• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Parallels komt eindelijk met bare-metal hypervisor

Started by arjanhs, March 30, 2009, 01:40:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Parallels stond tot nu toe bekend als één van de weinige leveranciers van producten voor operating systeem-virtualisatie (nu "Parallels Containers" geheten, vroeger bekend als "Virtuozzo" van SWsoft).

Het bedrijf kondigt al sinds 2006 een bare-metal (dus type 1) hypervisor aan voor servers. Nu de details bekend worden lijkt het er dan eindelijk van te gaan komen. Echter, het zou wel eens "too little, too late" kunnen zijn.



Hoewel de features er niet slecht uitzien is het geen stap vooruit ten opzichte van bestaande hypervisors van gerenommeerde leveranciers als VMware, Citrix en Microsoft. Het enige waar Parallels wellicht mee kan scoren is de integratie tussen hardwarevirtualisatie en operating systeem-virtualisatie. Echter ook die komt nog niet zo goed uit de verf. Wat me bijvoorbeeld erg verbaast is de ondersteuning van Live Migration voor operating systeem-virtualisatie en Quick Migration voor hardware-virtualisatie. Ik begrijp niet wat je aan Live Migration hebt bij operating systeem-virtualisatie: je blijft per definitie binnen dezelfde fysieke server en wisselt alleen van container. Wellicht bedoeld voor één of andere vorm van load-balancing? Of mis ik iets...