• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

DM7000 - Slecht beeld met doorlussen SCART

Started by arjanhs, August 27, 2007, 12:55:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Probleem:
Indien een apparaat (DVD speler, Videorecorder, spelcomputer oid) wordt doorgelust via de DM7000 naar de TV, dan is de kwaliteit te brak om naar te kijken.
Als het apparaat rechtstreeks de TV wordt aangesloten is het beeld goed, de SCART kabel is er ook geen van de Wibra.

Oplossing:
Er blijkt een probleem te bestaan met de SCART-in van de DM7000.
Er zit een SMD-weerstandje (R3050) op de print dat daar volgens de schema's van de videomultiplexer niet hoort.
Dit levert vaak een groenachtig waas, dat verandert met de beeldinhoud.
Als de smd-weerstand wordt verwijderd, zou het probleem opgelost moeten zijn.

Het lijkt er op of de weerstand wel nodig is om de voedingspanning van de HDD op peil te houden.
Dus met een stroomvreter als HDD, heb je kans dat niet niet wil opstarten.

!!!ALLES OP EIGEN RISICO!!!


ahendriks

'k heb de video doorgelust via de DB maar geen enkel probleem hoor... niks geen groen beeld, gewoon perfect beeld. Zowel bij opnames (DB --> video opnemen) als bij afspelen (video --> DB --> TV) goed beeld en niet vervormt / verkleurd...

Dus let op wat je doet, ga niet zomaar chips van je DB slopen!
Grt,
Alex

eislon

ik heb een divx speler erop aangesloten, ook geen probleem te zien, gewoon helder en strak beeldje..

en de hd is te belangrijk om een eventuele beeldverbetering te rechtvaardigen.

arjanhs

Quote from: eislon on September 13, 2007, 10:33:03 PM
ik heb een divx speler erop aangesloten, ook geen probleem te zien, gewoon helder en strak beeldje..

en de hd is te belangrijk om een eventuele beeldverbetering te rechtvaardigen.

Ik weet alleen dat er problemen zijn indien het singaal vanaf de schotel wordt door gezet naar een andere schotel, maar misschien is deze fout ook wel hersteld in een oudere versie, en gaat het alleen om de oude modellen.

ahendriks

zou kunnen... in ieder geval dus niet zomaar die chip eruit trekken lijkt me :-)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on September 14, 2007, 08:45:54 AM
zou kunnen... in ieder geval dus niet zomaar die chip eruit trekken lijkt me :-)

Is misschien wat onverstandig ja, laat maar lekker zitten :-)

eislon

Quote from: ahendriks on September 14, 2007, 08:45:54 AM
zou kunnen... in ieder geval dus niet zomaar die chip eruit trekken lijkt me :-)

hehe trekken lijkt mij ook niet echt verstandig...   doet me ook veel aan de tandarts denken... brrr ;-)

ahendriks

Grt,
Alex

knutsel

Hallo zelf heb ik een DM600PVR , maar als ik de scart van de TV en de cinch bussen voor de modulator gebruik, wordt mijn beeld donker.
Dus heb ik de scoop er opgezet, en tot mijn verbazing zakte het video signaal voor de helft in.
Dit betekend dus dat de TV en de modulator parallel staan.
Mijn oplossing is , dat ik de afsluitweerstand uit de modulator heb gehaald.
Nu is het beeld prima.

dit advies is natuurlijk op eigen risico

Ik weet niet of je wat aan hebt  suc6

knutsel

arjanhs

Quote from: knutsel on June 21, 2008, 09:03:50 AM
Hallo zelf heb ik een DM600PVR , maar als ik de scart van de TV en de cinch bussen voor de modulator gebruik, wordt mijn beeld donker.
Dus heb ik de scoop er opgezet, en tot mijn verbazing zakte het video signaal voor de helft in.
Dit betekend dus dat de TV en de modulator parallel staan.
Mijn oplossing is , dat ik de afsluitweerstand uit de modulator heb gehaald.
Nu is het beeld prima.

dit advies is natuurlijk op eigen risico

Ik weet niet of je wat aan hebt  suc6

knutsel

Vind ik toch wel een beetje veel risico, ik en een soldeerbout gaan niet samen :-)