• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

The Gemini2 Project 5.0 DM800

Started by arjanhs, May 04, 2010, 07:34:19 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Quote from: arjanhs on October 29, 2010, 09:33:07 AM
Nope, hij staat bij mij al weer een tijdje niets te doen, de bedoeling is dat hij naar boven gaat verhuizen op de slaapkamer, maar moet daar eerst nog de benodigde bekabeling voor aanleggen, moet er een keer een dag voor prikken dat het ook buiten goed weer is.

Ja ik moet ook weer een keer het dak op voor de schotel, door de wind is het toch een beetje veranderd :-(

arjanhs

Quote from: eislon on October 29, 2010, 11:35:10 AM
Ja ik moet ook weer een keer het dak op voor de schotel, door de wind is het toch een beetje veranderd :-(

Ik moet een aantal LNBs vervangen voor exemplaren met dubbele aansluitingen en dan nog de bekabeling naar binnen werken, gaat me wel wat tijd kosten.

eislon

Quote from: arjanhs on October 29, 2010, 12:55:19 PM
Ik moet een aantal LNBs vervangen voor exemplaren met dubbele aansluitingen en dan nog de bekabeling naar binnen werken, gaat me wel wat tijd kosten.

ja dat klopt ik heb 1 quad lnb voor astra1, de opzet was om dit ook voor astra3 te doen, maar ja weer die tijd ervoor he ;-)

arjanhs

Quote from: eislon on October 29, 2010, 04:44:01 PM
ja dat klopt ik heb 1 quad lnb voor astra1, de opzet was om dit ook voor astra3 te doen, maar ja weer die tijd ervoor he ;-)

Het zelfde wil ik ook doen, en na de quad lnb een diseq switch plaatsen en vervolgens met een enkele kabel naar binnen.

eislon

Quote from: arjanhs on November 02, 2010, 07:54:46 AM
Het zelfde wil ik ook doen, en na de quad lnb een diseq switch plaatsen en vervolgens met een enkele kabel naar binnen.

ja dat is mijn doel ook, maar bedoel je dan een unicable?
Hoe splits je deze binnen weer dan?

ahendriks

Volgens mij kan dat niet wat Arjan wil, met 1 kabel naar binnen... het zullen er minimaal 2 worden... een voor de woonkamer en een voor de slaapkamer...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: eislon on November 02, 2010, 05:19:36 PM
ja dat is mijn doel ook, maar bedoel je dan een unicable?
Hoe splits je deze binnen weer dan?

Nope, unicable wordt niet ondersteund op de dreambox, maar er zijn ook kabels waarin vier singalen gelijkteiding naar binnen kunnnen worden geleid met een enkele kabel, deze bedoel ik :-)

LINK

ahendriks

ah... dus een hele dikke ("meer-aderige") kabel... dat lukt wel ja... ;-)
Had je ook al eens tegen me gezegd, was ik vergeten... wel handig om er bij te zeggen.
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on November 03, 2010, 11:50:16 AM
ah... dus een hele dikke ("meer-aderige") kabel... dat lukt wel ja... ;-)
Had je ook al eens tegen me gezegd, was ik vergeten... wel handig om er bij te zeggen.

Ik hoop niet dat hij zo heel dik is, dan wordt het gat naar buiten wel heel erg groot, maar dat ga ik nog wel zien :-)

eislon

Quote from: arjanhs on November 03, 2010, 12:38:47 PM
Ik hoop niet dat hij zo heel dik is, dan wordt het gat naar buiten wel heel erg groot, maar dat ga ik nog wel zien :-)

ja maar nu vergis je je volgens mij, deze kabel is voor een quatro lnb dat is wat anders dan een quad lnb. Hier heb ik ook al eens naar gekeken in duitsland. Een quatro lnb heeft de V en H signalen apart op de LNB!!

arjanhs

Quote from: eislon on November 03, 2010, 05:25:54 PM
ja maar nu vergis je je volgens mij, deze kabel is voor een quatro lnb dat is wat anders dan een quad lnb. Hier heb ik ook al eens naar gekeken in duitsland. Een quatro lnb heeft de V en H signalen apart op de LNB!!

Volgens mij zou dit op deze wijze moeten werken, maar zal het binnenkort eens informeren. Volgens mij zijn het gewoon vier aparte coax kabels die samengevoegd zijn.

eislon

Quote from: arjanhs on November 03, 2010, 10:18:50 PM
Volgens mij zou dit op deze wijze moeten werken, maar zal het binnenkort eens informeren. Volgens mij zijn het gewoon vier aparte coax kabels die samengevoegd zijn.

tja, ik hoop het dan is het ook wel iets voor mij, maar dan zou het inderdaad een dikkere kabel zijn.

arjanhs

Quote from: eislon on November 04, 2010, 05:56:25 AM
tja, ik hoop het dan is het ook wel iets voor mij, maar dan zou het inderdaad een dikkere kabel zijn.

Je zou er ook eens over kunnen informeren bij je vaste leverancier, misschien krijgen we op deze wijze hierin duidelijkheid.

ahendriks

slechts 1 telefoontje naar astrasat zou ook genoeg moeten zijn ;-)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on November 04, 2010, 08:42:35 AM
slechts 1 telefoontje naar astrasat zou ook genoeg moeten zijn ;-)

Dat klopt, hoe moeilijk kan het zijn :-)