• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

LXC Linux Containers

Started by eislon, May 16, 2011, 06:39:29 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Quote from: eislon on June 09, 2011, 08:20:14 PM
de wifiextender maakt je bereik van je wifiontvangst uit, dus als je dode pleken hebt of slecht ontvangst kun je dit gebruiken.
Het gaat echt 1 op 1 over, dus je krijgt geen andere ip adres, maar het is echt een "verlenging" van je wifi bereik.

Tot nu toe werkt het goed en de verbinding is zeer stabiel, geen uitval voor uren zoals met mijn eigen wifi (waar de pc zich nu bevindt). Dus dat is zeker de moeite waard. Mag het nu eerst drie weken testen en hoef het alleen terug te sturen als Netgear hierom vraagt.

Klinkt grappig, maar kan thuis alles bereiken met mijn wifi modem, dus niet echt toepasbaar voor mij.

eislon

Quote from: arjanhs on June 20, 2011, 04:45:25 PM
Klinkt grappig, maar kan thuis alles bereiken met mijn wifi modem, dus niet echt toepasbaar voor mij.

ja dan is het niet echt nodig, maar wel aardig dat je die dingen mag testen.
Nu twee 200MBps powerlines binnen van netgear.

arjanhs

Quote from: eislon on June 21, 2011, 08:51:14 PM
ja dan is het niet echt nodig, maar wel aardig dat je die dingen mag testen.
Nu twee 200MBps powerlines binnen van netgear.

Dat is een netwerk over het stopcontact toch ? Lijkt me wel leuk, maar ook kan ik dit oplossen via WiFi :-)

eislon

Quote from: arjanhs on June 23, 2011, 01:34:11 PM
Dat is een netwerk over het stopcontact toch ? Lijkt me wel leuk, maar ook kan ik dit oplossen via WiFi :-)

hehe ja dat weet ik ;-)  ik wil zelfs nog een paar switch powerlines aanschaffen die gaan op 500MB.... lukt dat ook met Wifi? :-D
De 200Mbit gebruik ik dan voor de Sat ontvangers, TVs etc.

arjanhs

Quote from: eislon on June 23, 2011, 06:25:02 PM
hehe ja dat weet ik ;-)  ik wil zelfs nog een paar switch powerlines aanschaffen die gaan op 500MB.... lukt dat ook met Wifi? :-D
De 200Mbit gebruik ik dan voor de Sat ontvangers, TVs etc.

Op een mailtje te typen ben ik deze snelheden niet nodig, daarnaast gebruik het voor internetten, dus ik zie niet direct de noodzaak ervan. Leuk blijft het wel.

ahendriks

Ach... een mkv'tje van 3GB kopieeren over je netwerk met 500MB of met 54MB maakt nogal verschil....
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on June 24, 2011, 09:21:13 AM
Ach... een mkv'tje van 3GB kopieeren over je netwerk met 500MB of met 54MB maakt nogal verschil....

Dat maakt inderdaad een verschil, maar zoals gezegd doe ik dit soort acties niet over een WiFi verbinding. Hiervoor heb ik nog steeds bekabeling liggen. Maar aangezien mijn centrale punt (de WiFi router) max 10mbit is, ga het allemaal niet zoveel helpen.

eislon

Quote from: arjanhs on June 24, 2011, 12:16:43 PM
Dat maakt inderdaad een verschil, maar zoals gezegd doe ik dit soort acties niet over een WiFi verbinding. Hiervoor heb ik nog steeds bekabeling liggen. Maar aangezien mijn centrale punt (de WiFi router) max 10mbit is, ga het allemaal niet zoveel helpen.

Ja, maar het is voor mij voor het interne verkeer en dat gaat mij zeker helpen om hogere snelheden te halen...

arjanhs

Quote from: eislon on June 25, 2011, 01:32:06 PM
Ja, maar het is voor mij voor het interne verkeer en dat gaat mij zeker helpen om hogere snelheden te halen...

Als de snelheden worden gehaald die er worden geboden inderdaad wel, maar daarvoor moet je ook testen toch

eislon

Quote from: arjanhs on June 27, 2011, 10:22:53 AM
Als de snelheden worden gehaald die er worden geboden inderdaad wel, maar daarvoor moet je ook testen toch

Ja dat klopt en het ligt natuurlijk ook aan je elektrische bekabeling...

arjanhs

Quote from: eislon on July 01, 2011, 08:19:21 PM
Ja dat klopt en het ligt natuurlijk ook aan je elektrische bekabeling...

Meestal heb je daar niet veel invloed op, maar als het niet goed is aangelegd, dan heb je ook een ander probleem :-)

eislon

Quote from: arjanhs on July 04, 2011, 07:24:54 AM
Meestal heb je daar niet veel invloed op, maar als het niet goed is aangelegd, dan heb je ook een ander probleem :-)

hehe, dat klopt.. ach je merkt wel verschil hoor tussen de ene en de andere aansluiting.
Maar ik denk toch dat ik voor de 500MBps adapters ga...

arjanhs

Quote from: eislon on July 04, 2011, 07:45:19 PM
hehe, dat klopt.. ach je merkt wel verschil hoor tussen de ene en de andere aansluiting.
Maar ik denk toch dat ik voor de 500MBps adapters ga...

dat wil ik wel geloven, voor mij is het nog niet direct nodig, mijn wifi voldoet nog voor de dingen waar ik het voor gebruik en waar ik meer snelheid nodig ben, heb ik wel bekabeling liggen.