• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.

eindelijkglasvezel.nl; Glasvezel via Reggefiber

Started by arjanhs, June 20, 2011, 12:17:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ahendriks

Je hebt gelijk ja... maar als je het lijstje met dorpen/steden bekijkt zal je ook opvallen dat deze lijst niet 'onuitputtelijk' is. Het valt op zich wel mee met het aantal plaatsen waar ze met deze actie bezig zijn... verder; Reggefiber heeft als taakstelling meegekregen om in 2015 heel Nederland verglast te hebben... Dit zal vast en zeker enige tijd uitlopen, maar 2016/2017 zal men er klaar mee zijn vermoed ik. Natuurlijk nemen ze de dorpen/steden waar minder dan 30% ja zegt dan niet mee voor die tijd...
Grt,
Alex

ahendriks

Ik heb gisteren nog het e.e.a. gelezen en las daar inderdaad dat het glas tot in de woning (FttH) wordt aangelegd. Da's wederom positief!
A.s. woensdag maar even naar de informatiebijeenkomst heen...
Grt,
Alex

arjanhs

We gaan het zien, jammer dat je nergens kunt zien wat de hoeveelheid aanmeldingen op dat moment zijn en/of dat het percentage al is gehaald.

arjanhs

Quote from: ahendriks on July 07, 2011, 09:03:27 AM
Ik heb gisteren nog het e.e.a. gelezen en las daar inderdaad dat het glas tot in de woning (FttH) wordt aangelegd. Da's wederom positief!
A.s. woensdag maar even naar de informatiebijeenkomst heen...

Hij was afgelopen maandag al in Veenoord, heb je nog andere mensen daar over gehoord die er geweest zijn?

eislon

Quote from: arjanhs on July 07, 2011, 12:06:53 PM
We gaan het zien, jammer dat je nergens kunt zien wat de hoeveelheid aanmeldingen op dat moment zijn en/of dat het percentage al is gehaald.

tja bij ons kan je dit ook niet zien. weet wel dat men laatst in de krant meldde dat er 22% is gehaald en dus moet er nog aardig wat bij komen.

arjanhs

Quote from: eislon on July 07, 2011, 08:51:24 PM
tja bij ons kan je dit ook niet zien. weet wel dat men laatst in de krant meldde dat er 22% is gehaald en dus moet er nog aardig wat bij komen.

En hoeveel tijd is er nog tot de inschrijving wordt gesloten ?

eislon

Quote from: arjanhs on July 08, 2011, 07:52:34 AM
En hoeveel tijd is er nog tot de inschrijving wordt gesloten ?

daar heb ik ook geen idee van.. want het loopt al een tijdje.

arjanhs

Quote from: eislon on July 08, 2011, 12:53:19 PM
daar heb ik ook geen idee van.. want het loopt al een tijdje.

Is dit niet gecommuniceerd dan, dacht dat het bij ons tot 30/9 was, dus ik heb nog  even de tijd :-)

eislon

Quote from: arjanhs on July 11, 2011, 03:31:27 PM
Is dit niet gecommuniceerd dan, dacht dat het bij ons tot 30/9 was, dus ik heb nog  even de tijd :-)

niet echt, het gaat alleen als inleverdatum voor het formulier , om mee te dingen voor een tablet, niet dat dit de echte einddatum is om ook glas te krijgen, dat is nergens te vinden helaas. zal een bericht om die website achter laten.

arjanhs

Quote from: eislon on July 11, 2011, 09:21:44 PM
niet echt, het gaat alleen als inleverdatum voor het formulier , om mee te dingen voor een tablet, niet dat dit de echte einddatum is om ook glas te krijgen, dat is nergens te vinden helaas. zal een bericht om die website achter laten.

Dan kan het natuurlijk oneindig duren, moet wel een eind datum aan zitten. Ben benieuwd of je een reactie krijgt.

ahendriks

Bij ons in Nieuw-Amsterdam tot eind september (22 september zo uit m'n hoofd).
Grt,
Alex

ahendriks

Nope... vanavond in de Schalm... daar maar eens even naar toe...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on July 13, 2011, 11:06:20 AM
Nope... vanavond in de Schalm... daar maar eens even naar toe...

Dus gisteren geweest, nog nieuwe dingen gehoord?

arjanhs

Quote from: ahendriks on July 13, 2011, 10:41:27 AM
Bij ons in Nieuw-Amsterdam tot eind september (22 september zo uit m'n hoofd).

Ik dacht nog wat later in september, maar in ieder geval in deze maand :-)

ahendriks

24 september is de einddatum in Emmen-de Velden (waar Nieuw-Amsterdam onder valt)...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on July 15, 2011, 02:53:10 PM
24 september is de einddatum in Emmen-de Velden (waar Nieuw-Amsterdam onder valt)...

Jij bent naar die avond geweest, ben je hier wat wijzer geworden, maw ga je het doen?

ahendriks

Ik ben inderdaad heen geweest... was een leuk commercieel verhaal van Reggefiber. Er waren 4 ISP's aanwezig; KickXL/ConceptsICT/KPN/Lijbrandt.

Het wordt inderdaad wel FttH. Ze graven de straat open om de buizen te leggen en de laatste meters (vanaf de straat naar je woning) schieten ze door de grond, je tuin hoeft dus niet 'opengebroken' te worden. Qua planning is vermeld dat we in Nieuw-Amsterdam ongeveer vanaf halverwege 2012 de aansluiting gerealiseerd zouden hebben. Precies wat ik verwacht had dus... Mijn overstap naar VDSL op 20 juli (volgende week dus) is nog wel verstandig geweest.

Ze waren heel druk bezig met het afkraken van Ziggo... ik ben geen fan van Ziggo, heb er ook geen abbo, maar ze spiegelden Ziggo af alsof hun product wel errug slecht was. Daar ben ik het dus niet mee eens... Ziggo biedt 120MB downstream aan... met glas kan je nu nog niet meer dan 100MB downstream krijgen... mooie van glas is dan wel dat je ook meteen upstream 100MB hebt.... Dat kan Ziggo inderdaad niet.
Verder gaven ze ook aan dat er in de nabije toekomst ook abonnementen bijkomen van 500MB, dat kan Ziggo ook niet over hun kabel krijgen (wellicht later met Docsis4 of Docsis5 wel). Er werd echt op gehamerd dat ze beter zijn dan de kabel; qua potentieel van glasvezel terecht, maar mijn inziens hadden ze beter wat meer op de prijs in kunnen gaan... er werd namelijk 2 keer tussen neus en lippen door verteld dat glas goedkoper zou zijn... Als ze slim waren hadden ze dat wat toegelicht (wat kleine berekeningen of zo). Ik vermoed namelijk dat ze daar gelijk in hebben.

Er zit zeker verschil tussen de verschillende providers. Zo biedt KPN als enige gratis 2 digitale TV kastjes bij het abbo (met WIFI modem overigens), de overige geven maar 1 kastje weg bij het abbo... maar de overigen bieden iets waardoor dat 2e kastje niet nodig is wellicht, namelijk analoge TV (met coax kabel ja!). Deze kan je dan "onbeperkt" doorlussen naar verschillende TV's in huis. Errug intressant dus...

Van de providers die aanwezig waren vond ik de stand van KickXL er het meest gelikt/professioneel uit zien. KPN's stand was het meest professioneel (zakelijk/strak). Ik heb KickXL erop gewezen dat hun postcode check niet correct werkte voor Nieuw-Amsterdam. Dit is ondertussen aangepast op hun site, je kan nu ook eindelijk bij hen de gegevens goed inzien en een abbo afsluiten.
De meest vage stand vond ik die van Lijbrandt... het leek er gewoon op dat ze niet wilden 'verkopen'. De stand zag er niet uit, er waren een beperkt aantal folders aanwezig en de man die er bij hoorde was gewoon niet representatief gekleed (oud wit, faal shirtje aan en nogal ongeïnteresseerd rondkijkend als hij voor de verandering wel even achter het standje stond). Lijbrandt wordt het dus voor mij zeker niet...

Qua techniek;
Je krijgt straks een nieuw kastje in de meterkast als toegangspunt voor de vezel. Van hieruit loopt een kabel naar je modem welke vervolgens het echte werk doet. Dit kastje heeft de WIFI mogelijkheden, de telefoon aansluitingen, router funcionaliteit en natuurlijk de analoge uitgang.... dit laatste kastje is ook per provider verschillend. Ik heb het modem van KickXL bekeken en deze zag er goed uit... Dit is een Zyxel 2812... voor een borg van 99 euro mag je deze gebruiken... ga je binnen 3 jaar weer weg bij KickXL dan krijg je dit bedrag terug. Na 3 jaar wordt het modem je eigendom en ben je je borg kwijt (huh, wat???!? Ja, dat dacht ik ook... maar zo staat het op hun site... dus zowieso na 2 jaar opstappen bij KickXL om je borg terug te krijgen en een nieuw modem van een andere provider te krijgen.... vreemde regeling van hun... een oprot premie van 99 euro, of beter gezegd een te-lang-blijven-hangen boete van 99 euro voor trouwe klanten!)

Het was verder weinig informatief die avond... wellicht wel voor de mensen die de techniek nog niet kennen, maar voor mij was er weinig nieuws te horen... het percentage 60+ (of 70/80 plus) was errug hoog... maar de meesten waren wel positief... ik krijg wel steeds meer het vermoeden dat de 30% wel wordt gehaald...

Ik ga in ieder geval over... binnenkort een selectie maken van de provider... maar ik vermoed dat het KickXL gaat worden. Nog even goed vergelijken...

Wat doen jullie?

Grt,
Alex

ahendriks

Zo... ff 2 topics over glasvezel gesplitst en die 2 weer samengevoegd in dit topic... om de boel een beetje schoon te houden...
Grt,
Alex

eislon

ik heb vernomen, dat er bij ons maar 25% gehaald is dus geen glas via Reggefiber... althans als het verhaal klopt, want de website zwijgt hierover (toch vreemd helemaal geen cijfers)!

arjanhs

Ik heb nog geen beslissing genomen, maar denk wel dat ik het ga doen, moet nog wel even verder kijken naar de verschillende aanbieders. Tot op heden is het bij KPN gebleven, doordat deze als enige als intressante optie er uit kwam. KickXl moet ik nog naar kijken, maar zoals ik dit lees is het ook een kanshebber. Voor de tussentijd wil ik ook nog graag een ander abbo, heb je nog adviezen?