• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

I have a DM800 HD PVR

Started by eislon, July 10, 2008, 08:15:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Nou het is officieel ik heb dan uiteindelijk in een Nederlandse SAT zaak een DM800 gekocht.

Bij deze zaak staat op het internet vermeld dat hij nog NIET leverbaar is.
Gisteren op de gok even langs gegaan en wat zag ik staan een DM800,  aan de klets gekomen en blijkt dat ze een stuk of 20 op voorraad hadden/hebben.  Maar dit niet bekend maken ivm dealers die de dm800 dan zullen opkopen en de particulieren weer langer moeten wachten.

Wat als eerste opvalt is,  wat klein!

Verder was het ff de kabels van de DM7000S omsteken en lopen.
Als eerste kreeg je een soort wizard die de instellingen met je doorneemt.
Vooral de video output wordt behandelt, omdat er een kabel bij ligt van DVI naar HDMI.  (nog niet aangesloten).
De wizard neemt verder met je door wat voor een configuratie je hebt, dus 1 lnb, of 2 of 4.
En dan natuurlijk waar welke lnb voor gebruikt wordt (astra 1, hotbird etc.)
Verder is bij de default image nu ook mogelijk om het geheel in het nederlands weer te geven, en nog vele andere talen.

Enigma2 en de interface van de standaard image ziet er goed en overzichtelijk uit.

Ik zal binnenkort wat meer info plaatsen en wat foto's maken.



arjanhs

Klinkt goed, kan haast niet wachten om meer info hier over te lezen, met name de HDTV kanalen, zijn ze echt goed enz.

eislon

Even weer wat info posten:

- net de DVI naar HDMI kabel aangesloten, scart eruit.. en waar is mijn beeld? Natuurlijk op de HDMI kanaal hehe...  :lol:
- Scherp beeld echt waar! 
- Enkele HD kanalen bekeken, en naar mijn mening is er toch wel verschil, zo laat HD2,5 (is een kanaal van euro1080)  vaak landschappen zien waar je overheen vliegt, nou dat is echt super hoor.

- Externe USB harddisk aangesloten, aangezien ik nu BarryAllen geinstalleerd heb en dus een gemini image op de usbstick heb werkt dit ook super, heb een klein stukje opgenomen van het kanaal ANIXE HD en dat loopt gewoon lekker. Ook het afspelen gaat soepel.
Conclusie dus dat usb 2.0 snel genoeg is om HD kwaliteit op te nemen.

- Wat nog niet gelukt is is om bouquet , via DCC, in de dreambox te zetten, ophalen lukt wel, terugzetten lijkt ook te willen, maar de dreambox doet er verder niets mee,  jammer maar komt ook nog wel goed. Dan maar eerst even met de hand of met een andere programma. Welke programma's etc moet ik nog uitzoeken.


- Opstarten van de DM800 HD PVR duurt toch een stuk langer dan het opstarten van een DM7000, en dat is op zich jammer, maar hoe vaak ga je zo'n systeem herstarten? Ik hopelijk niet vaak.
- Hitte:  Nou die DM800 wordt echt lekker warm, lijkt me dan ook wel goed dat ik geen interne 2.5" hd erin plaats, want dan kan de warmte nog minder goed weg.

- Foto's zijn gemaakt, moet ze nog ff van de sd kaart afhalen , en dan plaats ik ze hier....

ahendriks

Hey eislon... waar blijven die foto's ???  ;-)

Quote from: eislon on July 10, 2008, 01:01:58 PM
Externe USB harddisk aangesloten, aangezien ik nu BarryAllen geinstalleerd heb en dus een gemini image op de usbstick heb werkt dit ook super, heb een klein stukje opgenomen van het kanaal ANIXE HD en dat loopt gewoon lekker. Ook het afspelen gaat soepel.
Conclusie dus dat usb 2.0 snel genoeg is om HD kwaliteit op te nemen.

Hitte:  Nou die DM800 wordt echt lekker warm, lijkt me dan ook wel goed dat ik geen interne 2.5" hd erin plaats, want dan kan de warmte nog minder goed weg.

Ik begrijp hieruit dat BarryAllen een image is?? Heb je deze in flash staan en dan een usb stick voor de gemini via multiboot?

Nadeel van USB lijkt me dat je weer een 2e apparaat hebt... met een eigen voeding etc... 'k denk dat ik voor de inbouw 2.5" HDD ga...

Quote from: eislon on July 10, 2008, 01:01:58 PM
Wat nog niet gelukt is is om bouquet , via DCC, in de dreambox te zetten, ophalen lukt wel, terugzetten lijkt ook te willen, maar de dreambox doet er verder niets mee,  jammer maar komt ook nog wel goed. Dan maar eerst even met de hand of met een andere programma. Welke programma's etc moet ik nog uitzoeken.

Is dit ondertussen wel gelukt? Ik gebruik altijd dreamboxedit (of opendbedit tegenwoordig, of is het nu toch weer dreamboxedit, zie http://dreambox.happyllama.com/ )

Welke emu gebruik je op je DM800??? toevallig gb0x? Is deze op dezelfde manier in te stellen als op de DM7000? Moeten de bestanden op dezelfde locatie staan of is dit anders omdat het een gemini2 image is?
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on July 31, 2008, 11:01:39 AM
Hey eislon... waar blijven die foto's ???  ;-)

Ik begrijp hieruit dat BarryAllen een image is?? Heb je deze in flash staan en dan een usb stick voor de gemini via multiboot?

Nadeel van USB lijkt me dat je weer een 2e apparaat hebt... met een eigen voeding etc... 'k denk dat ik voor de inbouw 2.5" HDD ga...

Is dit ondertussen wel gelukt? Ik gebruik altijd dreamboxedit (of opendbedit tegenwoordig, of is het nu toch weer dreamboxedit, zie http://dreambox.happyllama.com/ )

Welke emu gebruik je op je DM800??? toevallig gb0x? Is deze op dezelfde manier in te stellen als op de DM7000? Moeten de bestanden op dezelfde locatie staan of is dit anders omdat het een gemini2 image is?

BarryAllen is een extensie, een plugin voor de image, zeg maar net zoals een cam. Deze is bij mij geinstalleerd op de USB stick.
Zodra BarryAlleen op de DM aanwezig is, kan je via deze tool een andere image installeren op usb, hd of flash.
Klopt de usb hd heeft een externe voeding nodig, misschien ga ik ook wel eens over op een interne HD, maar deze had ik nog dus kon ik hem mooi gebruiken.
Foto's heb ik wel ergens liggen ja... hmm moet ze ff terugvinden en dan uploaden.. sorry voor de vertraging.

Ik gebruik nu cccam in de dm800, heb gbox geprobeerd, maar wordt niet gezien, de paden zijn nu ook anders in de dm800 /var is nu /etc  de symbolic links staan er wel, maar gbox wordt niet gezien.  Ze staan op een andere plaats, dit is dus nog even uitzoek werk.

Maar misschien is cccam wel beter omdat het door ontwikkeld wordt, echter moet ik er diep induiken om alles weer goed te laten lopen.

ahendriks

CCcam is zeker beter... probleem is het gb0x netwerk waar je op aangesloten bent (althans, zou kunnen zijn ;-)... Als dat een gb0x netwerk is dan kan je met je ccCam dus niets.. Als iedereen nu ineens naar ccCam zou overstappen... dat zou het DB gebeuren een stuk prettiger maken. Maar ja... krijg iedereen maar eens zo ver... (toch stappen er al steeds meer mensen over op ccCam... puur omdat het een efficiëntere emu is welke ook nog eens je DB een stuk stabieler maakt).

Jammer dat men zo vastgeroest zit op gb0x.. (of wellicht denken heel veel mensen zo en 'durven' heel veel mensen het gewoon niet aan om over te stappen omdat ze dan hun zenders kwijt zijn)
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on August 07, 2008, 02:07:47 PM
CCcam is zeker beter... probleem is het gb0x netwerk waar je op aangesloten bent (althans, zou kunnen zijn ;-)... Als dat een gb0x netwerk is dan kan je met je ccCam dus niets.. Als iedereen nu ineens naar ccCam zou overstappen... dat zou het DB gebeuren een stuk prettiger maken. Maar ja... krijg iedereen maar eens zo ver... (toch stappen er al steeds meer mensen over op ccCam... puur omdat het een efficiëntere emu is welke ook nog eens je DB een stuk stabieler maakt).

Jammer dat men zo vastgeroest zit op gb0x.. (of wellicht denken heel veel mensen zo en 'durven' heel veel mensen het gewoon niet aan om over te stappen omdat ze dan hun zenders kwijt zijn)

met behulp van cccam kan je wel naar een gbox server connecten, alleen heb ik nog niet de tijd gehad om dit te bekijken.
Het zal natuurlijk een keer moeten omdat de gbox emu niet draait onder mijn dm800.
Kan een fout van mij zijn natuurlijk, maar dit moet ik nog even bekijken.

ahendriks

Gbox moet kunnen draaien op je DM800... zal iets met je config te maken moeten hebben... Kan je hier helaas niet mee helpen... wellicht dat ze dat wel kunnen op het gb0x forum... daar zitten genoeg mensen met een DM800 en welke ook geb0x draaien.

Ok, je kan met ccCam connecten, maar dan kan je niet je kaartje sharen en je kan ook niet andere kaartjes resharen... en da's natuurlijk wel de bedoeling van een cardshaaring netwerk. :-)
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on August 08, 2008, 09:14:40 AM
Gbox moet kunnen draaien op je DM800... zal iets met je config te maken moeten hebben... Kan je hier helaas niet mee helpen... wellicht dat ze dat wel kunnen op het gb0x forum... daar zitten genoeg mensen met een DM800 en welke ook geb0x draaien.

Ok, je kan met ccCam connecten, maar dan kan je niet je kaartje sharen en je kan ook niet andere kaartjes resharen... en da's natuurlijk wel de bedoeling van een cardshaaring netwerk. :-)

Tja dan moet ik daar nog ff naar kijken he

arjanhs

Quote from: ahendriks on August 07, 2008, 02:07:47 PM
CCcam is zeker beter... probleem is het gb0x netwerk waar je op aangesloten bent (althans, zou kunnen zijn ;-)... Als dat een gb0x netwerk is dan kan je met je ccCam dus niets.. Als iedereen nu ineens naar ccCam zou overstappen... dat zou het DB gebeuren een stuk prettiger maken. Maar ja... krijg iedereen maar eens zo ver... (toch stappen er al steeds meer mensen over op ccCam... puur omdat het een efficiëntere emu is welke ook nog eens je DB een stuk stabieler maakt).

Jammer dat men zo vastgeroest zit op gb0x.. (of wellicht denken heel veel mensen zo en 'durven' heel veel mensen het gewoon niet aan om over te stappen omdat ze dan hun zenders kwijt zijn)

Een groot nadeel van CCcam is dat deze op tcp werkt, en gbox op udp, udp verkeer is het op het internet niet te traceren, en het tcp verkeer wel, ik vind dit nog steeds het meest belangrijke argument om hier voor te kiezen.

Het moet mogelijk zijn om met behulp van CCcam een verbinding te leggen naar een gbox machine, hoe het precies werkt, heb ik nog niet uit kunnen zoeken, maar Stefan is er druk mee bezig :-)

eislon

Quote from: arjanhs on August 09, 2008, 05:30:15 PM
Een groot nadeel van CCcam is dat deze op tcp werkt, en gbox op udp, udp verkeer is het op het internet niet te traceren, en het tcp verkeer wel, ik vind dit nog steeds het meest belangrijke argument om hier voor te kiezen.

Het moet mogelijk zijn om met behulp van CCcam een verbinding te leggen naar een gbox machine, hoe het precies werkt, heb ik nog niet uit kunnen zoeken, maar Stefan is er druk mee bezig :-)

helemaal mee eens, maar het blijkt dat gbox voor enigma2 (dm800 althans)  je kaart niet meer kan updaten cq lezen en dat is wel weer jammer.

ahendriks

Quote from: eislon on August 09, 2008, 08:54:18 PM
helemaal mee eens, maar het blijkt dat gbox voor enigma2 (dm800 althans)  je kaart niet meer kan updaten cq lezen en dat is wel weer jammer.
Zoniet onwerkbaar... Dit zal 1 van de redenen zijn dat gb0x verdwijnt...

En UDP vs TCP... ach... traceerbaar... wat is traceerbaar... beide eindpunten hebben zowieso beschikking over het IP-adres cq domein waar de node zich bevindt.
UDP heeft natuurlijk ook nadelen...
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on August 11, 2008, 08:43:34 AM
Zoniet onwerkbaar... Dit zal 1 van de redenen zijn dat gb0x verdwijnt...

En UDP vs TCP... ach... traceerbaar... wat is traceerbaar... beide eindpunten hebben zowieso beschikking over het IP-adres cq domein waar de node zich bevindt.
UDP heeft natuurlijk ook nadelen...
Klopt voor beide is wat te zeggen.

arjanhs

Quote from: eislon on August 09, 2008, 08:54:18 PM
helemaal mee eens, maar het blijkt dat gbox voor enigma2 (dm800 althans)  je kaart niet meer kan updaten cq lezen en dat is wel weer jammer.

Daar gaat vast nog wel een update voor komen, hoop ik :-)
Quote from: ahendriks on August 11, 2008, 08:43:34 AM
Zoniet onwerkbaar... Dit zal 1 van de redenen zijn dat gb0x verdwijnt...

En UDP vs TCP... ach... traceerbaar... wat is traceerbaar... beide eindpunten hebben zowieso beschikking over het IP-adres cq domein waar de node zich bevindt.
UDP heeft natuurlijk ook nadelen...

Met UDP is de route niet van alle paketjes gelijk zoals bij tcp, en daardoor is de hierin gebruikte data niet lees baar, ik vind dit wel een goed gevoel.


ahendriks

Ligt wel aan de grootte van de pakketjes... als een request of een reply in 1 pakket past dan heb je niet meerdere pakketjes en zal alles toch nog via hetzelfde pad lopen.
(overigens een eindeloze discussie ;-)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on August 11, 2008, 03:27:16 PM
Ligt wel aan de grootte van de pakketjes... als een request of een reply in 1 pakket past dan heb je niet meerdere pakketjes en zal alles toch nog via hetzelfde pad lopen.
(overigens een eindeloze discussie ;-)

Dat klopt, geef me nu maar gewoon gelijk :-)

eislon

Quote from: arjanhs on August 11, 2008, 03:28:43 PM
Dat klopt, geef me nu maar gewoon gelijk :-)

Ben het niet met je eens geef mij NETBIOS maar heheh  :wacko:

ahendriks

wat jij wil ;-)
Het zal mij eerlijk genoeg worst zijn...
dus: je hebt gelijk!
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on August 12, 2008, 08:48:02 AM
wat jij wil ;-)
Het zal mij eerlijk genoeg worst zijn...
dus: je hebt gelijk!

Nou mij wel, want bij mijn weten mag het nog steeds niet van CD :-)

En als ik daar tegen bescherming kan vinden, dan ga ik dat ook gebruiken.

ahendriks

Grt,
Alex