• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

TP-Link TL-WR1043ND

Started by arjanhs, December 28, 2012, 03:19:11 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Ik heb onlangs deze router aangeschaft en wil deze gaan gebruiken voor het draaien van een proces die vervolgens vanaf buiten benaderd kan worden. Ik heb hiervoor DD-WRT op de router geplaatst en gebruik deze nu. Daarnaast heb ik het proces ingesteld en dus gepublisheerd. Vanuit het interne netwerk kan ik de service benaderen, maar het lukt mij niet de service te routeren, zodat deze ook extern is te benaderen.

Misschien dat OpenWRT een oplossing is, of dat ik iets anders mis, wie heeft ervaring en wil deze delen?

ahendriks

Heb je wel een port forward gedaan van je poort naar het ip adres van de router op de juiste poort? Dat zou dan gewoon moeten werken lijkt me...
tenzij dat de programmatuur in de shell op een andere netwerk interface werkt (het externe ip)...
Grt,
Alex

arjanhs

Ik heb een forward gedaan van alle netwerken naar de poort van de router waarop de service actief is. Het lijkt alleen of hij deze niet wil door routeren. De programmatuur werkt ook gewoon op het interne netwerk adres, want daar kan ik hem ook gewoon benaderen, alleen het NAT'n werkt hierin niet goed lijkt het.

arjanhs

De oplossing blijkt het toevoegen van een firewall regel te zijn, ik heb hiervoor de volgende regel in de firewall toegevoegd:

iptables -I INPUT -p tcp --dport <port> -j ACCEPT

Na deze toevoeging, wordt de verbinding gelegd.