• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Visiosat

Started by eislon, December 03, 2006, 09:24:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Klopt, een paar getaletjes invullen, en USALS doet de rest :-)

Maar heb ook nog een extra schotel met drie lnb's voor de vast satellieten.

eislon

Quote from: arjanhs on December 12, 2006, 06:38:53 PM
Klopt, een paar getaletjes invullen, en USALS doet de rest :-)

Maar heb ook nog een extra schotel met drie lnb's voor de vast satellieten.

Nou zoals je al eerder zei, beiden hebben voors en tegens... vaste opstelling is natuurlijk sneller he.
draaibaar meer mogelijkheden voor ontvangst.

ik kijk wel zodra we overdracht hebben wat het wordt.

arjanhs

Yep, dan zal blijken of je een echte satter bent, en alle feeds gaat afzoeken enz :-)

eislon

Quote from: arjanhs on December 12, 2006, 08:00:02 PM
Yep, dan zal blijken of je een echte satter bent, en alle feeds gaat afzoeken enz :-)

Hehe heb ik wel zoveel tijd vrij ivm de SLA's?  Ben bang van niet he... of ik moet nog een dreambox erbij kopen... ;-)

Wimpie

Maar dan moet er ook nog een schotel bij, of dual lnb's er opzetten :-)

eislon

Quote from: Wimpie on December 14, 2006, 10:01:21 AM
Maar dan moet er ook nog een schotel bij, of dual lnb's er opzetten :-)

juist em dual lnbs!

arjanhs


eislon

Quote from: arjanhs on December 15, 2006, 08:02:00 AM
Inderdaad, dual lnb's :-)

Nou laatst werden schoonpa en schoonma beide 60 (een dag na elkaar) ik had zelfs nog een schotel van 80cm (lidl) liggen en had hier een schotelset gekocht voor 229 euries. Er zat een SAB Explorer digitale reciever met Schotel (55cm) en Lnb en CD kaartje bij. Dus een nette prijs voor een complete set.  We hebben deze s'middags aangesloten en werken he.  Maar goed ik heb straks een muur richting oosten waar ik dus die 55cm kan plaatsen en andere schotels... oh ja mijn pa had ook nog een kleine, dan had ik dus al drie schotels...  zo'n switch er tussen en dat scheelt natuurlijk ook weer het kopen van een wavefrontier etc... maar eens kijken wat ik doe...   een muur vol met schotels... hehe en onder elke schotel een groot bord, deze ontvangt van Astra 1... etc haha... ach ja ff kijken wat ik doe.

arjanhs


eislon


eislon

Quote from: arjanhs on December 26, 2006, 08:12:43 AM
Draaibaar :-)

hehe.. nou ik kan altijd een schotel draaibaar maken, heb gisteren de 60cm triax van mijn pa meegenomen, dus nu drie schotels thuis, waarvan 1 actief... (en in beweging :-) )

Ik krijg thuis al wat weerstand hoor omtrendt de muur vol te hangen... maar die muur is van mij... jij hebt de keuken ;-)

arjanhs

Quote from: eislon on January 02, 2007, 11:52:12 AM
hehe.. nou ik kan altijd een schotel draaibaar maken, heb gisteren de 60cm triax van mijn pa meegenomen, dus nu drie schotels thuis, waarvan 1 actief... (en in beweging :-) )

Ik krijg thuis al wat weerstand hoor omtrendt de muur vol te hangen... maar die muur is van mij... jij hebt de keuken ;-)

Je kunt ook alles vervangen voor 1, gebruik je 1 rechte kabel zonder switch er tussen, en heb je ook het minste verlies van het singaal, maar ja, als jij voor 20 sattelieten 20 schotels wilt ophangen, ga je gang.

Maak er wel even een foto van, en plaats hem hier even, is wel leuk met 20 schotels aan een muur :-)

eislon

Tuurlijk kan het met 1, maar ook met meerdere.. ;-)

Ik kijk wel, en als het er zoveel worden, dan krijg jij een foto!

arjanhs

Quote from: eislon on January 03, 2007, 07:49:13 PM
Tuurlijk kan het met 1, maar ook met meerdere.. ;-)

Ik kijk wel, en als het er zoveel worden, dan krijg jij een foto!

Is altijd wel leuk om te zien, vooral als het een beetje een leuke opstelling is, met een wavefrontier bijvoorbeeld, zijn leuke gevalletjes, met name als er ook nog maar dan de standaard 16 lnb's op aan zijn gesloten, dacht dat ik ze al eens met 20 lnb's had gezien.

eislon

Quote from: arjanhs on January 03, 2007, 07:54:29 PM
Is altijd wel leuk om te zien, vooral als het een beetje een leuke opstelling is, met een wavefrontier bijvoorbeeld, zijn leuke gevalletjes, met name als er ook nog maar dan de standaard 16 lnb's op aan zijn gesloten, dacht dat ik ze al eens met 20 lnb's had gezien.

Ik heb wel ergens gelezen van meer dan die 16 lnb's.  maar goed vraag me niet waar, want ik ben nu gewoon veel tegen gekomen.
Zoals de visiosat die gewoon 4 vaste posities heeft...

arjanhs

Quote from: eislon on January 03, 2007, 07:56:32 PM
Ik heb wel ergens gelezen van meer dan die 16 lnb's.  maar goed vraag me niet waar, want ik ben nu gewoon veel tegen gekomen.
Zoals de visiosat die gewoon 4 vaste posities heeft...

Kun je niet een foto plaatsen, of een link naar deze, vind het altijd wel grappig om te zien hoe mensen hun schotel uitbreiden naar deze hoeveelheden.

arjanhs

Quote from: eislon on December 12, 2006, 09:47:23 AM
Ja dat is wel veel inderdaad. Maar jij het alles met een rotor!
En het instellen is simpel?

Het is een late reactie, ik weet het, maar ik heb inderdaad gedeeltelijk met een rotor, ik heb een vaste opstelling naar 19.2, 13 en 1 west, de overige doe ik via een andere schotel met een rotor, en daarmee kan ik bijna alles ontvangen, na het invullen van de longitude en attitude zoekt USALS alles verder voor me uit, dus niets lastig configureren.

eislon

Quote from: arjanhs on July 17, 2008, 08:40:19 AM
Het is een late reactie, ik weet het, maar ik heb inderdaad gedeeltelijk met een rotor, ik heb een vaste opstelling naar 19.2, 13 en 1 west, de overige doe ik via een andere schotel met een rotor, en daarmee kan ik bijna alles ontvangen, na het invullen van de longitude en attitude zoekt USALS alles verder voor me uit, dus niets lastig configureren.

heeft zeker een tijd geduurd, maar beter laat dan nooit.
Als ik ooit een rotor tegen kom zal ik hem misschien wel aanschaffen, op dit moment werkt mijn visiosat g4 quadro goed.

ahendriks

'k heb nog wel een rotor liggen die ik kwijt wil... belang bij?
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on July 28, 2008, 08:42:38 AM
'k heb nog wel een rotor liggen die ik kwijt wil... belang bij?

Ik heb het op moment niet nodig, maar als ik er toch belang bij heb dan neem ik wel contact met je op. OK?