• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Apple kondigt Apple TV met 1080p-ondersteuning aan

Started by arjanhs, March 08, 2012, 11:58:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Apple heeft zoals verwacht een nieuwe versie van zijn Apple TV aangekondigd. Het apparaat beschikt over een nieuwe gebruikersinterface en kan 1080p-video afspelen. Waarschijnlijk is er ook een nieuwe chip ingebouwd.

Apple heeft het apparaat onthuld tijdens een eigen evenement waar ook de iPad 3 wordt aangekondigd. De nieuwe Apple TV krijgt naast een nieuwe interface ondersteuning voor iCloud: bij Apples clouddienst opgeslagen content kan afgespeeld worden via de Apple TV. Daarbij lijkt de nieuwe interface geïnspireerd te zijn op die van andere iOS-apparaten. Apple rolt deze overigens ook uit voor de oudere versies van de Apple TV.

Omdat er nu ondersteuning is voor video in 1080p-resolutie, kunnen gebruikers voortaan ook video's in full hd downloaden vanuit iTunes. Wie al content heeft gekocht in de multimediawinkel kan gratis hetzelfde materiaal opnieuw downloaden in 1080p-resolutie. Daarnaast kunnen gebruikers een abonnement nemen op Netflix, een streamingvideodienst, en deze direct vanuit iTunes betalen. Waarschijnlijk is de dienst alleen voor Amerikanen beschikbaar.

Over de hardware werd verder niets bekendgemaakt, maar omdat er voor 1080p-materiaal ondersteund wordt, is het aannemelijk dat Apple de ingebouwde chip van meer kracht heeft voorzien: geruchten spraken over Apples eigen A5-chip.

Volgens Apple wordt het apparaat op 16 maart uitgebracht voor een prijs van 99 dollar. Daarmee wordt de nieuwe Apple TV voor dezelfde prijs aangeboden als zijn voorganger. Over een Europese release en prijs werd niet direct iets bekendgemaakt.

De aankondiging van de nieuwe Apple TV komt niet als een verrassing. Er kwamen al geruchten naar buiten dat de fabrikant een nieuwe versie zou lanceren, nadat het serienummer van het apparaat werd gevonden. Daarnaast zou Apple al enige tijd bezig zijn geweest om resterende voorraad van de Apple TV te slijten.


ahendriks

Leuk speelgoed! Idioot dat de prijs in europa waarschijnlijk 99 euro wordt... 99 dollar omrekenen met de huidige wisselkoers toont aan dat dit veel lager hoort te zijn...
Grt,
Alex

arjanhs

Inderdaad, wordt steeds interessanter, zeker als XBMC er ook goed op gaat draaien :-) de prijs in NL wordt €109

ahendriks

idiote prijs zeg! Importeren zal haast goedkoper zijn vermoed ik!
Moet je niet nog een keer naar Amerika? Dan kan je er een stuk of wat meenemen (voor 99 dollar p.st.)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on March 12, 2012, 09:12:52 AM
idiote prijs zeg! Importeren zal haast goedkoper zijn vermoed ik!
Moet je niet nog een keer naar Amerika? Dan kan je er een stuk of wat meenemen (voor 99 dollar p.st.)

Ik denk niet dat ik op korte termijn naar de VS ga, en de douane let hier natuurlijk ook extra op.

ahendriks

Je mag dit gewoon meenemen/importeren hoor...
Eventueel gooi je de verpakking er nog af zodat het duidelijk is dat het niet voor de handel is... Je hoeft dan geen invoerrechten te betalen... mede door de lage aanschafwaarde ook natuurlijk...
Grt,
Alex

arjanhs

Natuurlijk mag je het importeren, maar ook daar zijn kosten aan verbonden. Als ik met vier van die AppleTv's bij de douane kom, dan weten ze wel dat het niet voor eigen gebruik is.

ahendriks

Tja... 'k denk dat je gelijk hebt... maar met 1 kom je er zonder problemen langs...
Grt,
Alex

arjanhs

Dat verwacht ik wel, nu nog een tripje naar de VS zien te regelen :-)

ahendriks

Anders wil ik er wel even naar toe... 't zit er niet in denk ik...
Grt,
Alex

arjanhs

Er is pas aan het eind van het jaar weer een evenement waar ik wel heel wil, maar of het gaat lukken, dat weet ik niet. Zal wel Barcelona worden, maar is ook leuk :-)