• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Hoe moet ik een schijf mounten met een dreambox 500+ naar een vista os

Started by claudiuzz, January 21, 2009, 12:20:53 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

claudiuzz

Hallo,

ik ben nu al een paar dagen bijna onafgebroken aan het probereen een netwerk map te mounten aan mijn dreambox maar ik krijg het maar niet voor elkaar, ik heb meerdere how-to's gelezen maar geen één gevonden die hielp, ik hoop dat jullie mij hieruit willen helpen want ik wordt er gek van.

Ik heb het volgende gedaan:

(eerst even wat gegevens)
ik heb een dreambox 500+ met Gemini 4.6.
desktop computer met vista ultimate.
en een belkin router er tussen.

Ik heb in vista een nieuw account aangemaakt genaamd dreambox met w8 woord dreambox, in dat account heb ik een map gemaakt genaamd movies en die heb ik op delen gezet en de machtegingen op ''iedereen is mede eigenaar'' gezet.
verder heb ik in het netwerkcentrum alles zoveel mogenlijk open gezet en mijn firewall uit.

In de dreambox heb ik in het mount menu gekozen voor cifs en directory /movies
als localdirectory /mnt/hdd en options rw, aan extra heb ik verder niets veranderd.

verder heb ik het via de web interface geprobeerd en toen leek het even te werken maar als ik naar de map mnt/hdd ging stond er niets en ik heb de map movie genoemd en in movies nog een map gemaakt met movie nzv nzv.

ahendriks

Blokkeerd je virusscanner het misschien? Welke gebruik je? Zet deze ook eens uit en dan nog een keer proberen...

Als dit niet helpt...
Vista maakt gebruik van SMB2.0, dit kan waarschijnlijk het probleem verklaren...

Oplossingen kunnen zijn (niet zelf getest, 'k gebruik ubuntu, geen vista):
- Under "Security Options", make the following Changes:
Network access: Let Everyone permissions apply to anonymous users - Change to Enable
Network access: Shares that can be accessed anonymously - I put in my computer name here
Network access: LAN Manager authentication level - Change to LM & NTLM, send NTLMv2 if negotiated

Grt,
Alex

ahendriks

Hey wacht eens... wat zien ik...

plaatje 1 en 3 zijn tegenstrijdig... movies / movie (dus zonder s)...
De sharenaam is de naam ZONDER s (zie plaatje 3)... vul dit bij plaatje 1 eens in bij het veld 'Dir'
Probeer het nu nog eens...

foutje dus...

Desalnietemin zijn er wel meerder mensen met problemen met vista en een dreambox (ook met xbmc op de xbox zijn problemen met vista shares)... Als je je PC snel wil laten draaien, installeer dan weer XP... (of ubuntu, maar da's een grotere stap)
Grt,
Alex

claudiuzz

Ik heb weer een nieuwe map gamaakt deze keer genaamd movie, ik heb m'n windows firewall en de firewall van m'n router uitgezet en m'n netwerkcentrum voor zover ik weet goed ingesteld maar nog steeds niets.

arjanhs

Wil je eens vanaf de command line het volgende typen:

mount -t cifs 192.168.2.5:/dreambox /var/mnt/hdd

In plaatje 1 ontbreekt /var en je share naam moet hierin dreambox zijn, een subdir hieronder dient movie te zijn.

claudiuzz

Zo iets? een comandline heb ik nooit gedaan heb geen idee waar ik dat moet doen

claudiuzz

Ik heb het maar even met DCC geprobeerd.

arjanhs

In LocalDir moet je niet vergeten de voorste / te plaatsen, het wordt dus /var/mnt/hdd en de dir moet worden /dreambox ipv /movie

Op de command line moet je gebruik 192.168.2.5:/dreambox tussen de : en de /dreambox moet geen spatie staan.

ahendriks

Dus precies zoals er eerst stond (knippen en plakken):

mount -t cifs 192.168.2.5:/dreambox /var/mnt/hdd

Op de spatie na de dubbele punt is dit de eerste poging van je van bovenstaand schermafdruk.
Grt,
Alex

claudiuzz

Helaas nog steeds niets  -_-

claudiuzz

Ik heb nog een beetje in die lan beveiliging zitten knoeien maar dat helpt ook nog niet.
wat een gezeur met die vista troep :angry:

ahendriks

ff gezocht op i-net.... wellicht werkt

mount -t smbfs 192.168.2.5:/dreambox /var/mnt/hdd

Weet je overigens zeker dat /var/mnt/hdd bestaat? (via telnet "ls -la /var/mnt" uitvoeren)

Nog een mogelijkheid, username password schijnt opgegeven moeten worden, probeer eens:

mount -t cifs -o user=dreambox,password=dreambox,rw //192.168.2.5/dreambox /var/mnt/hdd
Grt,
Alex

claudiuzz

Jaaa!!! het werkt geweldig  Bedankt ^_^ :lol: ^_^, wat ik alleen nog wel  vaag vind, is dat het via het mount menu nog steeds niet lukt maar in bestandsmodus kan ik wel gewoon bij m'n schijf, is allemaal verder niet zo heel boeient maar m'n automount vinkje werkt nu ook niet, is hier misschien ook ergens een regeltje voor??

ahendriks

Welk commando werkt nu dan? Die laatste die ik noem?

Automount zou zeker moeten werken... Als het commando dat ik noemde ook werkt...
Grt,
Alex

claudiuzz

Ja het laatste commando maar als ik in automount kijk in m'n dreambox menu staat er niets.
mount -t cifs -o user=dreambox,password=dreambox,rw //192.168.2.5/dreambox /var/mnt/hdd