• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Linux Mint

Started by g@it, November 02, 2007, 04:53:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

g@it

November 02, 2007, 04:53:04 PM Last Edit: November 02, 2007, 04:56:23 PM by g@it
Linux Mint (Ada en Barbera) zijn begonnen als een kloon van Ubunto met als extra dat  beveligde DVD afspeelbaar zijn en MP3 ondersteuning flashplayer en zo nog meer.
Nu is Linux Mint meer het is nog steeds gebaseerd op Ubunto maar de verschillen zijn nu groter grafisch wijkt het nu ook wat meer af
de meeste distro's hebben Gnome maar er is er ook een met KDE
Celena is de Laatse editie van Mint
Nu is er voor een paar dagen terug een beta versie Daryna uitgekomen
linux Mint is idiaal voor wie het allemaal niet wil of kan uitzoeken om alles aan de praat te krijgen
Mint is gratis te downloaden op http://www.linuxmint.com/index.php

Ook hebben ze op het internet een software portaal om extra gemakkelijk programas te installeren
Dit is http://linuxmint.com/software/

De distrobutie is steeds bekender aan het worden dit kun je ook zien op http://distrowatch.com/

Ik ben begonnen met Mint Barbera en gebruik nu Mint Celena het is stabiel en ziet er goed uit.
Voor Mint gebruikte ik Suse 9.2

Gr G@it

eislon

Mint ziet er inderdaad aardig uit, ben blij dat ze nu een kde versie uitbrengen.

arjanhs

Quote from: eislon on January 30, 2008, 03:24:21 AM
Mint ziet er inderdaad aardig uit, ben blij dat ze nu een kde versie uitbrengen.

Ik vind GNome toch prettiger werken, doet mij trouwens ook minder aan MS denken, moet toch voor jou ook prettiger zijn :-)

ahendriks

MS Sucks... oke, maar een goede user interface kunnen ze wel maken...
De UI van windows (XP/vista) is gewoon inuitief, dat is ook wel wat waard...

en ja... KDE lijkt wat dat betreft op windows... GNOME is misschien beter, maar wel lastiger in gebruik....
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 30, 2008, 09:00:28 AM
MS Sucks... oke, maar een goede user interface kunnen ze wel maken...
De UI van windows (XP/vista) is gewoon inuitief, dat is ook wel wat waard...

en ja... KDE lijkt wat dat betreft op windows... GNOME is misschien beter, maar wel lastiger in gebruik....

Ik denk dat het meer een kwestie is van wat je gewend bent, en je zegt dat je de UI van Vista prettig vind werken ?

Die van XP vind ik nog redelijk bruikbaar, maar die van Vista wordt ik helemaal gestoord van, alle functies zijn weer op andere plaatsen onder gebracht, en ze blijven maar door gaan, met Windows 2008 is het zelfde probleem, niets is meer te vinden en alles is weer door elkaar gegooid, met de functie op een andere plaats, of met een andere naam.

Dit houd het natuurlijk wel spannend, maar maakt het werken er mee niet eenvoudiger.

eislon

persoonlijk zou ik het fijn vinden dat MS meerder optie had, maar vooral standaard meerdere bureaubladen aanbood.

arjanhs

Quote from: eislon on February 01, 2008, 05:22:03 PM
persoonlijk zou ik het fijn vinden dat MS meerder optie had, maar vooral standaard meerdere bureaubladen aanbood.

MS moet eenvoudig zijn voor de massa, dus niet alleen voor jou, daarom wordt de keuze niet gegeven, binnen Vista wordt je nog meer gedwongen tot de standaard van MS, wil je meer vrijheid, dan moet je op zoek naar de alternatieven.

eislon

Quote from: arjanhs on February 04, 2008, 09:01:12 AM
MS moet eenvoudig zijn voor de massa, dus niet alleen voor jou, daarom wordt de keuze niet gegeven, binnen Vista wordt je nog meer gedwongen tot de standaard van MS, wil je meer vrijheid, dan moet je op zoek naar de alternatieven.

helaas wel ja... ook hier heb je al geen keuze vrijheid...

ahendriks

Wat meerdere bureaubladen betreft; er zijn toch een aantal 'tooltjes' welke dit mogelijk maken binnen zowel XP als vista...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on February 18, 2008, 03:20:07 PM
Wat meerdere bureaubladen betreft; er zijn toch een aantal 'tooltjes' welke dit mogelijk maken binnen zowel XP als vista...

Dat klopt, maar echt lekker werken doet dit niet, en onder Linux wel :-)

eislon

Quote from: arjanhs on February 21, 2008, 08:22:48 PM
Dat klopt, maar echt lekker werken doet dit niet, en onder Linux wel :-)

en hier sluit ik mij bij aan   :ph34r:

arjanhs

Quote from: eislon on February 22, 2008, 10:09:23 AM
en hier sluit ik mij bij aan   :ph34r:

Dan zijn we het daar over eens :-)

g@it

Van Linux Mint is 5.0 Elyssa uit.
Het draait stabiel en heeft 3 jaar ondersteuning mij bevalt deze uitstekend
Met Gnome is de definitieve versie uit en van KDE de eerste (beta 045) en XFCE Community Edition RC1 (BETA 025).
De Gnome Edition heeft:
Gnome 2.22
OpenOffice 2.4
Firefox 3
Linux 2.6.24
Xorg 7.3.

Voor verdere informatie en download :klik hier
Gr G@it

eislon

even wat leven in deze topic zetten en omdat we het hier toch over uiterlijk hebben.

voor de liefhebbers heb ik nog wel een grafische schil voor windows... MeaksLooksBetter.

Deze veranderd het uiterlijk van windows (7) in Mac OS X en ik heb het getest het werkt.

arjanhs

Heb je er afbeeldingen van?

eislon


arjanhs

Een afbeelding zegt meer dan ... woorden :-)