• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

The Gemini2 Project 5.0 DM800

Started by arjanhs, May 04, 2010, 07:34:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Gemini2 v5.0
Enigma vom 29.04.2010

Die meisten Funktionen sind im Gemini-Wiki nachzulesen.
Gemini-Wiki

Funktion Buttons:
* BLAU - Blue Panel (BP)
* lang BLAU - Bild in Bild (DM7025, DM8000)
* 2x BLAU - BP -> Gemini Extras
* BLAU ROT - Datei-Manager
* ROT - Aufnahme (nicht für die DM8000)
* GRÜN - Quickbutton / Subservices
* GELB - Timeshift (nicht für die DM8000)

Extras:
* Addon und Plugin Server
* Cryptinfos der Sender oder Cams, Zuordnung der Sender zu einzelnen Cam's
* Manager um viele Daemons / Server zu verwalten (BP->Dienste/Daemons)
* optische Verbesserungen wie HD-Skin, zusätzliche Icons oder Anpassungen der Senderliste
* Manager zum Formatieren, Einrichten oder Einbinden von Geräten (BP->Geräte-Manager)
* zusätzliche EPG-Funktionen, wie Autosave, Refresh oder Zuschalten verschiedener EPG-Formate
* eigene Addons z.B. Dreamnetcast, Jukebox, Kalender, eMail oder eTorrent um nur Einige zu nennen
* Quickbutton, um die Funktion der grünen Taste per Menü zu bestimmen
* ausführliche Infos über deine Dreambox (Menü->Informationen)
* Datei-Manager, handelt alle möglichen Formate, egal ob nun Bild-, Ton-, Filmmaterial, Playlisten, Torrents, Scripte oder DVDs (BP->Datei-Manager)
* Komplettes Handling von Festplatten, DVD-Laufwerken, USB-Sticks auf "udev" umgestellt (System kümmert sich selbstständig um das Einbinden solcher Medien)

Viele weitere Funktionen können im IHAD-Board oder unserem Wiki nachgelesen werden.

Neu:
* Anpassungen für 500HD
* Wechsel auf OE1.6, neue Kernel für die Boxen
* FTP-Mount - bindet FTP-Server als Ordner ins System ein (BP->Extras->FTP-Mount)
* neues Widget, Animationen (Gif's) im Skin
* ext2 oder ext3 beim Initialisieren auswählbar
* Expertline in der Infobar kann jetzt konfiguriert werden
* Standby für externe USB-Festplatten (Vorsicht funktioniert nicht mit allen Controllern)
* Geräte-Manager teilweise stark überarbeitet.

Fix + Update:
* Email-Checker gefixt, kommt wieder mit Google-Konten klar und Absturz von Enigma wenn keine SSL-Verbindung zum Server zustande kommt
* Stream-Traffic-Info sollte jetzt besser mit HD-Sendern klar kommen
* Wetter
* siehe CVS
* wählbare Quickbuttonfunktionen erweitert

Wichtig:
ACHTUNG bei einige Festplatten soll es unter den neuen Kernel Probleme geben.

* Bei den DM8000 der Betaserie kann es aufgrund eines Securitychipupdates beim Start einen zweiten Startversuch benötigen.


Dieses Image enthält keinerlei Keys oder Softcams.
Backups und sonstige modifizierten Images sind nicht
von uns und werden somit auch nicht supportet!!!

Download über Database

Vielen Dank und viel Spass
Euer Gemini-Team



Gemini2 v5.0
Enigma from 29.04.2010

An overview over most functions can be found here
Gemini-Wiki

Function Buttons:
* BLUE - Blue Panel (BP)
* BLUE long - Picture in Picture (DM7025, DM8000)
* 2x BLUE - BP -> Gemini Extras
* BLUE RED - File-Manager
* RED - Recording (not for DM8000)
* GREEN - Quickbutton / Subservices
* YELLOW - Timeshift (not for DM8000)

Extras:
* Addon and Plugin Server
* Cryptinfos of the channel or Cam, Stick Cam to certain channels
* Function for managing many daemons / server (BP -> Services/Daemons)
* optical enhancements like HD-skin, additional icons or modification of the channel list
* Manager for format, setup or mount devices (BP -> Device-manager)
* Additional EPG-functionality like Autosave, Refresh or different EPG-format view
* Particular addons like Dreamnetcast, Jukebox, Calendar, eMail or eTorrent, just to name some of them
* Quickbutton, to define functionality of the Green button via menun
* Detailled information about your Dreambox (Menu -> Information)
* File-Manager, which can handle different format-types, regardless whether it is a picture-, audio-, videoformat, playlists, torrent, scripts or DVD-files (BP -> File-Manager)
* complete handling of hard disks, DVD-drives, USB-Sticks changed to udev (system handels those devices by itself)

Information about many other functions can be found at the IhaD-Board or our Wiki.

New:
* Adaptions for 500HD
* Change to OE1.6, new kernel version
* FTP-Mounts - Mounts FTP-Servers as directories into the system (BP->Extras->FTP-Mount)
* new widget, animations (GIFs) in the skin
* ext2 or ext3 selectable if initialize
* The expert line in the infobar can be configured now
* Standby for USB-Harddisks (Attention: Doesn't work with all conrtolers)
* Device-Manager partially very strong revised



Fixes + Updates:
* Email-Checker fixed, can handle Googlemail accounts again, and no Enigma2 crash if no SSL-Connection can be done.
* The Stream-Traffic-Info should work better now on HD-Channels
* Selectable quickbuttonfunctions extended
* Weather
* see CVS


Important:
Attention on some harddisks the new kernel may cause problems.

* On the DM8000 from the beta-series, a security chip update will maybe make a second boot necessary.

This image doesn't contain any keys or softcams!
Backups or other modified images are not released by us
and won't be supported in any way!!!

DOWNLOAD

eislon

ik haal hem alvast op zodat ie een keer geinstalleerd kan worden, maar moet zeggen mijn huidige image doet het ook erg goed.

arjanhs

Quote from: eislon on October 02, 2010, 06:57:12 AM
ik haal hem alvast op zodat ie een keer geinstalleerd kan worden, maar moet zeggen mijn huidige image doet het ook erg goed.

Ja, misschien moet je hem dan niet vervangen, veel functionaliteit komt er toch niet bij.

ahendriks

@eislon, download dan wel meteen v5.1... die is er ook al een tijdje...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on October 07, 2010, 10:21:48 AM
@eislon, download dan wel meteen v5.1... die is er ook al een tijdje...

wat is er nieuw in versie 5.1 ?

ahendriks

geen ID.... 'k draai nog 5.0... ;-)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on October 21, 2010, 11:49:48 AM
geen ID.... 'k draai nog 5.0... ;-)

Ik ook, d'r is vast ook een gepatchte versie van.

eislon

Quote from: ahendriks on October 07, 2010, 10:21:48 AM
@eislon, download dan wel meteen v5.1... die is er ook al een tijdje...

Ik zal es gaan zoeken en ook wat er anders is.

ahendriks

@eislon, bespaar je de moeite: http://www.dm800sim2.com/sim2/gemini/content/60/20100724/494.html
dit is m'n 'vaste' adres voor m'n images... deze werken 'goed' op m'n DM800...

Wat een verschil is het trouwens. Op m'n slaapkamer heb ik een DM600, in de woonkamer een DM800... Als ik TV heb gekeken op bed en de volgende keer weer met de DM800 zit te klooien dan erger ik mij elke keer weer aan de traagheid van het apparaat... BLAH!
Ook is het bij m'n DM800 nodig om de afstandsbediening recht voor de dreambox te hebben en dan te richten alvorens te drukken. Anders ziet hij in 5 van de 10 gevallen niet dat ik een toets op de AB indruk.
HD is vooruitgang, de DM800 is echter achteruitgang!

Het image is echter van 21 juli... d'r kan dus een dezer dagen ook zo wel weer eens een nieuwe versie verschijnen... die wacht ik af en dan ga ik weer over naar de nieuwste versie...
Grt,
Alex

arjanhs

Nou 5.1 heb ik geplaatst, dus die kun je gaan gebruiken, heb momenteel zelf het probleem dat af en toe het volledige beeld weg valt. Na een herstart is het dan weer goed, maar wordt wel vervelend.

Denk dat ik binnenkort ook 5.1 maar eens ga plaatsen kijken of deze wat stabieler is.

ahendriks

En dan na 1,2,3 of 4 weken verrast worden dat 5.2 uit is...
Ik wacht op 5.2... Dan ben ik meteen weer bij...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on October 25, 2010, 01:29:59 PM
En dan na 1,2,3 of 4 weken verrast worden dat 5.2 uit is...
Ik wacht op 5.2... Dan ben ik meteen weer bij...

Daar zit wat in, verwacht je hem binnnenkort?

ahendriks

Gezien de vorige versie van 21 juli is... ja... zo lang kan het niet meer duren... het is al drie maanden nu... binnen een maand zal er wel een nieuwe versie zijn (ik weet echter niet wat de release strategie is van Gemini)... IHAD in de gaten houden dus...
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on October 26, 2010, 10:44:10 AM
Gezien de vorige versie van 21 juli is... ja... zo lang kan het niet meer duren... het is al drie maanden nu... binnen een maand zal er wel een nieuwe versie zijn (ik weet echter niet wat de release strategie is van Gemini)... IHAD in de gaten houden dus...

tja bleek dus dat ik 4.1 nog lopen had en die is op een of ander manier gecrashed... net nu we er over hebben... jullie worden bedankt  :rolleyes:
Dus eerst nog de 5.0 geinstalleerd... wachten is nu op 5.2?

Weet iemand nog een nieuwere versie voor de DM7000s?  Ja die heb ik nog steeds en werkt ook nog steeds mooi he :-D

ahendriks

Voor de DM7000 is 4.5 de laatste versie geloof ik... of 4.6.... die is hier op het forum ook wel te vinden
Grt,
Alex

arjanhs


eislon

Quote from: arjanhs on October 27, 2010, 02:20:23 PM
4.7 is de laatste versie dacht ik, staat hier toch ook wel ?

http://forum.advance.homelinux.net/index.php/topic,10678.0.html

ja die zag ik, maar het kan zijn dat er een andere voor gemini is gekomen die misschien wel verder is gegaan met ontwikkelen.... aan de dm7000s heb ik al lang niets meer gedaan vandaar de vraag.

arjanhs

Quote from: eislon on October 27, 2010, 06:15:21 PM
ja die zag ik, maar het kan zijn dat er een andere voor gemini is gekomen die misschien wel verder is gegaan met ontwikkelen.... aan de dm7000s heb ik al lang niets meer gedaan vandaar de vraag.

Dat is ook niet nodig, het image is stabiel en de machine is stabiel, en meer features komen er waarschijnlijk toch niet voor. De ontwikkeling staat stil.

eislon

Quote from: arjanhs on October 28, 2010, 03:15:09 PM
Dat is ook niet nodig, het image is stabiel en de machine is stabiel, en meer features komen er waarschijnlijk toch niet voor. De ontwikkeling staat stil.

Tja best wel jammer eigenlijk, is nog steeds een hele fijne dreambox, kan de 800 nog wel iets van leren, maar goed t'is niet anders he ;-)

arjanhs

Quote from: eislon on October 28, 2010, 06:54:35 PM
Tja best wel jammer eigenlijk, is nog steeds een hele fijne dreambox, kan de 800 nog wel iets van leren, maar goed t'is niet anders he ;-)

Nope, hij staat bij mij al weer een tijdje niets te doen, de bedoeling is dat hij naar boven gaat verhuizen op de slaapkamer, maar moet daar eerst nog de benodigde bekabeling voor aanleggen, moet er een keer een dag voor prikken dat het ook buiten goed weer is.