• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

SAB Titan 1 HD

Started by eislon, May 24, 2011, 10:09:06 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Ik heb een SAB Titan 1 HD aangeschaft, over beter gezegd omgeruild tegen de niet echt goed werkende mini skybox S9 HD.
De eerste SAB gaf een probleem aan met de signaal van de satelliet, gemeld bij openboxshop en ze hebben me een nieuwe gestuurd.

En ik moet zeggen WOW service en de nieuwe SAB werkt erg goed.
Ik heb zelfs CCcam aan de praat, erg eenvoudig om in te stellen en werkt ook goed met een CD kaartje.

Ik heb hem net, de eerste indruk is dus goed, maar nu ff kijken of alles ook goed en stabiel blijft werken , het is zeker veel stabieler dan de mini skybox S9!

Wat mij betreft nu een aanrader.

eislon

Hierbij de SAB Titan 1 HD Firmwares met CAMs erin, let op eigen risico natuurlijk:

Beiden behoren meerdere CAMs te hebben, het verschil is de grafische interface.

xwindow en amstar!

arjanhs

Kun je wat screenshots maken of wat andere afbeeldingen posten, ben erg benieuwd.

eislon

Quote from: arjanhs on May 25, 2011, 11:56:12 AM
Kun je wat screenshots maken of wat andere afbeeldingen posten, ben erg benieuwd.

Hmm moet dan ff kijken of dat met een fototoestel of via het netwerk (software) kan.
Ik zal dan wel even iets gaan posten.

arjanhs

Quote from: eislon on May 25, 2011, 09:53:16 PM
Hmm moet dan ff kijken of dat met een fototoestel of via het netwerk (software) kan.
Ik zal dan wel even iets gaan posten.

Afbeeldingen van de box zelf mag ook, hij moet er ook een beetje toonbaar uit zien :-)

ahendriks

ff met google gezocht op plaatjes... hij lijkt wel errug veel op de openbox s9...
Grt,
Alex

arjanhs

Lijkt er inderdaad wel aardig op, alleen het frontje is wat anders.




ahendriks

Jep... ze verdienen ook niet de schoonheidsprijs...
enne... ze zijn ook groter dan nodig... de DM800/600/500 zijn mooi klein... dit zijn weer van die bakbeesten...
Voor de openbox zou dat zeker niet nodig zijn; als je door de spiralen naar de binnenkant van de box kijkt zie je >90% lucht... jammer dus...
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on May 27, 2011, 01:29:46 PM
Jep... ze verdienen ook niet de schoonheidsprijs...
enne... ze zijn ook groter dan nodig... de DM800/600/500 zijn mooi klein... dit zijn weer van die bakbeesten...
Voor de openbox zou dat zeker niet nodig zijn; als je door de spiralen naar de binnenkant van de box kijkt zie je >90% lucht... jammer dus...

nee, maar gaat mij om de functionaliteit en dan nog vervangt het straks mijn dm7000s en die is toch al klein  :wacko:
Ik ga zelfs nog eens kijken naar de SAB Titan 2 HD.... moet ook DVB-T tuner inzitten... of je die echt gebruikt is natuurlijk de vraag.  Maar eerst ff de SAB Titan 1 HD testen... ff externe 2.5" diskje kopen voor de pvr optie.

BTW: Volgens mij zijn tegenwoordig alle sat ontvangers bijna gelijk, ook de amiko alien , mini skybox, SAB titan, AB Cryptobox.... lijken allemaal op elkaar en het menu lijkt ook wel hetzelfde...

arjanhs

Quote from: ahendriks on May 27, 2011, 01:29:46 PM
Jep... ze verdienen ook niet de schoonheidsprijs...
enne... ze zijn ook groter dan nodig... de DM800/600/500 zijn mooi klein... dit zijn weer van die bakbeesten...
Voor de openbox zou dat zeker niet nodig zijn; als je door de spiralen naar de binnenkant van de box kijkt zie je >90% lucht... jammer dus...

Als ik dit zo goed begrijp zijn het dus geen modellen die je in de woonkamer plaatst op een plek die goed zichtbaar is :-) Echt een model om als tweede ontvanger te gebruiken op bijvoorbeeld de slaapkamer.

ahendriks

Grt,
Alex

eislon

het gaat natuurlijk om de werking... vrouwen willen elegantie!

arjanhs

Quote from: eislon on May 31, 2011, 09:21:27 PM
het gaat natuurlijk om de werking... vrouwen willen elegantie!

Nou,  bij ons zijn het niet alleen de vrouwen, als het echt zo'n aftands ding is, wil ik hem ook niet in de woonkamer hebben staan. Of hij moet in een kastje gebruikt kunnen worden.

eislon

Quote from: arjanhs on June 01, 2011, 07:56:16 AM
Nou,  bij ons zijn het niet alleen de vrouwen, als het echt zo'n aftands ding is, wil ik hem ook niet in de woonkamer hebben staan. Of hij moet in een kastje gebruikt kunnen worden.

ach ik vindt het wel meevallen hoor en zo groot is ie nou ook weer niet. En wees eerlijk de TV meubels zijn niet gebouwd voor klein apparatuur, dus een wat grotere ontvanger kan er heus wel in staan ;-)

Eerlijk gezegd vindt ik het geen aftandsding ofzo... het is gewoon iets hoekiger dan de dm800HDPVR.

arjanhs

Quote from: eislon on June 01, 2011, 08:40:20 AM
Eerlijk gezegd vindt ik het geen aftandsding ofzo... het is gewoon iets hoekiger dan de dm800HDPVR.

Vaak zijn het ook de lampjes die voorop het display zitten, geven ze veel of weinig licht. Met name 's avonds als het donker is, en felle leds schijnen door de woonkamer, is niet echt prettig.

ahendriks

Daarom kan je vaak de felheid van de leds instellen... volgens mij kon dit bij de openbox s9 ook...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 01, 2011, 10:29:22 AM
Daarom kan je vaak de felheid van de leds instellen... volgens mij kon dit bij de openbox s9 ook...

Dat is dan weer een voordeel, zit dat trouwens ook op de dreambox, heb de optie nog nooit ergens gevonden.

ahendriks

ja tuurlijk kan je dat op de dreambox instellen... ik zet hem altijd zo donker mogelijk (voor standby mode) en ongeveer in het midden voor als hij aan staat...

Misschien wordt het eens tijd om alle menu opties van gemini2 eens bij langs te gaan ;-)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 01, 2011, 01:13:56 PM
ja tuurlijk kan je dat op de dreambox instellen... ik zet hem altijd zo donker mogelijk (voor standby mode) en ongeveer in het midden voor als hij aan staat...

Misschien wordt het eens tijd om alle menu opties van gemini2 eens bij langs te gaan ;-)

Is denk ik niet echt nodig, hij staat nu zo ingesteld dat er geen overdreven veel licht vanaf komt, maar goed om te weten dat het eventueel bij gesteld kan worden.

eislon

Quote from: ahendriks on June 01, 2011, 10:29:22 AM
Daarom kan je vaak de felheid van de leds instellen... volgens mij kon dit bij de openbox s9 ook...

Ik zal ook es zoeken op de SAB of dit kan, vermoed het wel trouwens... info volgt.