• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

oscam mhz en cardmhz voor xtrend et4000

Started by arjanhs, December 02, 2013, 07:14:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

December 02, 2013, 07:14:26 PM Last Edit: December 02, 2013, 09:30:32 PM by ahendriks
Thanks, het flashen is gelukt. En het werkte eingelijk direct allemaal na het flashen. Heb de config over gezet van de DM800, het enige wat ik mij nog afvraag is hoe ik de mhz voor de reader en de kaart moet instellen.

ahendriks

ik heb ingesteld staan: mhz op 2700 en card mhz op -1 (na herstart bepaald hij hem zelf dan. staat bij mij nu op 450Mhz)
Maar ja... dat is geen xtrend et4000...
via google kan ik ook niet zo de juiste instelling vinden...
Wel belangrijk om dit goed in te stellen... anders kan je kaartproblemen krijgen...

Grt,
Alex

ahendriks

Misschien ook tijd voor een nieuw subforum (xtrend)... we zitten nu in het dreambox forum te posten...
Grt,
Alex

arjanhs

De MHz staat ook van de vorige op 2700, de card MHz staat nog op 450. Misschien moet ik die ook op -1 zetten. Het enige wat ik er over kon vinden is dat een foute instelling problemen kan geven, maar wat nu een goede instelling is, weet ik niet.

Heb trouwens een extra board aangemaakt en de threads verplaatst.

ahendriks

Dat had ik inderdaad ook gevonden... geen idee dus wat wel goed is ;-)
Grt,
Alex

arjanhs

December 02, 2013, 09:47:42 PM #5 Last Edit: December 05, 2013, 03:25:17 PM by arjanhs
Mocht ik het antwoord vinden, dan post ik het. Zal de card MHz instelling aanpassen.

Zag wel dat de MHz optioneel is, dus misschien niet nodig.


ahendriks

De canaal digitaal kaart is in ieder geval 357mhz, dus die 450 was fout. Hij draait nu bij mij op 357 (Card MHz)... niet meer geoverclocked op 450Mhz.

Ik vermoed dat die van jou ook op 357 moet staan bij Card MHz. Bij Mhz weet ik nog steeds niet... vermoedelijk ook die 2700... ff googlen denk ik.
Grt,
Alex

ahendriks

February 02, 2014, 11:07:13 AM #7 Last Edit: February 03, 2014, 08:53:17 AM by ahendriks
ff gegoogled;

mhz = 480 en cardmhz = 450 werkt uitstekend op iemand zijn ET4000.

Dit is ook een intressant artikel: http://tinyurl.com/oe7l4qc

en; Mhz = 2700 staat voor de frequentie die de cardreader zelf gebruikt (het apparaatje waar je de smartcard in schuift, bij interne readers kennelijk 27MHz
Grt,
Alex

arjanhs

Ik heb voor beide readers bovenstaand ingesteld. Nu maar even kijken hoe dit verder gaat. Dat de interne readers minder waren, wist ik. Maar de freezes had ik ook met mijn dm800, in dat opzicht dus weinig verschil in de readers.

arjanhs

Met deze instellingen krijgen ik tijdens het herstarten van de cam de volgende meldingen:

Calculated work ETU is 77.50 us reader mhz = 480
ATR Fsmax is 5 MHz, clocking card to 4.80 (specified in reader->mhz)

De versie die er in zit is mipsel-oe-linux, waardoor ik hem nu heb ingesteld op 2700 en 450. Krijg nu de volgende meldingen in de log:

Calculated work ETU is 82.67 us reader mhz = 2700
PLL Reader: ATR Fsmax is 5 MHz, clocking card to 4.50 Mhz (nearest possible mhz specified reader ->cardmhz)

Vergelijkbare waardes worden ook weer gegeven als ik beide waardes leeg laat in de config file, vanuit de web interface wordt deze dan weer met 500 en 357 gevuld.




ahendriks

Deed die mhz = 480 en cardmhz = 450 het niet dan?
Grt,
Alex

arjanhs

Kreeg vanmorgen de melding dat de reader niet meer gevonden kon worden, dit was de reden om deze waardes aan te passen.

ahendriks

tja... nu houdt het voor mij ook op. Ik weet niet wat de optimale waardes zijn voor een et4000... Had eigenlijk gehoopt dat dit gelijk zou zijn aan mijn DM800SE (2700 & 357), maar dat werkt blijkbaar niet...

ff verder buurten dan maar?
Grt,
Alex

arjanhs

Ja, maar even kijken hoe het nu verder gaat, heb ook nog een update van de cam doorgevoerd. Misschien dat dit nog verschil maakt.

arjanhs

Met de huidige instellingen en de update van de cam lijkt het de afgelopen dagen een stuk beter te gaan. Alhoewel ik met name de problemen ervaar aan het eind van de maand. Nog maar even afwachten dus.

ahendriks

Welke versie van oscam gebruik je nu?
De 357mhz instelling bij mij lijkt ook goed te werken. Geen haperingen meer... maar ook bij mij geldt; even tot het eind van de maand wachten...
Grt,
Alex

arjanhs

Ik heb nu versie 9483 draaien. Gaat redelijk goed, nog maar even afwachten.

ahendriks

Ik draai zelf r9505, ook naar volle tevredenheid. Heb wel wat zitten klooien met de mhz en cardmhz (bleken omgedraaid te zijn ergens in tussentijd tussen mijn upgrades).
Grt,
Alex

arjanhs

Ik blijf het lastig vinden om de juiste instellingen te vinden en begin me ook af te vragen of het wel echt nodig is deze aan te passen. Of dat deze door de Xtrend zelf worden aangepast aan de juiste snelheden zoals deze box ze gebruikt.

ahendriks

De box zelf zal dit niet doen. Wellicht gaat oscam er wel zo mee overweg dat de box beslist, maar dat zit in de code van oscam. Niet in de box zelf.
Grt,
Alex