• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Winkels verkopen Samsung-schijven met corrupte firmware

Started by arjanhs, February 02, 2011, 02:14:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Er zouden nog steeds Samsung EcoGreen-schijven van 1,5 en 2TB met corrupte firmware in de handel zijn. De bug heeft bij een aantal Tweakers tot dataverlies geleid. Samsung heeft inmiddels wel een firmwarepatch uitgebracht.

EcoGreen-schijven met typenummer F4EG en opslagcapaciteiten van 1,5 en 2TB kunnen de foutieve firmware bevatten. Volgens Samsung, dat in december in alle stilte een patch uitbracht voor het probleem, maakt de firmware een fout als tijdens een ncq-schrijfcommando de identify-opdracht naar de schijf wordt verstuurd.

Een Tweaker meldt aan de redactie dat hij corrupte data heeft gekregen met vier EcoGreen F4EG-schijven in een nas. Ook andere gebruikers zouden tegen corrupte data zijn aangelopen. Bovendien zouden weinig bezitters van de Samsung-schijven op de hoogte zijn van het probleem en dus de flashprocedure voor het installeren van een firmwarepatch nog niet hebben uitgevoerd.

Samsung zou inmiddels EcoGreen-schijven leveren met de gereviseerde firmwareversie, maar nog veel (web)winkels zouden EcoGreen-harddisks met de foutieve firmware aanbieden. Het versienummer van de firmwarepatch, dat hetzelfde zou zijn als dat van de foutieve firmware, maakt het bovendien lastig om te controleren of de juiste versie is geïnstalleerd.

BRON: Tweakers.Net

arjanhs

Ik denk dat ik er zo een heb, maar snel controleren en de update uitvoeren.

ahendriks

Phew... 'k heb in m'n NAS 2x een SAMSUNG HD154UI
geen problemen dus ;-)
Grt,
Alex

arjanhs

Deze heb ik: 2000GB SAMSUNG Spinpoint F3EG  HD203WI EcoGreen, ben benieuwd of het ook op deze schijf van toepassing is.

ahendriks

F3EG  is geen F4EG ... je zit veilig dus...
Als de F3EG dit probleem ook had dan had dit ook wel in het artikel gestaan...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on February 10, 2011, 11:59:50 AM
F3EG  is geen F4EG ... je zit veilig dus...
Als de F3EG dit probleem ook had dan had dit ook wel in het artikel gestaan...

Dat klopt, hier hoef ik gelukkig geen energie in te steken.