• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Hulp gevraagd

Started by bertdruten, December 05, 2009, 04:00:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bertdruten

Ik ben nieuw dus vergeef me aub als ik ik verkeerd vraag..
Is er een handleiding van het gemini project???Ik heb mp3 bestanden op de hd van mijn dreambox 7025 gezet en wil deze afspelen,Maar hij speelt niet af! bij het afspelen gebeurd het volgende, hij begint bij +/- 30sec, 1...min. 2.min...daarna het volgend nummer???(hoor niets)
Hij heeft eerder wel goed afgespeeld....
Wie weet raad??

zeer bedankt alvast

ahendriks

Via bestandsmodus afspelen moet lukken. Als dat niet lukt is je mp3 misschien corrupt?

Doe het volgende om ze af te spelen: menu toets (op je AB), kies optie bestandsmodus (keuze 3), druk root om in de root van je gegevens te komen, ga vervolgens naar de map mnt en vervolgens naar de map hdd. Zoek nu op je HDD het mp3 bestand op. Ga erop staan en druk op de OK knop. Nu zal hij beginnen met afspelen.

Als dit niet werkt; welke versie van gemini heb je? Wat voor CAM gebruik je (cccam bv)? Kan je de mp3 op je pc probleemloos afspelen?

Bij mij thuis werkt dit probleemloos. Zowel met een DM600 als met een DM7000....

Suc6 ermee...
Grt,
Alex

bertdruten

Hallo Alex, dank je wel voor je reactie, Maar dit alles klopt en doe ik maar hij speelt de mp3 niet af, het lijkt wel dat het vooruit spoelen vast zit(is niet het geval want films werken gewoon) Hij leest/speelt het bestand in een paar tellen af?? Hij heeft het in het verleden goed gedaan.

ahendriks

Je hebt geen antwoord op mijn vragen gegeven...

QuoteAls dit niet werkt; welke versie van gemini heb je? Wat voor CAM gebruik je (cccam bv)? Kan je de mp3 op je pc probleemloos afspelen?
Grt,
Alex

bertdruten

Ja hij speelt wel van de pc.,gegevens zijn:Gemini 2project, CCcam 2.1.1, Newcs2 1.65, ik hoop dat dit voldoende is??

ahendriks

dat newcs2, heb je dat echt nodig? Daar zou het aan kunnen liggen.  Je zou ook tijdelijk de emu uit kunnen zetten (zet hem op de common-interface en herstart de emu). Als het dan nog niet werkt ligt het niet aan je emu.
Als je de newcs2 echt nodig hebt raad ik je aan het toch even te proberen, dan kan je tenminste dingen uitsluiten.

Een vriend van me had in het verleden ook problemen met MP3's. Hij gebruikte toen nog gbox als emu. Na de overstap na ccCam doen alle mp3's het bij hem.

Overigens, ccCam 2.1.3 is al een tijdje uit, kan je zo via blue panel installeren (oude verwijderen, nieuwe installeren, klaar, config files blijven staan bij uninstall dus updaten kan heel makkelijk en snel)    ;-)
Grt,
Alex