• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Visiosat

Started by eislon, December 03, 2006, 09:24:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eislon

Weet iemand iets over de visiosat schotel?
Ik heb van iemand gehoord dat je bij deze schotel ook al 4 lnb's kan plaatsen, voor meerdere satellieten.


arjanhs

Nope, weet wel dat ik met mijn archsat van 90 cm eclipse vier lnb's kan plaatsen, ik heb er de ruimte ook voor, dus kan hem er zo bij zetten, alleen heb ik maar een vier poorts switch, en kan dan de draaibare niet meer bedienden.

ahendriks

Ach, dan de 23,5 maar via de draaibare benaderen he :-)
Grt,
Alex

eislon

Quote from: ahendriks on December 04, 2006, 09:50:39 AM
Ach, dan de 23,5 maar via de draaibare benaderen he :-)

Nou dat is ook nog steeds een optie. Ik ben gewoon de mogelijkheden aan het bekijken, en dit is me te ore gekomen, vandaar de vraag.

arjanhs

Je kunt met een draaibare makkelijk voor een meter of meer kiezen, en als het dan regent, blijf je beeld houden, terwijl op mijn andere schotel het beeld dan is weg gevallen, is wel goed voor mijn sla :-)

eislon

Quote from: arjanhs on December 05, 2006, 07:27:17 AM
Je kunt met een draaibare makkelijk voor een meter of meer kiezen, en als het dan regent, blijf je beeld houden, terwijl op mijn andere schotel het beeld dan is weg gevallen, is wel goed voor mijn sla :-)

Ja die SLA's van tegenwoordig.  Ik kijk nog wel wat ik ga doen, kan een wavefrontier 90 cm bij astrasat voor Euro 185 krijgen ipv 139 voor de 55cm. dus 46 euries meer voor 45cm meer ;-)

eislon

het is wel alleen een pokke werk om die wavefrontier inelkaar te zetten, want die wordt echt als bouwpakket geleverd... en ik heb wel zoiets van muurbeugel, schotel eraan uitrichten en kijken, en deze is eerst inelkaar zetten, beugel vastmaken en uitrichten..

Wimpie

Je hebt er inderdaad aardig wat werk mee, maar dat heb je met een draaibare ook, is nog niet zo eenvoudig deze uit te richten.

eislon

Quote from: Wimpie on December 06, 2006, 06:58:28 AM
Je hebt er inderdaad aardig wat werk mee, maar dat heb je met een draaibare ook, is nog niet zo eenvoudig deze uit te richten.

De wavefrontier is moeilijk uit te richten of de draaibare?
Kijk daar is die technisat multytenne makkelijker, alleen toch te klein he.

arjanhs

Ik denk dat de wavefrontier betrekkelijk eenvoudig is, lnb posities zijn voor gedefinieerd op de schotel, dus heb je er een uitgericht op een satelliet, dan gaat de rest eenvoudig, met een draaibare opstelling moet je met veel meer zaken rekening houden, maw mij is het nog niet gelukt :-)

arjanhs

Quote from: ahendriks on December 04, 2006, 09:50:39 AM
Ach, dan de 23,5 maar via de draaibare benaderen he :-)

Klopt, heb je er gelijk een doel voor :-)

eislon

Ja ik zal nog es goed overwegen, 185 euries voor schotel lnb en zo'n switch valt wel mee he.
En misschien verkoop ik de huidige schotel wel aan de nieuwe inwoners van het huis.

arjanhs

Denk dat een draaibare opstelling goedkoper is.

eislon

Quote from: arjanhs on December 08, 2006, 08:08:12 AM
Denk dat een draaibare opstelling goedkoper is.

Dat denk ik ook wel.

Wimpie

En ze hebben beide hun voor en nadelen, het is aan jou de keuze om te kiezen :-)

eislon

Quote from: Wimpie on December 11, 2006, 08:13:09 AM
En ze hebben beide hun voor en nadelen, het is aan jou de keuze om te kiezen :-)

Dat klopt, het ligt er natuurlijk aan wat je wilt he, een vaste opstelling lijkt mij beter (aangezien er in principe geen beweging in zit).
Maar met draaibaar heb je de mogelijkheid om veel meer te ontvangen.
Tenzij je zo'n wavefrontier volpropt.

Wimpie

Een volle wavefrontier wordt een duur grapje, schotel is 200 euries, en met 16 lnb's a 20 euries is 300, maakt gezamelijk 500 euro voor een schotel, terwijl een gewone schotel met lnb en rotor ongeveer 100 a 150 euro is.

eislon

Quote from: Wimpie on December 11, 2006, 10:38:00 AM
Een volle wavefrontier wordt een duur grapje, schotel is 200 euries, en met 16 lnb's a 20 euries is 300, maakt gezamelijk 500 euro voor een schotel, terwijl een gewone schotel met lnb en rotor ongeveer 100 a 150 euro is.

Nou dan valt de prijs van Astrasat toch wel mee... schotel 90cm + 4lnbs en switch voor 185 euries... de resterende 10 lnbs komen ooit wel eens  (heb thuis dan nog 2 liggen he;-)

arjanhs

Quote from: eislon on December 11, 2006, 10:59:07 AM
Nou dan valt de prijs van Astrasat toch wel mee... schotel 90cm + 4lnbs en switch voor 185 euries... de resterende 10 lnbs komen ooit wel eens  (heb thuis dan nog 2 liggen he;-)

Misschien valt het dan dan nog wel mee, maar dan heb je nog maar 16 satellieten :-)

Er zijn er ongeveer dertig dacht ik.

eislon

Ja dat is wel veel inderdaad. Maar jij het alles met een rotor!
En het instellen is simpel?