• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Duo LNB en 23,,5

Started by VenimK, August 25, 2008, 07:30:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VenimK

Heb hier een DUO LNB voor men schotel hangen, maar krijg de 23,5 graden niet gelocked.
Geen probleem met de 19,2, deze is gelocked, en blijft ook zo.

Wat doe ik verkeerd, of wat kan ik doen, om deze 23,5 ook es tengoeie te krijgen.
Ja heb zo 'n template die je ervoormoet houden en recht moet plaatsen, maar dit lijkt niet te werken.

Opmen DB plaats ik een zender die op 23,5 ligt, dan bij signaalzoeker op alps A of B.
Maakt dit iets uit ???

ahendriks

zender op 23,5 moet FTA zijn om af te stemmen. Verder als je 19,2 hebt en hij zit daarop vast dan alleen wat draaien om hem op 23,5 te krijgen. Lukt dit niet dan zal je schotel het niet aankunnen om 2 beams te ontvangen lijkt me. Die duo lnb's zijn precies op maat gemaakt om beide signalen te kunnen ontvangen (juiste afstanden voor de brandpunten op de lnb).
Grt,
Alex

VenimK

Quote from: ahendriks on August 26, 2008, 12:21:28 PM
zender op 23,5 moet FTA zijn om af te stemmen. Verder als je 19,2 hebt en hij zit daarop vast dan alleen wat draaien om hem op 23,5 te krijgen. Lukt dit niet dan zal je schotel het niet aankunnen om 2 beams te ontvangen lijkt me. Die duo lnb's zijn precies op maat gemaakt om beide signalen te kunnen ontvangen (juiste afstanden voor de brandpunten op de lnb).


Schotel is 80cm, dacht dat die wel genoeg was toch ??? niet ???
Zal van de week nog es ten goeie testen



arjanhs

Quote from: VenimK on August 26, 2008, 07:39:39 PM
Schotel is 80cm, dacht dat die wel genoeg was toch ??? niet ???
Zal van de week nog es ten goeie testen

Wat hier bedoelt wordt is dat de duo LNB's vaak voor bepaalde merken schotels worden gemaakt, en dus niet willekeurig op een schotel van elk merk gebruikt kunnen worden. Veelal is de afstand tussen de LNB's ook niet aan te passen, waardoor het afstellen wel heel lastig wordt.

ahendriks

psies... dat bedoelde ik (met dat verhaal over brandpunten)...
80 cm is ruim voldoende voor astra 3...
Met de meeste schotels lukt het wel, echter niet met alle...
makkelijkste oplossing is een technisat multitenne te kopen.. kost wel wat meer maar dan heb je astra 1+2+3 en hotbird in een keer... tevens is de schotel lekker klein... slechts 45cm (en het ontvangst schijnt goed te zijn, ondanks het formaat. Binnenkort kan ik dit zelf beoordelen omdat ik me er ook een ga aanschaffen)
Grt,
Alex

VenimK

Quote from: arjanhs on August 27, 2008, 07:42:21 AM
Wat hier bedoelt wordt is dat de duo LNB's vaak voor bepaalde merken schotels worden gemaakt, en dus niet willekeurig op een schotel van elk merk gebruikt kunnen worden. Veelal is de afstand tussen de LNB's ook niet aan te passen, waardoor het afstellen wel heel lastig wordt.



Vanmorgend, ff Dreambox naar boven geplaatsn aangesloten op oude tv.
Bleek dat schotelken niet echt waterpas stond, dit al wat aangepast en is al stukken beter nu.
Moet alleen nog zorgen dat ze aan e muur ook beter bevestigd wordt.

Dus 't zal uiteindeljk wel lukken :)
Thx alvast

arjanhs

Quote from: VenimK on August 27, 2008, 09:22:08 AM
Vanmorgend, ff Dreambox naar boven geplaatsn aangesloten op oude tv.
Bleek dat schotelken niet echt waterpas stond, dit al wat aangepast en is al stukken beter nu.
Moet alleen nog zorgen dat ze aan e muur ook beter bevestigd wordt.

Dus 't zal uiteindeljk wel lukken :)

Het is inderdaad wel erg belangerijk om alles goed waterpas te hebben, een kleine afwijking hierin geeft bij meerdere LNB's al problemen.