• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Microsoft: startknop wordt nauwelijks gebruikt in Windows 7

Started by arjanhs, June 29, 2012, 07:43:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Microsoft stelt dat het controversiƫle besluit om de startknop in Windows 8 weg te laten is genomen omdat gebruikers deze in Windows 7 weinig gebruiken. In plaats daarvan zouden gebruikers steeds vaker applicaties vastpinnen op de taakbalk.

Het besluit van Microsoft om in de final release van Windows 8 de startknop in de desktopmodus weg te laten, deed veel stof opwaaien. Chaitanya Sareen, principal program manager bij Microsoft, stelt echter tegenover PC Pro dat uit telemetrische data van Windows 7-gebruikers is op te maken dat het startmenu in onbruik is geraakt. De gebruikers zouden in groten getale applicaties vastpinnen op de taakbalk, waardoor het startmenu voor veel taken niet langer nodig is. Volgens Sareen is in Windows 7 ook de trend gesignaleerd dat er meer gebruik wordt gemaakt van shortcuts via het toetsenbord.

Mede op basis van deze informatie heeft het ontwikkelteam van Windows 8 besloten om de startknop weg te laten in de desktopmodus. Microsoft probeert de nadruk te leggen op het startscherm van de Metro-interface om applicaties te starten of om gebruik te maken van de Charms Bar. De softwaregigant zou zelfs de legacy-code van de startknop uit de code van Windows 8 hebben verwijderd en ook de Aero Glass-interface is verdwenen.

ahendriks

Zal wel aan mij liggen, maar het un-pinnen van de iconen op de startbalk is een van de eerste acties welke ik uitgevoerd heb toen ik met dit OS ging werken...
Ik zie er het voordeel nog niet zo van in namelijk.
Grt,
Alex

arjanhs

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen gebruiken met het os, maar volgens Microsoft werkt bijna iedereen op de zelfde wijze. Maar goed dat je nog geen Metro Apps hebt gezien :-)

ahendriks

Vandaar dat ik  met de unity interface van Ubuntu ook niet overweg kan...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on July 02, 2012, 11:57:00 AM
Vandaar dat ik  met de unity interface van Ubuntu ook niet overweg kan...

Waarschijnlijk :-) Alles went natuurlijk, heb nog steeds dat ik de verkeerde hoek gebruik om een app af te sluiten onder linux.

ahendriks

Simpel aan te passen door middel van ubuntu tweak: http://ubuntu-tweak.com/ (een must have welke ik als eerste installeer na een herinstallatie)...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on July 02, 2012, 01:48:15 PM
Simpel aan te passen door middel van ubuntu tweak: http://ubuntu-tweak.com/ (een must have welke ik als eerste installeer na een herinstallatie)...

Ik gebruik geen Ubuntu meer, dus heb er niet veel meer aan :-)

ahendriks

Mint is gebaseerd op ubuntu, dus grote kans dat dit hier ook gewoon werkt...
Probeer het eens zou ik zeggen...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on July 02, 2012, 02:04:55 PM
Mint is gebaseerd op ubuntu, dus grote kans dat dit hier ook gewoon werkt...
Probeer het eens zou ik zeggen...

Heb al even gekeken, het werkt inderdaad, alleen vanaf versie 12 zouden er wat problemen zijn, laat ik nu net deze versie hebben.

ahendriks

Grt,
Alex

arjanhs

Klopt, maar waarom zou ik zoeken. Ik gebruik geen Ubuntu meer. En Linux Mint heeft het probleem niet.

ahendriks

Oh, nog een oplossing. Een simpel python scriptje...

Grt,
Alex