• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

LNB stuk?

Started by arjanhs, March 12, 2007, 01:36:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Ik kreeg afgelopen weekend dat ik aan het kijken was naar CD, en dat het singaal op eens minder werd, deze zakte weg tot 45%, hierdoor geen beeld meer, ging ik even bij de zuiderbuuren kijken, dan kreeg ik wel het volledige singaal binnen, ook de regionale omroepen werkte nog gewoon, de rest van het CD pakket alleemaal 45 % ontvangst.

Het vreemde is dat ik de ontvanger een tijdje uit heb gehad, en het daarna nog even weer bekeek, ik opeens wel weer vol singaal had, is dit een voorbode voor een kapotte LNB, of is er wat anders aan de hand ?

Arjan

ahendriks

shoot me, geen idee... maar het lijkt er inderdaad wel op... het was gisteren ook goed weer, dus het kan niet komen door zware hoosbuien die tussen de schotel en de satelliet hangen...
Ook balen dat het de LNB voor 19,2 is... die gebruik je toch het meeste...
Maar begrijp ik het goed dat als je hem op bijvoorbeeld BVN (ongecodeerd) zet dat het ontvangst dan wel goed is?
Zo ja, dan kan het haast niet aan de LNB liggen lijkt me...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on March 13, 2007, 10:52:29 AM
shoot me, geen idee... maar het lijkt er inderdaad wel op... het was gisteren ook goed weer, dus het kan niet komen door zware hoosbuien die tussen de schotel en de satelliet hangen...
Ook balen dat het de LNB voor 19,2 is... die gebruik je toch het meeste...
Maar begrijp ik het goed dat als je hem op bijvoorbeeld BVN (ongecodeerd) zet dat het ontvangst dan wel goed is?
Zo ja, dan kan het haast niet aan de LNB liggen lijkt me...

Hij werkte niet meer op BVN, maar op de regionale omroepen, dit zit waarschijnlijk in een ander frequetie bereik, het vreemde is dat hij vanaf zondag avond het weer zonder problemen doet, maar hoe lang nog ?

ahendriks

dan zal de LNB inderdaad wel aan het eind van zijn levensduur zijn ...
nou ja, een LNB is tegenwoordig niet meer zo duur... dus dat valt dan weer mee..
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on March 14, 2007, 11:31:02 AM
dan zal de LNB inderdaad wel aan het eind van zijn levensduur zijn ...
nou ja, een LNB is tegenwoordig niet meer zo duur... dus dat valt dan weer mee..

Klopt, is niet zo duur meer, maar afgelopen weekend toen ik er last van had, voelde ik me zelf ook niet zo lekker, en kon daardoor het dak niet, en het werkt nu weer :-)

Denk dat ik mijn draaibare binnenkort maar eens weer goed moet maken, heb ik deze in ieder geval als backup.

arjanhs

En nu werkt hij weer niet, van het weekend maar even het dak op om het aan te passen.

ahendriks

Wellicht heeft hij het nu echt begeven...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on March 15, 2007, 09:47:46 AM
Wellicht heeft hij het nu echt begeven...

Ik heb hem vanavond maar even omgewisselt met een andere LNB, nu werkt Astra in ieder geval weer goed, lijkt dat mijn lnb op Thor ook niet meer werkt, heb er nog maar twee goed werkende dus, zijn allemaal van de zelfde lichting, dus er volgen waarschijnlijk binnenkort meer.