• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

OpenShot Video Editor 1.4.2

Started by arjanhs, February 10, 2012, 07:43:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ahendriks

11.10 gebruik ik... 'k ga met m'n tijd mee ;-)
Nog 2 maandjes, dan over naar 12.04.... of linux mint... daar ben ik nog niet over uit...
Grt,
Alex

arjanhs

Inderdaad, hoe bevalt de nieuwe gnome versie dan, is wel even wennen aan de opbouw van het menu lijkt mij zo?

Linux mint is inderdaad ook een kanshebber, maar kan ook zijn dat ik weer terug ga naar Debian.

ahendriks

unity sucks, die heb ik 4 a 5 maanden geprobeerd maar heb ik nu toch weer uitgezet (en terug gegaan naar de classic desktop). D'r missen gewoon zaken in... da's ook de reden dat ik wellicht naar mint overstap.. die schijnt nog op de oude manier te werken.

Ondertussen gebruik ik nu sinds een maandje Cairo-Dock en dat werkt errug prettig. Zelfs zo prettig dat ik nu twijfel of ik wel van ubuntu af moet stappen.

Debian zelf ga ik denk ik niet draaien... te basic... hier moet je nog zelf te veel doen om het prettig werkend te krijgen... mint heeft al het goede van ubuntu met daarop zijn eigen sausje... mint wordt ook steeds populairder... de reden hiervoor is unity...
Grt,
Alex

arjanhs

OK, daar ga ik dus maar niet aan beginnen, klinkt erg slecht. Die Cairo-Dock ziet er wel erg goed uit, is dit gewoon een extra package wat je kunt kiezen??



Heb eingelijk niet zoveel zin om mijn dekstop weer opnieuw te installeeren, dus kies liever voor Ubuntu dan Mint.

ahendriks

Mint is gebaseerd op ubuntu (en dus ook debian based). Je profiel van de home partitie zal je dus gewoon kunnen hergebruiken! Dat is het mooie van mint...
De cairo-dock is idd een package welke je zo via synaptic kan installeren. Is erg simpel om te installeren...
Grt,
Alex

arjanhs

Dat Mint en Ubuntu debian based zijn, wist ik, wil er momenteel gewoon even niet de moeite voor doen.

Indien ik Cairo-Dock installeer, kan ik dit dan ook activeren per gebruiker, dus dat ik bijvoorbeeld deze Cairo dock gebruik, maar dat andere gebruikers van het systeem de oude Gnome blijven gebruiken?

ahendriks

Het draait naast gnome / op gnome... het is gewoon een applicatie; geen window manager o.i.d.
Grt,
Alex

arjanhs

Oh, dat had ik niet begrepen, had gedacht dat het een vervanger voor Gnome was. dan is het dus geen probleem. De applicatie hoeft niet actief te zijn.