• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

OpenSolaris developer preview 2

Started by eislon, February 23, 2008, 02:21:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

OpenSolaris is inmiddels beschikbaar in de versie  developer preview 2.

Op dit moment heb ik preview 1 draaien en die werkt aardig goed, helaas heb ik hier een probleem met het verkrijgen van nieuwe software pakketten, maar hiervoor zal vast ergens een oplossing staan.

Standaard wordt er de desktop omgeving Gnome geinstalleerd en ZFS (erg gaaf).

Bijna alles van mijn Schuttle XPC machine wordt herkend, alleen de geluidskaart nog niet.
Zodra ik software kan gaan ophalen, dan installeer ik een versie van Virtualbox om te kijken of dit lekker loopt.
Ja kan het ook van het web ophalen, maar waarvoor heb ik een package manager ;-)

oh dat is trouwens   pkg .

Later meer.

arjanhs

Ik heb hiervan ook ooit eens een variant geprobeerd, een tijdje mee gespeeld en toen toch maar weer opgeruimd, voor zover ik het kon zien werkte het allemaal goed, maar was er nog geen virtualisatie software beschikbaaar, dat is nu natuurlijk veranderd, ga er binnen kort ook weer eens naar kijken.

eislon

Quote from: arjanhs on February 24, 2008, 10:26:02 AM
Ik heb hiervan ook ooit eens een variant geprobeerd, een tijdje mee gespeeld en toen toch maar weer opgeruimd, voor zover ik het kon zien werkte het allemaal goed, maar was er nog geen virtualisatie software beschikbaaar, dat is nu natuurlijk veranderd, ga er binnen kort ook weer eens naar kijken.

Dat is zeker veranderd, heb nu ook de preview 2 geinstalleerd, (30 min geleden). 
Ik kan nu pakketten installeren via de package manager, en dat is natuurlijk wel handig he... ff openoffice aan het installeren bijna 400MB ervoor aan het ophalen.

Ik zag echter dat Virtualbox alleen voor 64 bit solaris is, deze preview releases zijn echter alleen geschikt voor 32 bit machines..   maar het werkt wel echt leuk... misschien begin ik hierdoor Gnome wel meer te waarderen ;-)