• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

eindelijkglasvezel.nl; Glasvezel via Reggefiber

Started by arjanhs, June 20, 2011, 12:17:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ahendriks

Huh KPN? Maar dan zit je dus nog steeds met een zielige upload van 1MB... Die dienst i.c.m. glasvezel is misschien wel een optie...
Trouwens, zo moeilijk is dat instellen helemaal niet hoor... SSH (of SFTP o.i.d.) toegang is al voldoende... daarmee kan je alles regelen dan.
Grt,
Alex

eislon

Tja ik zie wel wat het gaat kosten, eerst zien of het uberhaupt komt.

eislon

Quote from: arjanhs on June 27, 2011, 10:21:58 AM
Klopt, dat is dus ook niet helemaal zoals ik hem bedoelde :-) Ik ga eerst de vast opstelling zien te slijten, koop er een andere voor, en dan is de draaibare de volgende.

@eislon Glasvezel zijn ze ook hier aan het onderzoeken, hebben doe ik het dus nog niet.

Okee, ook van Reggefiber?

arjanhs

Quote from: eislon on July 01, 2011, 08:15:53 PM
Tja ik zie wel wat het gaat kosten, eerst zien of het uberhaupt komt.

Dat is inderdaad nog de vraag, 30% moet een aansluiting nemen en anders kan het nog wel een tijdje duren voordat het komt, een jaar of vijf :-)

arjanhs

Quote from: eislon on July 01, 2011, 08:19:52 PM
Okee, ook van Reggefiber?

Ja, ik denk dat het door geheel NL in gang is gezet, en als er voldoende aanmeldingen zijn, ze de meest eenvoudige het eerste doen, als het goed is ligt er bij ons al Glas, het wordt alleen nog niet gebruikt.

eislon

Quote from: arjanhs on July 04, 2011, 07:24:15 AM
Ja, ik denk dat het door geheel NL in gang is gezet, en als er voldoende aanmeldingen zijn, ze de meest eenvoudige het eerste doen, als het goed is ligt er bij ons al Glas, het wordt alleen nog niet gebruikt.

Ja is heel interesant vooral dat je je eigen provider kan kiezen.

eislon

Quote from: arjanhs on July 04, 2011, 07:23:18 AM
Dat is inderdaad nog de vraag, 30% moet een aansluiting nemen en anders kan het nog wel een tijdje duren voordat het komt, een jaar of vijf :-)

Ja hier was het ook zoiets, en dan ligt het natuurlijk weer waar men begint he, als er veel mensen bij je in de buurt zitten die mee willen doen, dan is de kans groot en anders is het ook weer afwachten.

arjanhs

Quote from: eislon on July 04, 2011, 07:35:17 PM
Ja is heel interesant vooral dat je je eigen provider kan kiezen.

Nou veel keus is er niet, met een draadloos modem kom ik op KPN uit, de overige hebben geen draadloos modem ! heel vreemd.

arjanhs

Quote from: eislon on July 04, 2011, 07:37:19 PM
Ja hier was het ook zoiets, en dan ligt het natuurlijk weer waar men begint he, als er veel mensen bij je in de buurt zitten die mee willen doen, dan is de kans groot en anders is het ook weer afwachten.

Inderdaad, stond gisteren een stukje op Webwereld over, ging allemaal niet zo snel, wel veel plannen, maar de uitvoering laat nog wel even op zich wachten.

ahendriks

July 06, 2011, 12:00:27 PM #29 Last Edit: July 06, 2011, 12:02:24 PM by ahendriks
Bij kickxl.nl zie ik staan:
QuoteKicke hardware KickXL geeft je niet alleen maximaal glasvezel, maar ook maximale apparatuur. Gratis in bruikleen: de draadloze glasvezelrouter en Set-Top boxen!

Bij info over de router (een zyxel P-2812HNU-51C):

QuoteFunctionaliteiten: Internet (bedraad en draadloos meerdere computers aansluiten), Telefonie (VoIP)
Afmetingen: 165mm x 55mm x 242mm
Gewicht: 555 gram
Antenne: 1 extern en 1 intern
Ethernet aansluitingen: 4 stuks, gigabit ethernet
Wifi (draadloos): 802.11n standaard. Datasnelheid tot 300Mbps
Telefonie aansluitingen: 2 stuks voor 2 telefoonnummers
Aan / uit knop: Ja, op achterkant
Aan / uit indicatielampje: Ja, op voorkant
Inclusief kabel(s): Ethernet kabel

Dus, waar jij je info vandaan haalt????
Grt,
Alex

ahendriks

July 06, 2011, 12:04:44 PM #30 Last Edit: July 06, 2011, 12:22:03 PM by ahendriks
wees blij dat het er *misschien* komt...
Grt,
Alex

arjanhs

Deze info komt van de site van Reggefiber, als ik daar een draadloos modem selecteer, dan krijg ik alleen KPN terug. Ook in de verder overzichten wordt er bij de aangeboden abbo geen draadloos modem geleverd volgens deze site.

arjanhs

Quote from: ahendriks on July 06, 2011, 12:04:44 PM
wees blij dat het er *misschien* komt...

Dat is inderdaad al heel wat, maar gezien het aantal inwoners binnen onze regio zal het niet zo snel gaan.

eislon

Quote from: ahendriks on July 06, 2011, 12:04:44 PM
wees blij dat het er *misschien* komt...

ach blij... weet niet alles werkt nu ook, maar soms denk je wel eens had ik maar 20Mbit, maar waarom eigenlijk... in het begin zal je het gebruiken maar dat ebt ook wel weer weg.

eislon

Quote from: arjanhs on July 06, 2011, 03:45:32 PM
Deze info komt van de site van Reggefiber, als ik daar een draadloos modem selecteer, dan krijg ik alleen KPN terug. Ook in de verder overzichten wordt er bij de aangeboden abbo geen draadloos modem geleverd volgens deze site.

hmm dat is inderdaad wel gek..

ahendriks

inderdaad...
een draadloos modem is tegenwoordig standaard... als ze die niet leveren kunne ze beter helemaal niets leveren... iedereen gebruikt wifi tegenwoordig... al zal het maar voor de wii of de smartphone zijn...
Grt,
Alex

ahendriks

Ik vind je reacties behoorlijk pessimistisch...
ze geven toch duidelijk aan dat als 30% van de mensen er voor kiest dat ze het voor elkaar gaan maken... (periode waarbinnen ze dat gaan doen staat er niet bij)
Dus ook in een 'klein' dorp geldt; 30% = aansluiten
Als dat niet genoeg zou zijn moeten ze daar ook niet mee adverteren...
ze kiezen niet voor niets om bij ons zo'n campagne op te zetten ('k heb nu al 2 brieven en 2 mailings in de brievenbus gekregen, ook staat er reclame aan de weg op verschillende plekken in het dorp...) Als ze niet iets willen gaan aansluiten dan snijden ze zichzelf behoorlijk in de vinger... Die campagne kost namelijk ook (best veel) geld.
Grt,
Alex

arjanhs

Ik denk dat ze gewoon een voorraadje aan opdrachten willen voorbereiden, als een dorp waar zeg 5.000 aansluit adressen zijn, er 30% van mee doet, dit zijn 1.500 aansluitingen. In een stad waar 100.000 aansluit adressen zijn, zijn dit 30.000 aansluitingen. Waar zal een commercieel bedrijf dan voor kiezen?

arjanhs

Is niet helemaal waar, niet iedereen gebruikt wifi, een groot gedeelte weet niet eens dat ze het hebben. Of letten er niet op. Ook zijn de smartphones en WIIs nog niet in alle bevolkingsgroepen en leeftijds groepen gemeengoed. Ik denk dat veel afnemers van deze oplossing ook de tripple oplossing willen gebruiken, met daarbij ook TV.

arjanhs

Als ik een postcode check bij KPN doe, krijg ik de melding dat een glasvezel aanvraag mogelijk is, maar ook dat het glas tot in huis wordt afgemonteerd.