• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Verwijderen of bijwerken van favorieten mappen(DM800)

Started by budweisereer, December 28, 2010, 10:28:05 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

budweisereer

Een goede morgen.

Ik ben in het bezit van een DM800 en zodra ik in het zendermenu op de blauwe toets druk (favorieten), krijg ik een over zicht van een aantal mappen (bouquets worden deze genoemd geloof ik) De meeste van deze favorieten mappen zijn dubbel op en sommige gebruik ik gewoon niet.
Daarom dacht ik om een bouquet (map) te maken waar ik alleen die zenders inzet waar ik daadwerkelijk naar kijk.
En de rest wil ik eigenlijk deleten.
Nu heb ik gezocht op de afstandsbediening van de dreambox maar hier zit geen optie op om dit bij te werken.
Dus dacht ik dat dit mogelijk moet zijn via Dcc en daar via de juiste directory.
In eerste instantie kon ik via FTP niet de juiste directory vinden waar deze favorieten instaan, en als 2e vindt ik het link om zaken te veranderen. Ben namelijk bang dat de DM800 straks niet meer werkt of andere rare kuren vertoont. Heeft iemand hier meer ervaring in.
Alle hulp is welkom.


M.v.g
Theo

ahendriks

Hallo Theo,
Je kan dit via je afstandsbediending doen, maar dit is erg bewerkelijk. Dit raad ik niet aan om te doen (althans niet voor grote wijzigingen). Wat ik wel aanraad is een programma voor je PC genaamd DreamboxEdit (hier te vinden ). Hiermee kan je je bouquets op een makkelijke manier ordenen.

Het programma kan je huidige bouquets downloaden en na het aanpassen kan je je wijzigingen uploaden naar de dreambox. Dit werkt perfect en is eigenlijk een onmisbare tool voor je dreambox.

Eventueel kan je ook nog gebruik maken van zogenaamde settings lijsten. Dit zijn vooraf ingestelde bouquet-lijsten welke hobbyisten maken om andere mensen te voorzien van actuele lijsten. Ik gebruik deze altijd, vooral de setting lijsten van HenkSat vindt ik erg compleet en goed voor nederlands gebruik. Zoek maar eens op dit forum op henksat, dan vindt je ze wel.
Grt,
Alex

budweisereer

Bedankt Alex,
Ik heb het programma gedownload en dit werkt perfect.
Na het grondig lezen van de bedienings instructie van de DM800 ben ik ook inmiddels erachter gekomen hoe het met behulp van de afstandsbediening kan. Is iets meer werk maar ook dit werkt perfect.

Ik heb nog een kort vraagje:
Het verbinden van de DM800 via Wlan blijft moeilijk. Hij herkend de dongle wel en zegt ook dat er een connectie is , maar vervolgens bij netwerkwizzard geeft hij aan dat er geen internet verbinding is.
Heb al diverse zaken geprobeerd maar dit wil maar niet lukken,

Heb je enige tips waar ik moet zoeken?

Alvast bedankt

Theo

ahendriks

ik heb hier zelf alles bedraad aangesloten... de reden hiervoor is omdat ik niet die problemen wil hebben die jij nu ondervindt...
De oorzaak van je problemen kan zijn dat hij geen goed signaal / ontvangst heeft met je wifi router. Hierdoor valt de verbinding wellicht telkens weg...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 13, 2011, 11:01:10 AM
ik heb hier zelf alles bedraad aangesloten... de reden hiervoor is omdat ik niet die problemen wil hebben die jij nu ondervindt...
De oorzaak van je problemen kan zijn dat hij geen goed signaal / ontvangst heeft met je wifi router. Hierdoor valt de verbinding wellicht telkens weg...

Tegenwoordig zijn er ook mogelijkheden om een netwerk verbinding aan te leggen via het stopcontact, iemand hiermee ervaringen?

Is voor mij wel een methode om netwerk op de slaapkamer mogelijk te maken voor de DreamBox

ahendriks

Probeer het eens zou ik zeggen... de techniek is ondertussen al zo lang op de markt, het zal wel prima werken vermoed ik.

Wel vraag ik me af of je binnen eenzelfde groep in je meterkast moet blijven om de verbinding met elkaar te krijgen... Weet iemand dit?
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 14, 2011, 09:18:01 AM
Probeer het eens zou ik zeggen... de techniek is ondertussen al zo lang op de markt, het zal wel prima werken vermoed ik.

Wel vraag ik me af of je binnen eenzelfde groep in je meterkast moet blijven om de verbinding met elkaar te krijgen... Weet iemand dit?

Ik weet het ook niet, vandaar mijn vraag om ervaringen, om het nu direct uit te proberen en er achter te komen dat het toch niet de functionaliteit beid die ik zoek .

ahendriks

[offtopic]
'beid' ? 'biedt' bedoel  je?
[ontopic]

Ik ken verder niemand die dit gebruikt. Wellicht even op tweakers GOT neuzen...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 17, 2011, 12:57:47 PM
[offtopic]
'beid' ? 'biedt' bedoel  je?
[ontopic]

Ik ken verder niemand die dit gebruikt. Wellicht even op tweakers GOT neuzen...

Yep, krijg je als je zonder op de spellings controle te letten een replay geeft :-)