?) switch ertussen... met diseqc 1.1/1.2 zijn dit soort zaken wel in te stellen volgens mij..

Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on May 30, 2011, 10:05:47 AM
Je hebt gelijk... er zijn 3 varianten te verkrijgen... 't is wel even zoeken naar de juiste, niet alle dealers hebben alle varianten...
Die van astra 1 en 3 kan volgens mij prima gecombineerd worden met een draaibare... kwestie van een goede (uncommitted?) switch ertussen... met diseqc 1.1/1.2 zijn dit soort zaken wel in te stellen volgens mij..

Mijn voorkeur gaat uit naar het model wat jij hebt, dus met 4 LNBs met dubbele uitgang, deze wil ik dan combineren met de draaibare opstelling.

ahendriks

Theoretisch zou dit moeten werken... praktisch weet ik dan niet precies wat je nodig hebt om vanuit je ontvanger een diseqc commando naar een eerste switch (2 poorts) te sturen welke switcht naar of je draaibare schotel (1 LNB, makkelijk te doen), en switcht naar je multitenne (met ingebouwde 4 poorts switch).
Je ontvanger zal dus een commando moeten sturen voor en switch 1 en switch 2 (de ingebouwde) en dit zonder dat je altijd op poort 2 van de 2e switch uitkomt... Volgens mij kan dit met een uncommited switch maar hoe weet ik niet omdat ik dit nooit zelf heb gedaan...
(daar komt ook nog eens bij dat een uncommited switch duurder is dan een normale switch)
Grt,
Alex

eislon

Quote from: arjanhs on May 30, 2011, 07:32:41 AM
Dus als ik dit goed begrijp, is hij verkrijgbaar met 2, 3 en 4 LNB's, en met 1 of twee uitgangen, of zijn er nog meer varianten?

er zijn meerder varianten:

De dubbele lnb is min of meer een schotel met 2 koppen (los).
De tripple sat is een schotel met 1 kop(lees behuizing)  en daarin 3 LNBs en een switch (voor 4 lnbs)  deze heb je dan als single en dubbele uitgangen.
Daarna heb je de multitenne met 1 kop(lees behuizing) en daarin 4 LNBs en een switch (voor alle 4 lnbs) deze heb je ook als single en dubbele uitgang versie.

De tripple sat is dus eigenlijk een multitenne min 1 lnb

arjanhs

En wat kun je doen indien de enkele kop (behuizing) stuk gaat, kun je deze in zijn geheel vervangen, gedeeltelijk vervangen of moet je een nieuwe kopen?

ahendriks

Goeie vraag...
Ik vermoed het laatste (een nieuwe kopen) maar dat weet ik niet zeker... zou je bij astrasat o.i.d. na kunnen vragen... via google kon ik hier zo niets over vinden...
Grt,
Alex

eislon

Quote from: arjanhs on June 01, 2011, 07:54:24 AM
En wat kun je doen indien de enkele kop (behuizing) stuk gaat, kun je deze in zijn geheel vervangen, gedeeltelijk vervangen of moet je een nieuwe kopen?

De gehele kop is waarschijnlijk te bestellen (info openboxshop). Tja wat ik weet is dat je inderdaad lnb's kunt bij plaatsen. Maar denk niet dat de behuizing als zodanig dus zonder iets te verkrijgen is.  Technisat vragen?

arjanhs

Quote from: eislon on June 01, 2011, 08:34:21 AM
De gehele kop is waarschijnlijk te bestellen (info openboxshop). Tja wat ik weet is dat je inderdaad lnb's kunt bij plaatsen. Maar denk niet dat de behuizing als zodanig dus zonder iets te verkrijgen is.  Technisat vragen?

Ik denk het wel, ik kon op de site van openboxshop niet direct deze mogelijkheden vinden. Vind het wel belangrijk dat deze gewoon vervangbaar is, zonder direct de hoofdprijs te betalen.

eislon

Quote from: arjanhs on June 01, 2011, 09:17:15 AM
Ik denk het wel, ik kon op de site van openboxshop niet direct deze mogelijkheden vinden. Vind het wel belangrijk dat deze gewoon vervangbaar is, zonder direct de hoofdprijs te betalen.

Daar ben ik helemaal met je eens, je krijgt trouwens standaard 2 of 3 jaar garantie van Technisat.

arjanhs

Quote from: eislon on June 02, 2011, 09:42:37 AM
Daar ben ik helemaal met je eens, je krijgt trouwens standaard 2 of 3 jaar garantie van Technisat.

Zolang houden lnbs het meestal wel vol, het gaat mij met name om, hoe het met name hoe het met vijf jaar is, en wat ik dan kan vervangen. Hebben jullie er naar gevraagd bij het aanschaffen?

ahendriks

Nee, ik niet...
'k vermoed dat je dan gewoon een nieuwe set nodig hebt... de schotel an sich stelt namelijk ook niet zoveel voor (ook slechts 45cm he)...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 05, 2011, 03:08:04 PM
Nee, ik niet...
'k vermoed dat je dan gewoon een nieuwe set nodig hebt... de schotel an sich stelt namelijk ook niet zoveel voor (ook slechts 45cm he)...

Vind ik wel een min punt, gaat er een gedeelte stuk, dan moet alles vervangen worden, en dat voor een prijs van 220 euro vind ik toch wel wat hoog.