• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Hollywood probeert ARD en ZDF te dwingen tot codering HD-signalen

Started by arjanhs, May 31, 2011, 09:15:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

De Duitse publieke omroepen ARD en ZDF denken na over het inzetten van kopieerbeveiligingstechnieken op hun HD-signalen en dat vooral onder druk van Amerikaanse productiemaatschappijen oftewel 'Hollywood'. Het is namelijk steeds moeilijker om beeldrechten te krijgen voor HD-zenders die in geheel Europa Free To Air zijn te ontvangen.



Aan een codering van de signalen, zoals andere commerciƫle Duitse zenders wel doen in het kader van HD+, willen ARD en ZDF absoluut niet denken maar dat kan de zenders wel HD-beeldrechten gaan kosten. De filmindustrie wil de omroepen dwingen tot gebruik van het zogenaamde Content Protection and Copy Management (CPCM). Maar zonder bijbehorende codering ziet 'Hollywood' daar eigenlijk het nut niet van in en zullen rechten niet of tegen torenhoge prijzen worden vergeven. Het is volgens MPAA (Motion Picture Association of America) noodzakelijk geheel te coderen. Volgens de MPAA kan CPCM zonder bijbehorende codering moeilijk worden toegepast op allerlei uiteenlopende ontvangstapparatuur.

Als de ARD en ZDF blijven vasthouden aan het Free To Air uitzenden dan is het goed mogelijk dat de omroepen in de toekomst helemaal geen HD-beelden uit 'Hollywood' meer mogen uitzenden. Ook Fox Broadcasting Company/Twentieth Century Fox is dezelfde mening toegedaan dat ARD en ZDF veel meer kans op het binnenhalen van rechten hebben indien ze CPCM met een codering gaan combineren. ARD en ZDF zijn trouwens, met uitzondering van de Britse zenders die een speciale UK-uitzendbeam hebben, de enige grote Europese omroepen die hun HD-signalen volledig ongecodeerd over heel Europa verspreiden.

ahendriks

Jammer dit...
Dit rechtvaardigt wel mijn mening over de MPAA...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on May 31, 2011, 03:28:52 PM
Dit rechtvaardigt wel mijn mening over de MPAA...

En wat is je mening over de MPAA ? Wat betekent trouwens MPAA?

ahendriks

MPAA = Motion Picture Association of America
zeg maar de stichting BREIN van Amerika...
Dit zegt genoeg toch... mijn mening mag nu duidelijk zijn...
Grt,
Alex

eislon

hoezo dwingen... is dit dan opeens een geldige afspraak... je krijgt het goedkoper als je er codering opzet en je klanten laat betalen?


arjanhs

Quote from: eislon on June 01, 2011, 08:38:16 AM
hoezo dwingen... is dit dan opeens een geldige afspraak... je krijgt het goedkoper als je er codering opzet en je klanten laat betalen?

Voor deze omroepen zou het een win win situatie moeten zijn, alleen is de eindgebruiker uiteindelijk degene die het moet gaan betalen.

ahendriks

Ik vermoed niet dat de gebruiker er voor zal moeten betalen... het wordt vast en zeker gratis toegevoegd aan bijvoorbeeld sky kaartjes... net als ned1,2&3 ook gratis op een CD kaartje zitten... (zonder abbo kan je deze decoderen)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 01, 2011, 10:28:26 AM
Ik vermoed niet dat de gebruiker er voor zal moeten betalen... het wordt vast en zeker gratis toegevoegd aan bijvoorbeeld sky kaartjes... net als ned1,2&3 ook gratis op een CD kaartje zitten... (zonder abbo kan je deze decoderen)

Niet iedereen in Duitsland heeft Sky, mede doordat de meeste zenders daar FTA worden uitgezonden, is de noodzaak voor Sky ook niet direct aanwezig.

ahendriks

Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 01, 2011, 01:14:29 PM
je hebt gelijk
nah... we zien wel wat er uitkomt...

Inderdaad, keek toch bijna niet naar die zenders, en mocht het achter de decoder bij Sky komen, dan is ook dat geen probleem :-)

eislon

Quote from: arjanhs on June 01, 2011, 02:14:34 PM
Inderdaad, keek toch bijna niet naar die zenders, en mocht het achter de decoder bij Sky komen, dan is ook dat geen probleem :-)

Tja het is natuurlijk wel jammer, want als deze dit wel toelaten, dan gaan anderen volgen en dan zijn de Free-To-Air zenders zo weg. Het mooie aan ARD en ZDF is dat bij grote events, je ff opnieuw je zenders gaat inscannen, men gratis nieuwe tijdelijke zenders voor de events had in HD en dus gratis... hopelijk geen HD+

arjanhs

Quote from: eislon on June 02, 2011, 09:37:01 AM
Tja het is natuurlijk wel jammer, want als deze dit wel toelaten, dan gaan anderen volgen en dan zijn de Free-To-Air zenders zo weg. Het mooie aan ARD en ZDF is dat bij grote events, je ff opnieuw je zenders gaat inscannen, men gratis nieuwe tijdelijke zenders voor de events had in HD en dus gratis... hopelijk geen HD+

Voor de UK zenders zal het niet zo'n vaart lopen, verder maar even afwachten. Wat is het nadeel van HD+?

eislon

Quote from: arjanhs on June 04, 2011, 03:43:53 PM
Voor de UK zenders zal het niet zo'n vaart lopen, verder maar even afwachten. Wat is het nadeel van HD+?

HD+  alleen voor duitsland... je moet namelijk een woonadres daar hebben om het kaartje te activeren. :-(

arjanhs

Quote from: eislon on June 08, 2011, 07:38:52 PM
HD+  alleen voor duitsland... je moet namelijk een woonadres daar hebben om het kaartje te activeren. :-(

Dat is met Sky nu ook al het geval, zowel voor GB als Duitsland, maar dat is op zich geen probleem :-) De dreambox kan de codering en/of formaat wel aan?

eislon

tja misschien kan ik wel ergens een kaartje weghalen, hd+ is nu echt nog voor HD

arjanhs

Quote from: eislon on June 09, 2011, 08:14:43 PM
tja misschien kan ik wel ergens een kaartje weghalen, hd+ is nu echt nog voor HD

Ik begrijp nog steeds niet helemaal wat het probleem nu is, HD+ wordt in Duitsland gebruik bij o.a. Sky, hiermee kan de dreambox toch gewoon overweg?

eislon

Ja, dat klopt, maar HD+ heeft volgens mij een CI+ slot nodig, of de dreambox daarmee om kan gaan is de vraag.
Ten tweede als je het al zou willen hebben, dan zou je dus een adres in duitsland moeten kunnen opgeven. (adressen genoeg daar toch?)

Ten derde zijn het nu alleen nog de commerciele duitse zenders van Prosieben en RTL die daar hun HD content aanbieden.... is dit het waard om aan te schaffen? Denk het nog niet. Daarom hoop ik ook dat de duitse publieke zenders gewoon gratis hun HD kanalen houden.