• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

SNR, AGC en BER, % or dB

Started by arjanhs, August 27, 2007, 12:54:28 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Quote from: ahendriks on August 08, 2008, 08:54:24 AM
Heb je op dit visiosat voor ontvangst op meerder locaties (evt slaapkamer) dan ook een switch (evt de visiosat VNEG3-G4, zie http://www.visiosat.com/images/products/ficheprodvneg2-g4_gb.pdf )???

Ik neem aan dat de quadra in deze zin betekend dat er quadro lnb's bij worden geleverd (dus die lnb's met 4 uitgangen voor hoog laag vert. en horiz.)?

Ik twijfel ook bij de technisat multitenne... ook puur vanwege de grootte (45cm)... mijn bronnen geven echter aan dat hun ontvangst perfect is, ondanks de grootte (gisteren ook gezien... hij had een SNR van 92% op een DM7020.... best goed dus) Ook bij slecht weer had hij nooit problemen... (zegt ie)

Nee die heb ik niet, maar wel bedankt voor de tip, zal het eens bekijken.

Ik heb geen quadra maar een quad lnb...  een quad levert volledig signaal op alle uitgangen, een quatro moet je een switch hebben voor V en H signaal.  dat wordt dan te prijzig en veel te veel kabels.

arjanhs

Heb je dan meerdere van deze quadro lnb's ingebruik, zodat je op meerdere plaatsen kunt kijken, als je dan vier lnb's hebt, heb je ook 16 kabels nodig ?

eislon

Quote from: arjanhs on August 09, 2008, 05:33:06 PM
Heb je dan meerdere van deze quadro lnb's ingebruik, zodat je op meerdere plaatsen kunt kijken, als je dan vier lnb's hebt, heb je ook 16 kabels nodig ?

Zoals ik het nu heb is 1 quad lnb op astra 1  waarvan 1 voor huiskamer 1 voor slaapkamer 1 reservering voor een slaapkamer en ik heb nog ergens en dvb-s kaartje die ik in een pc wou stoppen op zolder en dus daar de vierde voor nodig heb.

voor de rest is het nog allemaal single lnb's  maar dit wil ik nog veranderen of quad of twin lnbs.

Ik heb 1 switch voor de huiskamer, waar alle 4 lnbs op aangesloten zijn, verder loopt er 1 kabel rechtstreeks van astra 1 lnb naar slaapkamer.
De rest moet nog.  maar dan zou ik 3 switches kopen en dan hoeft er van de switch maar 1 kabel naar de betreffende ruimte en toch alle 4 de satelieten ontvanten

arjanhs

Quote from: eislon on August 09, 2008, 08:52:34 PM
Zoals ik het nu heb is 1 quad lnb op astra 1  waarvan 1 voor huiskamer 1 voor slaapkamer 1 reservering voor een slaapkamer en ik heb nog ergens en dvb-s kaartje die ik in een pc wou stoppen op zolder en dus daar de vierde voor nodig heb.

voor de rest is het nog allemaal single lnb's  maar dit wil ik nog veranderen of quad of twin lnbs.

Ik heb 1 switch voor de huiskamer, waar alle 4 lnbs op aangesloten zijn, verder loopt er 1 kabel rechtstreeks van astra 1 lnb naar slaapkamer.
De rest moet nog.  maar dan zou ik 3 switches kopen en dan hoeft er van de switch maar 1 kabel naar de betreffende ruimte en toch alle 4 de satelieten ontvanten

Vooral voor deze laatste oplossing, wordt de andere oplossing toch intressanter, het wordt op deze manier wel heel vaal kabels die je over al heen moet trekken, maar ach, dan heb je ook wat te doen :-)

eislon

Quote from: arjanhs on August 11, 2008, 12:52:29 PM
Vooral voor deze laatste oplossing, wordt de andere oplossing toch intressanter, het wordt op deze manier wel heel vaal kabels die je over al heen moet trekken, maar ach, dan heb je ook wat te doen :-)

hehe klopt, ik zag nog in Real bij Papenburg een switch voor quatro lnbs... maar goed die dingen moet je in of onderdak hebben, en om dan 16 kabels binnenhuis te krijgen is ook niet leuk hoor en dan kabels door het huis? 

ahendriks

Quote from: eislon on August 11, 2008, 07:45:57 PM
hehe klopt, ik zag nog in Real bij Papenburg een switch voor quatro lnbs... maar goed die dingen moet je in of onderdak hebben, en om dan 16 kabels binnenhuis te krijgen is ook niet leuk hoor en dan kabels door het huis? 
Wat dacht je van een brievenbus in de buurt van je schotel waar je vervolgens die GSO switch in plaatst... scheelt heel veel kabels naar binnen. 't is maar een ID

Wat moest die switch kosten? En hoeveel ingangen / uitgangen had ie?
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on August 12, 2008, 08:44:37 AM
Wat dacht je van een brievenbus in de buurt van je schotel waar je vervolgens die GSO switch in plaatst... scheelt heel veel kabels naar binnen. 't is maar een ID

Wat moest die switch kosten? En hoeveel ingangen / uitgangen had ie?

die switch uit duitsland?  Die kost 119 euro.

arjanhs

Quote from: eislon on August 13, 2008, 05:35:32 AM
die switch uit duitsland?  Die kost 119 euro.

Zoiets zag ik ook bij de Media Markt in Nordhorn, dus helemaal niet zo ver weg, weet niet exact de specs meer, maar daar zou je ook eens kunnen kijken.

eislon

Quote from: arjanhs on August 14, 2008, 12:59:12 PM
Zoiets zag ik ook bij de Media Markt in Nordhorn, dus helemaal niet zo ver weg, weet niet exact de specs meer, maar daar zou je ook eens kunnen kijken.

Die ik zag was er 1 van skymaster, met 8 uitgangen naar 8 recievers dus, + 4 ingangen, (1 sat quatro lnb) en 1 ingang voor DVB-T

arjanhs

Quote from: eislon on August 14, 2008, 03:10:58 PM
Die ik zag was er 1 van skymaster, met 8 uitgangen naar 8 recievers dus, + 4 ingangen, (1 sat quatro lnb) en 1 ingang voor DVB-T

Voor maar 1 satteliet?

ahendriks

Jep, vandaar ook die quatro lnb... Als je ze hebt met ingangen voor meerdere LNB's dan kom je al snel in de honderden euro's wat je er voor mag uitgeven...
Deze optie heb ik voor mijzelf dan ook van de tafel geveegd...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on August 18, 2008, 12:38:40 PM
Jep, vandaar ook die quatro lnb... Als je ze hebt met ingangen voor meerdere LNB's dan kom je al snel in de honderden euro's wat je er voor mag uitgeven...
Deze optie heb ik voor mijzelf dan ook van de tafel geveegd...

Op deze manier is het inderdaad niet intressant, de LNB's zijn natuurlijk ook weer een stukje duurder, wordt denk ik toch meerdere kabels trekken naar verschillende plaatsen in het het huis.

ahendriks

Quote from: arjanhs on August 18, 2008, 02:00:53 PM
Op deze manier is het inderdaad niet intressant, de LNB's zijn natuurlijk ook weer een stukje duurder, wordt denk ik toch meerdere kabels trekken naar verschillende plaatsen in het het huis.
Verschillende kabels door het huis trekken zal altijd moeten. Een per locatie waar je wil kunnen kijken.
Enige extra aan kabels bij deze oplossing is dat je per LNB 4 kabels naar de GSO switch heen doet. De output is wel 1 kabel, als bij een normale switch...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on August 18, 2008, 04:22:48 PM
Verschillende kabels door het huis trekken zal altijd moeten. Een per locatie waar je wil kunnen kijken.
Enige extra aan kabels bij deze oplossing is dat je per LNB 4 kabels naar de GSO switch heen doet. De output is wel 1 kabel, als bij een normale switch...

Het blijft lastig dus dan zal de prijs wel de doorslag gaan geven, alhoewel in het gehele huis met 1 kabel per lokatie, dan is het wel in een keer goed geregeld.