• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Landurige storing glasvezel Lijbrandt

Started by arjanhs, January 11, 2012, 09:59:08 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Inwoners van het Zuid-Hollandse Bleiswijk hebben het ruim anderhalve dag zonder televisie en andere diensten via de glasvezel moeten doen. Provider Lijbrandt doet geen nadere mededelingen over de oorzaken hiervan.



Of ook in dit geval een glasvezelkabel door muizen werd aangevreten of de oorzaak elders lag, is niet bekend gemaakt. Volgens berichtgeving via RTV Rijnmond wil Lijbrandt geen commentaar geven en heeft de woordvoerster laten weten dat men niet met de pers over storingen communiceert. Ook klanten van KPN en XS4ALL hadden last van de storing. Lijbrandt heeft op haar website geen nadere meldingen over de langdurige storing gedaan, maar informeerde hierover (desgevraagd) wél via de social media zoals Twitter en Facebook.

In Bleiswijk is als één van de eerste gemeenten in Nederland (tegenwoordig is Bleiswijk deel van Lansingerland) een glasvezelnetwerk aangelegd in beheer van Lijbrandt. Via dit netwerk zijn de diensten van onder meer Glashart Media te ontvangen. Een groot deel van de inwoners is op dit netwerk aangesloten, alhoewel een meerderheid nog altijd diensten afneemt van CAI Bleiswijk. Via dat traditionele kabelnetwerk, dat overigens niet met de storing te maken had, wordt analoge tv en radio aangeboden en, met als provider UPC, ook digitale diensten.

eislon

hmm dus lijbrandt valt nu maar definitief af, aangezien hier ook weer de ondersteuning NULL is.
Had het al op veel meer forums gelezen, ook hun modem blijkt niet draadloos te zijn (standaard versie).

Dan toch maar Vodafone of KPN? (of toch stiekem XS4All)?   

arjanhs

Quote from: eislon on January 11, 2012, 04:05:37 PM
ook hun modem blijkt niet draadloos te zijn (standaard versie).
Dan toch maar Vodafone of KPN? (of toch stiekem XS4All)?   

Er zijn meer providers, waarbij je geen draadloos modem krijgt, hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Dacht ook dat KPN geen draadloos modem had, KickXL in ieder geval wel, want daar heb ik op geselecteerd.

eislon

Quote from: arjanhs on January 12, 2012, 07:55:26 AM
Er zijn meer providers, waarbij je geen draadloos modem krijgt, hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Dacht ook dat KPN geen draadloos modem had, KickXL in ieder geval wel, want daar heb ik op geselecteerd.

KPN heeft ook een draadloos modem. Ik heb ook een provider genomen met draadloos modem, is wel zo handig, ook al komt er (misschien) nog een eigen router achter.

arjanhs

Quote from: eislon on January 13, 2012, 07:06:00 AM
KPN heeft ook een draadloos modem. Ik heb ook een provider genomen met draadloos modem, is wel zo handig, ook al komt er (misschien) nog een eigen router achter.

Die investering wilde ik niet doen, alhoewel ik momenteel er wel een heb die straks ook mijn eigendom blijft. Dus had ik opnieuw kunnen inzetten, maar ben er niet zo tevreden over. Als ik een filmpje bekijk via Wifi heeft dat direct gevolgen voor andere activiteiten.

eislon

Quote from: arjanhs on January 13, 2012, 07:31:57 AM
Die investering wilde ik niet doen, alhoewel ik momenteel er wel een heb die straks ook mijn eigendom blijft. Dus had ik opnieuw kunnen inzetten, maar ben er niet zo tevreden over. Als ik een filmpje bekijk via Wifi heeft dat direct gevolgen voor andere activiteiten.

Ja nou ik zei misschien he ;-)
Vandaar ook de keuze van een isp met draadloos modem. en ja je zit er eerst een jaar aan vast, bevalt het niet dan over naar een andere provider.

Wat ik wel gelezen/gehoord heb is dat andere providers de snelheid moeten inkopen, KPN niet, dus die heeft nu een voordeeltje. Veranderd dit niet bij Vodafone in het jaar dat ik aan hun vast zit, dan ga ik waarschijnlijk wel switchen, tenzij ze andere diensten leveren die de moeite waard zijn.

arjanhs

Quote from: eislon on January 14, 2012, 03:52:50 PM
Wat ik wel gelezen/gehoord heb is dat andere providers de snelheid moeten inkopen, KPN niet, dus die heeft nu een voordeeltje. Veranderd dit niet bij Vodafone in het jaar dat ik aan hun vast zit, dan ga ik waarschijnlijk wel switchen, tenzij ze andere diensten leveren die de moeite waard zijn.

In de tijd dat ik het heb afgesloten, was Vodafone nog niet beschikbaar, heb dus niet gekeken, wat zij voor aanbieding hebben. Wat sprong er voor jou uit om daarvoor te kiezen?