• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Flashwizard 6.3 problemen

Started by eislon, October 20, 2006, 04:37:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

October 20, 2006, 04:37:12 PM Last Edit: October 20, 2006, 04:49:26 PM by eislon
Ik krijg onder linux (wine) het probleem dat de image niet verstuurd wordt naar de dreambox, timeout melding komt.

Doe ik het onder windows, dan wordt het bestand verstuurd, echter tijdens de installatie gaat het bij 22 a 27% mis, en lukt de installatie niet.
FW6.3 heeft zichzelfs in de usb geinstalleerd!

Of moet je eerst een reboot uitvoeren met FW6.3 en dan pas een image installeren?

Ik weet niet of mijn dreambox nog Firmware 1.06 heeft, de images gemini 3.10 en Colosseum 1.1  hebben FW1.07!

Na de reboot gaat de installatie nog eerder stuk lopen, ik heb dan wel de dreambox aangehad, maar dat moet niet uitmaken.
Of zijn deze images alleen geschikt voor flash?  Extra info, windows draait onder vmware.

Heb het FWizard bootmenu verwijderd en weer geinstalleerd, maar mag helaas niet baten.

Wimpie

Ik denk niet dat je box nog firmware 1.06 heeft, of je moet de front processor bedoelen, dit is hiervan de laatste versie, de laatste versie officieel is 1.09 en 1.10 beta is ook uit, daar is dacht ik Gemini 3.1 op gebaseerd.

Haal eens de flashwizard er uit, herstart je systeem en plaats vervolens flashwizard opnieuw, wat heb je trouwens in flash draaien, wel een actuele versie ? Is namelijk ook erg belangerijk.

eislon

Quote from: Wimpie on October 21, 2006, 02:24:15 PM
Ik denk niet dat je box nog firmware 1.06 heeft, of je moet de front processor bedoelen, dit is hiervan de laatste versie, de laatste versie officieel is 1.09 en 1.10 beta is ook uit, daar is dacht ik Gemini 3.1 op gebaseerd.

Haal eens de flashwizard er uit, herstart je systeem en plaats vervolens flashwizard opnieuw, wat heb je trouwens in flash draaien, wel een actuele versie ? Is namelijk ook erg belangerijk.

Ik heb Flashwizard al eruit gehad en het systeem opnieuw gestart en FW weer op de usbstick gezet. En ja ik denk dat mijn front processor nog op 1.06 loopt..   de image die ik nu gebruik is gemini van ergens in april 2005!  dus al redelijk oud he.
Maar goed daarom wou ik andere images op de usb stick zetten. Echter levert dat mij de genoemde problemen op.
Misschien moet ik maar eens een andere usbstick proberen, heb er nog ergens een liggen van 256MB..
Ik hou je op de hoogte, maar wel vreemd dat het niet werkt, want ik had ook een keer geboot met FW6.3 op de usbstick.

Wimpie

Nieuwe Gemini is ook uit, dus die kun je ook proberen, plaats anders deze ook in je flash.

eislon

Quote from: Wimpie on October 21, 2006, 08:09:14 PM
Nieuwe Gemini is ook uit, dus die kun je ook proberen, plaats anders deze ook in je flash.

Tja ik zit nog te dubben wat ik zal doen, misschien haal ik de usbstick er wel uit en ga FW op de HD zetten en vandaar uit de images installeren, indien dit nog kan trouwens.

en anders inderdaad in de flash zetten. Als het maar werkt he ;-)
kan natuurlijk dan de orginele image van DM op de usbstick zetten... hehe.

Wimpie

Op de HD moet het ook werken, het belangerijkste voor jou is nu even een actuele versie in je flash te plaatsen, je moet altijd een actuele versie in flash hebben, anders kun je problemen krijgen met het image wat je op stick draait.

eislon

October 22, 2006, 11:31:07 AM #6 Last Edit: October 22, 2006, 11:41:32 AM by eislon
Quote from: Wimpie on October 22, 2006, 10:05:37 AM
Op de HD moet het ook werken, het belangerijkste voor jou is nu even een actuele versie in je flash te plaatsen, je moet altijd een actuele versie in flash hebben, anders kun je problemen krijgen met het image wat je op stick draait.

Oh dat was me niet bekend, want ik dacht altijd dat ik daar gewoon een orginele in kon laten en dan in de usbstick de andere images.. dat is dus blijkbaar niet zo. bedankt voor de tip.
Ben nu bezig gemini 3.20 in de flash te zetten, hij reboot al, dus nu ff kijken... ah kijk een nieuwe versie van de frontprocessor. 1.10!

Wimpie

1.10 is niet de nieuwe versie van de frontprocessor, de laatste is 1.06, 1.10 is de laateste beschikbare beta van de firmware, zijn twee verschillende dingen.

eislon

Quote from: Wimpie on October 22, 2006, 12:08:00 PM
1.10 is niet de nieuwe versie van de frontprocessor, de laatste is 1.06, 1.10 is de laateste beschikbare beta van de firmware, zijn twee verschillende dingen.

Hoe is de versie van de frontprocessor dan te zien?

Wimpie

Quote from: eislon on October 24, 2006, 04:49:29 AM
Hoe is de versie van de frontprocessor dan te zien?

Je kunt dat in het informatie scherm zien, dacht blauwe knop, en daar ergens het informatie menu, dan zie je ergens je frontprocessor versie staan.

eislon

ja ik heb 1.06 (als ik me niet verkeken heb)  :rolleyes:

Wimpie

Dat zou de laatste versie moeten zijn, moet ook wel als je Gemini 3.2 draait, er wordt dan automatisch een update naar FP 1.06 gedaan.

eislon

Quote from: Wimpie on November 06, 2006, 11:35:10 AM
Dat zou de laatste versie moeten zijn, moet ook wel als je Gemini 3.2 draait, er wordt dan automatisch een update naar FP 1.06 gedaan.

Klopt de FP is automatisch geupdate.

arjanhs

Heb je inmiddels de flashwizard nog geprobeerd onder de laatste versie van Wine ?

ahendriks

Zo hey... ff een topic van bijna 2 jaar oud omhooghoesten...

Maar goede vraag... 'k heb namelijk geen windows meer maar ben 100% over op ubuntu (hardy)... hopelijk werkt flashwizard nu wel met wine... 'k zal het zowieso nodig hebben lijkt me...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 27, 2008, 08:22:33 AM
Zo hey... ff een topic van bijna 2 jaar oud omhooghoesten...

Maar goede vraag... 'k heb namelijk geen windows meer maar ben 100% over op ubuntu (hardy)... hopelijk werkt flashwizard nu wel met wine... 'k zal het zowieso nodig hebben lijkt me...

Is inderdaad vrij oud :-) maar nog steeds actueel, ik gebruik flashwizard nu namelijk nog vanuit een virtuele machine, werkt ook goed, maar nog makkelijker zou zijn vanuit Ubuntu.

Goh, toch volledig overgestapt, heb je alles kunnen oplossen dan?

ahendriks

Net flashwizard 6.3 geprobeerd met wine en dat ging allemaal goed... 'k heb een backup van een image gemaakt...

Mijn reden voor het overstappen op ubuntu is je nu duidelijk toch? :-)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 29, 2008, 02:15:14 PM
Net flashwizard 6.3 geprobeerd met wine en dat ging allemaal goed... 'k heb een backup van een image gemaakt...

Mijn reden voor het overstappen op ubuntu is je nu duidelijk toch? :-)

Mooi, ga ik het daar ook maar onder gebruiken, de reden van ubuntu is duidelijk geworden, wel verassend dat je nu opeens ook probeert andere mensen te overtuigen :-)

ahendriks

komt omdat ik positief ben... (op het uitpakken van rar bestanden na, retetraag!)
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on June 30, 2008, 03:43:38 PM
komt omdat ik positief ben... (op het uitpakken van rar bestanden na, retetraag!)

Ach ja ubuntu heeft ook zwakke plekken... op sidux pak je ze sneller uit  :wacko: