• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Geen Nederlandse HD kanalen ontvangst

Started by Rowen, July 27, 2012, 07:53:37 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rowen

Ik heb dan eindelijk mijn  23,5 kop geinstalleerd naast mijn 19,2. Ik heb een HD TV en een philips DSR 8121 ontvanger. Krijg de Regionale omroepen en ARD HD dus alles lijkt goed. Maar ik krijg niet Nederland 1-3 HD kanalen die free to air moeten zijn. Ik heb geprobeerd Canal digitaal te bellen maar kom niet door de computer menus heen.
Ik heb een zenderzoek gedaan op 23.5 en krijg dan foutmelding 2. Wat dit betekend weet ik niet. Heeft iemand een tip wat ik moet doen?

ahendriks

Ned 1-3 is niet FTA (free to air); m.a.w. deze zenders zijn wel gecodeerd. Ze zijn met een canaaldigitaal kaart te decoderen ook als je geen abonnement meer bij hen hebt (de kaart moet overigens wel geregistreerd staan bij CD anders werkt hij weer niet). Je kaartje moet dus wel in de ontvanger zitten...

Maar volgens mij is dat niet je probleem; een scan (zenderzoek) geeft bij jou een foutmelding. Dit is je probleem.

De ontvanger is een officiƫle CD ontvanger, heb je de handleiding van hun website al geprobeerd (zie http://tinyurl.com/cmjso7y )?

Voor het "automatisch" inladen van de zenders moet je het volgende doen:
Stap 1 - Druk op de MENU-toets van de afstandsbediening.
Stap 2 - Selecteer de optie Satellietontvanger en druk op de OK-toets van de afstandsbediening.
Stap 3 - De ontvanger vraagt nu om de pincode (standaard is deze 1234).
Stap 4 - Bevestig met OK.
Stap 5 - Selecteer Uitgebreide instellingen en vervolgens Handmatig zoeken.
Stap 6 - Druk vervolgens op de OK-toets van de afstandsbediening.
Stap 7 - Als de ontvanger klaar is met het inladen van de zenders drukt u op de OK-toets.

Hiermee moet het lukken, als dat niet lukt dan toch contact met CD opnemen (bellen dus)...
Grt,
Alex