• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

VMware komt met 'physical to virtual'-conversietool

Started by Wimpie, October 04, 2006, 09:36:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wimpie

VMware heeft een gratis programma uitgebracht waarmee fysieke computersystemen eenvoudig overgezet kunnen worden naar een virtuele omgeving. Eerder had VMware al P2V Assistant voor dit doel, maar dat programma was alleen tegen betaling te verkrijgen. Van VMware Converter 3, zoals de nieuwe tool heet, zal ook een 'Enterprise Edition' verschijnen voor bedrijven die een ondersteuningsovereenkomst met VMware hebben voor het gebruik van VirtualCenter Management Server. De nu gelanceerde tool is in staat zowel fysieke systemen naar een imagebestand voor virtuele servers te converteren als virtuele configuraties van third-party tools. Vooralsnog is het virtualiseren van een fysiek systeem beperkt tot configuraties die gebruikmaken van Windows XP, Server 2003, 2000 of NT4 SP4+ en de 64bits-versies van XP en Server 2003.

Tot de ondersteunde third-party software behoren onder andere Microsoft Virtual Server, Virtual PC en Symantec Backup Exec System Recovery. Een van de nieuwe features die met VMware ge

ahendriks

Erg mooie tool... dit had er natuurlijk al lang moeten zijn...
Grt,
Alex

eislon

Ja heb me al aangemeld om de beta te gaan gebruiken... ben benieuwd.

arjanhs

Als je voldoende mogelijkheden hebt om te testen, zal het niet zo'n probleem zijn, maar ja je bent niet de enigste die zich ervoor heeft aangemeld, en ze moeten wel een selectie maken.

eislon

Quote from: arjanhs on October 17, 2006, 06:10:01 PM
Als je voldoende mogelijkheden hebt om te testen, zal het niet zo'n probleem zijn, maar ja je bent niet de enigste die zich ervoor heeft aangemeld, en ze moeten wel een selectie maken.

Dat klopt wel, maar met een knipoog lukt heel veel hoor.  ;-)

Neen, ik zie het wel, en anders zwerft er nog ergens anders wel een tool hiervoor rond, dus opties genoeg.. ik hou van testen van nieuwe dingen , vandaar dat ik me voor zoiets wel aanmeld... en soms lukt het en een andere keer weer niet.

Wimpie

Ik heb het deze keer niet gedaan, had me wel aangemeld voor VMware Lab Manager, maar dat is niet gelukt, heb hier nog wel de cd van akimbi liggen, hierop moet het zijn gebasseerd, dus misschien dat ik daar nog eens mee aan de slag ga.

eislon

Quote from: Wimpie on October 18, 2006, 11:27:02 AM
Ik heb het deze keer niet gedaan, had me wel aangemeld voor VMware Lab Manager, maar dat is niet gelukt, heb hier nog wel de cd van akimbi liggen, hierop moet het zijn gebasseerd, dus misschien dat ik daar nog eens mee aan de slag ga.

Ik heb dus een code en links van vmware gekregen, je kunt het alleen op windows installeren voor win xp pro en meerdere natuurlijk.
Maar geen Home Editie.  Ik zal het eens proberen en dan geef ik het wel door hoe het verlopen is.

Wimpie

Heb hem hier ook al geinstalleerd, en even geprobeerd, kreeg foutmeldingen, en heb nog geen tijd gehad om verder te kijken, komt nog wel.

eislon

Quote from: Wimpie on November 06, 2006, 11:34:24 AM
Heb hem hier ook al geinstalleerd, en even geprobeerd, kreeg foutmeldingen, en heb nog geen tijd gehad om verder te kijken, komt nog wel.

Ik heb hem nog steeds niet gebruikt, jij had het ook nog over een andere tool, welke was dit nogmaar weer?

Wimpie


eislon


Wimpie

Je hebt ook nog de oude tool van VMware p2v assistant, Leostream heeft nog een tool, en er zijn er vast nog wel meer, maar niet allemaal gratis te gebruiken, en dat is die van VMware wel, en als die nu eens goed gaat werken.

eislon

Quote from: Wimpie on November 15, 2006, 07:03:54 AM
Je hebt ook nog de oude tool van VMware p2v assistant, Leostream heeft nog een tool, en er zijn er vast nog wel meer, maar niet allemaal gratis te gebruiken, en dat is die van VMware wel, en als die nu eens goed gaat werken.

Precies, dat moet dan eerst goed zijn, en dan kunnen we hem mooi gebruiken.

arjanhs

Hij komt voor het einde van het jaar uit, dus waarschijnlijk is de laatste beta als je daartoe toegang hebt, goed bruikbaar, maar XenEnterprise kan het toch ook?

Heb je dit ook met je distubutie getest?

eislon

Quote from: arjanhs on November 27, 2006, 09:17:57 PM
Hij komt voor het einde van het jaar uit, dus waarschijnlijk is de laatste beta als je daartoe toegang hebt, goed bruikbaar, maar XenEnterprise kan het toch ook?

Heb je dit ook met je distubutie getest?

Neen heb ik nog niet gedaan, maar ga ik zeker even proberen, hoop dat ik het dan ook weer om kan zetten naar een vmware image.
Want die gebruik ik nog steeds als mijn main virtuele omgeving.

Wimpie

Quote from: eislon on November 29, 2006, 09:19:53 AM
Neen heb ik nog niet gedaan, maar ga ik zeker even proberen, hoop dat ik het dan ook weer om kan zetten naar een vmware image.
Want die gebruik ik nog steeds als mijn main virtuele omgeving.

Ik denk ook dat ik VMware blijf gebruiken als virtualisatie omgeving, heb er de meeste ervaring mee, en kan me er goed in vinden, en met VMware server hebben ze een goede oplossing voor mijn probleem.

eislon

Quote from: Wimpie on November 29, 2006, 10:48:11 AM
Ik denk ook dat ik VMware blijf gebruiken als virtualisatie omgeving, heb er de meeste ervaring mee, en kan me er goed in vinden, en met VMware server hebben ze een goede oplossing voor mijn probleem.

Precies, ik weet wat vmware server kan doen en het is (nu) erg eenvoudig te installeren!
Xen en andere kernel based patches zijn toch meestal wat lastiger.

arjanhs

Ik houd het daar ook maar bij denk ik, misschine nog eens naar ESX 3 over stappen, maar daar blijft het wel bij.

eislon

Quote from: arjanhs on December 03, 2006, 07:12:52 PM
Ik houd het daar ook maar bij denk ik, misschine nog eens naar ESX 3 over stappen, maar daar blijft het wel bij.

Ik moet esx nog altijd eens proberen, maar moet dan ook een nas of zo iets hebben he.

Wimpie

Nope, is niet nodig, ik heb op mijn forum wel een handleiding staan, hoe je een VMFS via een lokale NFS kunt mounten en gebruiken.