• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

eindelijkglasvezel.nl; Glasvezel via Reggefiber

Started by arjanhs, June 20, 2011, 12:17:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

We gaan zien wat er in de toekomst aan coderingen en formaten gebruikt gaan worden, ik kreeg hier vorige week ook de mogelijkheid om glasvezel te gaan gebruiken, misschien kijk ik hierover een aantal jaar wel TV via het glas :-)

eislon

Quote from: arjanhs on June 20, 2011, 12:17:38 PM
We gaan zien wat er in de toekomst aan coderingen en formaten gebruikt gaan worden, ik kreeg hier vorige week ook de mogelijkheid om glasvezel te gaan gebruiken, misschien kijk ik hierover een aantal jaar wel TV via het glas :-)

Tja, als het dan allemaal betaalbaar is en je zelfs kan uitzoeken wat je wilt kijken is het geen probleem , maar tot nu toe heb je daar helaas geen invloed op... alles wordt nu nog voor je bepaald... vooral de gratis zenders.

arjanhs

Quote from: eislon on June 20, 2011, 06:58:47 PM
Tja, als het dan allemaal betaalbaar is en je zelfs kan uitzoeken wat je wilt kijken is het geen probleem , maar tot nu toe heb je daar helaas geen invloed op... alles wordt nu nog voor je bepaald... vooral de gratis zenders.

Waarschijnlijk wel, heb er verder nog niet naar gekeken, maar het zal vast een beperkt pakket zijn met een minimaal aantal zenders. Qua aantallen kan er nog niets tegen SAT kijken aan :-)

eislon

Quote from: arjanhs on June 21, 2011, 07:23:08 AM
Waarschijnlijk wel, heb er verder nog niet naar gekeken, maar het zal vast een beperkt pakket zijn met een minimaal aantal zenders. Qua aantallen kan er nog niets tegen SAT kijken aan :-)

nee dat klopt en ik kijk toch veel naar duitse zenders... nou om dan kabel te kiezen dan zou ik gek zijn want voor die zenders moet je betalen terwijl je ze gratis uit de lucht pakt.

arjanhs

Quote from: eislon on June 21, 2011, 08:47:11 PM
nee dat klopt en ik kijk toch veel naar duitse zenders... nou om dan kabel te kiezen dan zou ik gek zijn want voor die zenders moet je betalen terwijl je ze gratis uit de lucht pakt.

Daar heb je inderdaad de meeste keuzes, waar komt die voorkeur voor duitse zenders toch vandaan, om dat je er dicht bij woont :-)

eislon

Quote from: arjanhs on June 22, 2011, 08:15:20 AM
Daar heb je inderdaad de meeste keuzes, waar komt die voorkeur voor duitse zenders toch vandaan, om dat je er dicht bij woont :-)

Tja van vroeger denk ik.. daar had je toen al meer programma's op dan in nederland... en helaas is dat nog altijd zo...

arjanhs

Quote from: eislon on June 22, 2011, 07:00:17 PM
Tja van vroeger denk ik.. daar had je toen al meer programma's op dan in nederland... en helaas is dat nog altijd zo...

Dat klopt, ook is de keuze daar wat ruimer. Maar het blijft een vreemd taaltje :-)

ahendriks

Quote from: arjanhs on June 20, 2011, 12:17:38 PM
We gaan zien wat er in de toekomst aan coderingen en formaten gebruikt gaan worden, ik kreeg hier vorige week ook de mogelijkheid om glasvezel te gaan gebruiken, misschien kijk ik hierover een aantal jaar wel TV via het glas :-)
Ik voorspel dat de toekomst IPTV via glasvezel zal zijn... da's de manier om van het cardsharing probleem (voor de content-providers dan) af te komen.
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 23, 2011, 03:06:45 PM
Ik voorspel dat de toekomst IPTV via glasvezel zal zijn... da's de manier om van het cardsharing probleem (voor de content-providers dan) af te komen.

Denk je dat, er zijn ook voldoende mogelijkheden om hiervan gebruik te maken als je een kabel aansluiting hebt. En mocht deze methode stoppen, dan komt er wel weer wat anders.

Heb jij je opgegeven voor glasvezel?

eislon

Ja dat weet ik zo nog niet hoor en al die satellieten dan?  CD gaat niet zomaar weg hoor.

arjanhs

Quote from: eislon on June 23, 2011, 06:21:28 PM
Ja dat weet ik zo nog niet hoor en al die satellieten dan?  CD gaat niet zomaar weg hoor.

Het niet alleen in Nederland waar er gebruik van gemaakt wordt, met name in Duitsland is de kijkdichtheid veel groter. Voor jou blijft er dus voldoende te kijken :-)

ahendriks

Quote from: arjanhs on June 23, 2011, 03:22:51 PM
Denk je dat, er zijn ook voldoende mogelijkheden om hiervan gebruik te maken als je een kabel aansluiting hebt. En mocht deze methode stoppen, dan komt er wel weer wat anders.
Heb jij je opgegeven voor glasvezel?
Ik denk dat de kabel op dit moment nog wel werkt, maar met IPTV zou je ook bijvoorbeeld 4 HD streams binnen willen kunnen halen (voor de woonkamer + 3 slaapkamers bijvoorbeeld) en dan toch ook nog ff snel een filmpje kunnen downloaden. Op dat moment heb je een (echt) snelle verbinding nodig, laten we zeggen gigabit of meer (toekomstig dan he). Glasvezel *kan* dat bieden... Met de kabel zal dit niet lukken... (wellicht met docsis5 of 6 wel?)
Ik verwacht echter wel dat je hiervoor FTTH nodig hebt. Reggefiber biedt dit echter niet... het glas komt niet verder dan de wijkkasten volgens mij... Met alleen de glasvezel aansluiting zijn we er nog niet dus.

Nee, ik heb me nog niet ingeschreven. Dit ga ik wel doen (ligt in mijn planning). Ik wil naar zo'n informatieavond heen om wat meer info te krijgen. Daarnaast ben ik nu net aan het overstappen van ADSL1 naar VDSL (40Mbit). Dit zal 20 juli rond zijn. Ik meld me pas voor glasvezel aan als dit rond is.
Tevens moet je de provider al kiezen op het moment dat je je aanmeldt... Dat wordt wel even vergelijken... ik wil een goede verbinding, maar ook een goede prijs... D'r zit wellicht enigszins verschil tussen de verschillende vezel ISP's....
Grt,
Alex

arjanhs

Klopt, een van de aanbieders is KPN, en daar wil ik liever niet weer naar terug :-) Ik denk niet dat ik me ga aanmelden, het bied voor mij momenteel niet voldoende voordeel. Misschien wel in de toekomst, maar dat zie ik dan wel weer. Heb wel eens vaker een nieuwe techniek, zoals bijvoorbeeld ISDN in een vroeg stadium in gebruik genomen, en eerlijk gezegd daar alleen maar spijt van gehad.

eislon

Quote from: arjanhs on June 24, 2011, 12:13:18 PM
Klopt, een van de aanbieders is KPN, en daar wil ik liever niet weer naar terug :-) Ik denk niet dat ik me ga aanmelden, het bied voor mij momenteel niet voldoende voordeel. Misschien wel in de toekomst, maar dat zie ik dan wel weer. Heb wel eens vaker een nieuwe techniek, zoals bijvoorbeeld ISDN in een vroeg stadium in gebruik genomen, en eerlijk gezegd daar alleen maar spijt van gehad.

Bij ons loopt ook een onderzoek of het haalbaar is.  Kijk belangstelling heb ik altijd, om het te nemen ligt het natuurlijk altijd nog aan de kosten die je ervoor moet betalen, ook de maandelijkse kosten moeten juist zijn.

arjanhs

Quote from: eislon on June 25, 2011, 01:34:17 PM
Bij ons loopt ook een onderzoek of het haalbaar is.  Kijk belangstelling heb ik altijd, om het te nemen ligt het natuurlijk altijd nog aan de kosten die je ervoor moet betalen, ook de maandelijkse kosten moeten juist zijn.

Qua kosten ga ik er niet op voor uit, kan er alleen snelheids winst in behalen, maar vind het nu wel al snel genoeg gaan, downloaden van een filmpje, kost een half uurtje, is snel genoeg naar mijn mening.

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 24, 2011, 09:21:48 AM
Als je dat doet zit je tijdelijk zonder schotels... Da's dan weer niet slim....

Klopt, dat is dus ook niet helemaal zoals ik hem bedoelde :-) Ik ga eerst de vast opstelling zien te slijten, koop er een andere voor, en dan is de draaibare de volgende.

@eislon Glasvezel zijn ze ook hier aan het onderzoeken, hebben doe ik het dus nog niet.

ahendriks

Quote from: eislon on June 25, 2011, 01:34:17 PM
Bij ons loopt ook een onderzoek of het haalbaar is.  Kijk belangstelling heb ik altijd, om het te nemen ligt het natuurlijk altijd nog aan de kosten die je ervoor moet betalen, ook de maandelijkse kosten moeten juist zijn.
Je hebt geen kosten om het aan te laten sluiten. Alleen abbo kosten.
Goedkoopst is 25mbit (up en down) voor 40 euro (triple play).
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 28, 2011, 02:59:37 PM
Je hebt geen kosten om het aan te laten sluiten. Alleen abbo kosten.
Goedkoopst is 25mbit (up en down) voor 40 euro (triple play).

Dan betaal ik dus 10 euro meer voor 5 mb snelheids winst, ik zou het dan meer zien voor een investering in de toekomst.

ahendriks

eens...
maar eh... 5mb meer... ja, down ja... up dan? Je hebt nu 1mb up, dan 25mb up... daarbij heb je geen gedeelde lijn zoals ADSL heeft (bandbreedte wordt verdeeld over gebruikers uit de straat/buurt)

een voorbeeld van een toepassing wat dan toepasbaar wordt: online backuppen (onderling met elkaar regelen, daar heb je geen duurbetaalde dienst voor nodig dan).
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 29, 2011, 08:28:42 AM
eens...
maar eh... 5mb meer... ja, down ja... up dan? Je hebt nu 1mb up, dan 25mb up... daarbij heb je geen gedeelde lijn zoals ADSL heeft (bandbreedte wordt verdeeld over gebruikers uit de straat/buurt)

een voorbeeld van een toepassing wat dan toepasbaar wordt: online backuppen (onderling met elkaar regelen, daar heb je geen duurbetaalde dienst voor nodig dan).

Dat zijn inderdaad mogelijkheden die dan vrij komen, maar aangezien je daar ook nogal wat voor moet regelen, is het meer wat voor de toekomst. En duur betaalt voor deze dienst, valt ook nog wel mee, voor het vijf euro verschil kun je bij KPN ook onbeperkt backupen.