• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

sateliet op de slaapkamer

Started by ahendriks, May 07, 2008, 02:11:58 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ahendriks

May 07, 2008, 02:11:58 PM Last Edit: July 09, 2008, 11:05:50 AM by arjanhs
Zie



Zal dit wat zijn voor de slaapkamer? Goedkope oplossing lijkt me...

Maar hoe zal dat gaan met de switch... Je hebt dan deze lnb (welke waarschijnlijk ook een switch bevat) en de 4 poorts switch... 'k kan natuurlijk ze op A/A en A/B zetten, en het switch commando 2x laten verzenden... op deze manier kan hij ze toch beide laten switchen of niet?

Die GSO oplossing gaat niet werken... dan moet je dus wel overal quad lnb's hebben... dat wordt me te veel van het goede...
Grt,
Alex

arjanhs

Hebben ze je dat verteld dan bij Astrasat?

Ik vind dit ook niet echt een oplossing, is het uberhaupt mogelijk om twee switches achter elkaar te gebruiken (dacht het wel) en welke moet je dan hebben, is dit dan diseq 2?

ahendriks

Nee, volgens mij is het geen diseqc 2. Als je het switch commando 2x stuurt komt het de 2e keer aan bij de 2e switch... (denk ik)... of dat uncommitted switch verhaal is hier van toepassing... of nog een andere instelling die je in de DB kan instellen bij de sat instellingen. Ik vermoed dat het wel werkt...

Maar mijn posting hier doe ik ook vooral om er achter komen of het werkt.. hier komen de experts toch?
Grt,
Alex

eislon

Of dit werkt weet ik niet, zal je moeten testen, maar waarom niet, de eerste switch geeft toch aan de 2e door dat je op die en die frequentie zit en je signaal wilt hebben?

arjanhs

Quote from: eislon on May 07, 2008, 08:00:02 PM
Of dit werkt weet ik niet, zal je moeten testen, maar waarom niet, de eerste switch geeft toch aan de 2e door dat je op die en die frequentie zit en je signaal wilt hebben?

Waarschijnlijk is het al eens getest, je moet alleen even het juiste persoon vinden die het heeft getest :-)

Maar de leverancier zou het ook moeten weten, en ik wil het wel testen, maar als het niet werkt, wil ik wel de afspraak kunnen maken dat ik het weer terug kan doen.

eislon

Quote from: arjanhs on May 07, 2008, 08:44:47 PM
Waarschijnlijk is het al eens getest, je moet alleen even het juiste persoon vinden die het heeft getest :-)

Maar de leverancier zou het ook moeten weten, en ik wil het wel testen, maar als het niet werkt, wil ik wel de afspraak kunnen maken dat ik het weer terug kan doen.

en dat is natuurlijk te begrijpen!

arjanhs

Quote from: eislon on May 08, 2008, 06:37:01 AM
en dat is natuurlijk te begrijpen!

Als hij het ook maar begrijpt.

ahendriks

Voordat ik iets bestel bij astrasat zal ik inderdaad eerst dit navragen... en de optie tot retourneren bedingen...

Binnenkort horen jullie hier meer over ;-)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on May 08, 2008, 09:35:26 AM
Voordat ik iets bestel bij astrasat zal ik inderdaad eerst dit navragen... en de optie tot retourneren bedingen...

Binnenkort horen jullie hier meer over ;-)

Ik ben benieuwd ...

ahendriks

'k heb het nagevraagd bij hen:

Quote
Ik heb thuis 2 schotels, 1 120cm schotel met 1 lnb op astra1 en 1 schotel met 3 lnb's. Via een 4 poorts switch (spaun SAR 411F) bestuur ik via mijn dreambox (dm7000) via diseqc schakel ik tussen de lnb's.

Op de schotel van 3 lnb's is er een stuk. Deze wil ik erafhalen en op de schotel met 1 lnb wil ik de "DUO LNB TWIN canal digitaal" zetten (zodat ik voor astra3 ook altijd goed ontvangst heb). Vervolgens wil ik de kabel die uit deze lnb komt aansluiten op de spaun switch en daarna door laten lopen naar de dreambox in de woonkamer. De andere uitgang van de duo lnb zal naar de slaapkamer gaan (daar heb ik genoeg aan astra 1 en 3).

Wat ik mij nu afvraag is of in de genoemde duo lnb ook een 'interne' switch zit (voor het switchen van astra 1/3), en zo ja of dit vanuit mijn dreambox in de woonkamer dan wel aan te sturen valt via diseqc? (die spaun is volgens mij een committed switch en geen uncommitted switch)

Weten jullie hier het antwoord op?
Grt,
Alex

arjanhs

In de duo lnb zit een interne switch, maar dit geeft nog niet aan of je ook gebruik kunt maken van een GSO tussen je schotels en je receivers, maar blijf benieuwd naar het antwoord, denk dat mijn switch het niet aan kan.

Heb trouwens ook wel eens configuratie gezien met meer dan 10 LNBs op een enkele schotel, en daarbij moest ook alles doorgeschakeld worden enz. Maar wel natuurlijk met een enkele receiver, denk dat dit de uitdaging gaat worden.

ahendriks

Als ik voor de DUO LNB opstelling kies dan kies ik niet voor de GSO oplossing... Als je een GSO hebt dan heb je je switches niet meer nodig...

10 LNB's kan door middel van een uncommitted switch met daarachter committed switches. Of natuurlijk een 10/1 switch ;-)
Met uncommitted switches kan je tot maximaal 256 lnb's doorbouwen... genoeg dus...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on May 09, 2008, 11:29:41 AM
Als ik voor de DUO LNB opstelling kies dan kies ik niet voor de GSO oplossing... Als je een GSO hebt dan heb je je switches niet meer nodig...

10 LNB's kan door middel van een uncommitted switch met daarachter committed switches. Of natuurlijk een 10/1 switch ;-)
Met uncommitted switches kan je tot maximaal 256 lnb's doorbouwen... genoeg dus...

Ik weet nog niet wat ik ga doen, wacht eerst wel even af tot je het werkend hebt :-)

Heb je trouwens nog reactie gehad op de vraag die je had gesteld?

ahendriks

Nope, nog geen enkele reactie (zowel van cardwriter niet als van astrasat niet)... slechte zaak... Als dat aangeeft hoe hun support is dan kan ik beter naar een andere gaan...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on May 13, 2008, 08:38:36 AM
Nope, nog geen enkele reactie (zowel van cardwriter niet als van astrasat niet)... slechte zaak... Als dat aangeeft hoe hun support is dan kan ik beter naar een andere gaan...

Klopt, maar ze zijn wel goedkoop, het beste is ook gewoon langs gaan, maar is wat lastig voor je :-)