• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Problemen met configureren WLAN Dreambox 800HD

Started by budweisereer, December 23, 2012, 10:54:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

budweisereer

Goede dag allemaal.

Ik ben ik het bezit van een orginele dreambox DM800HD
Sinds een jaar of 2 heb ik deze via een WLAN adapter aangesloten aan mijn modem (speedport W504) met een WLAN usb adapter Zydas zd1211
Dit werkt perfect.
Sinds gisteren na het veranderen van de WPA2 key op mijn modem werkt dit niet meer, al mijn andere apparaten hebben de nieuwe WPA2 key wel geaccepteerd maar de dreambox niet. Uiteindelijk heb ik alles weer terug gezet naar het oude ( dus ook de WPA2 key) maar nu krijg ik WLAN verbinding meer met mijn modem. Ik heb echt alle configuratie geprobeert maar helaas.

Uiteindelijk heb ik de dreambox met de netwerkkabel verbonden en deze ook als standaard ingegeven in netwerkinstellingen van de dreambox
Momenteel zie ik nu de volgende 3 adapters

1) WLAN verbinden --> zonder enige text , geen idee wat dit is?
2) WLAN verbinding2 --> Zydas zd1211b Wlan adapter
3) LAN verbinding --> Interne LAN adapter  ( deze staat nu als standaard)

Als ik nu op  nr 2 ga staan en ik run een netwerktest krijg ik het volgende
LAN adapter --> WLAN verbinding 2
Draadloos netwerk -->Verbonden
DHCP --> Geactiveerd
IP adres --> Bevestigd
Nameserver --> Bevestigd

Dit geeft hij dus ook aan als de netwerkkabel uit de dreambox wordt gehaald, alleen heb ik nu weer geen verbinding.
De enige optie die nog open blijft is om nr 2 aan te vinken als standaard verbinding.

Hierna gaat de dreambox het netwerk opnieuw configureren en geeft hij inderdaad aan dat nr 2 nu de standaard verbinding is ( netwerkkabel is er nog steeds uit)
Opeens is nr1 verdwenen en heet nr 2 nu WLAN verbinding
Als ik nu op nr 2 ga staan en ik run een netwerktest krijg ik het volgende

LAN adapter --> WLAN verbinding
Draadloos netwerk -->Verbonden
DHCP --> Geactiveerd
IP adres --> Onbevestigd
Nameserver --> Onbevestigd


Hij vindt dus nu niet zijn IP adres en nameserver. Ik heb geprobeerd dit gisteren handmatig in te geven maar helaas.
Ik dus weer de netwerkkabel erin en nogmaals de netwerktest gerund
Zegt hij ook nog dat het draadloos netwerk niet verbonden waarschijnlijk door de kabel

LAN adapter --> WLAN verbinding
Draadloos netwerk -->Niet Verbonden
DHCP --> Geactiveerd
IP adres --> Onbevestigd
Nameserver --> Onbevestigd


Hierna de LAN weer als standaard ingesteld en nu krijg ik continu dat de nameserver onbevestigd is.
Het enige wat nu nog werkt is het herstarten van de dreambox en ik heb weer via de kabel (LAN) een internet verbinding

Heeft iemand enig idee wat hier fout gaat?
Hij heeft het gedaan de vraag is waarom nu niet meer

arjanhs

Denk dat het een driver probleem is, doordat je dubbele adapters hebt, moet je misschien vanaf scratch beginnen. Eerst proberen een werkende situatie creƫren, en vervolgens vanuit daar verdere werken.

budweisereer

Dank je voor je reactie Arjanhs.

Gisteren deed hij het plots weer zonder iets vervanderd te hebben. Ik heb gelijk alle parameters gecontroleerd en op de een of andere manier stond onder de gateway de router IP. Dus gisteren zonder problemen op internet kunnen komen.
Gisterenavond de dreambox uitgezet en toen ik hem vanochtend weer aanzetten had ik wederom geen verbinding.
Bij netwerkinstellingen --> Adapterinstelling --> Automatisch IP verkrijgen (DHCP) op nee gezet en hier alles handmatig ingegeven. Ook de gateway met het IP van de router. Hierna Automatisch IP verkrijgen weer op Ja gezet en alles gesaved. Hierna een reset gedaan van de box en alles weer OK. De vraag is nu waarom verliest hij steeds alle data als ik hem netjes uitzet. Verder heb ik de laatste tijd ook problemen met het vasthouden van de bouqets. Ik kan geen nieuwe maken of bouqets veranderen, zodra ik de box uitzet en weer aanzet krijg ik de standaard bouqets ( van de laatste scans) weer terug. Waarom houd hij deze wel vast is mij een raadsel.
Mvg Theo

arjanhs

Heb hier vergelijkbare problemen, aanpassingen in bouquets worden niet goed bewaard, mijn oplossing is de box niet uitschakelen, en gewoon op stand by laten staan. Om het IP probleem te voorkomen, kun je wellicht deze op statisch laten staan, dan weet je in ieder geval dat deze goed is.

budweisereer

Je hebt gelijk de dreambox op standby lost deze problemen vrijwel op, is alleen vreemd dat hij zijn waardes verliest bij het uitzetten.
Ik probeer toch eens te zoeken naar een oplossing maar in de tussentijd werkt te weer gelukkig

Bedankt in ieder geval


Theo

arjanhs

Een andere mogelijk oplossing is het image opnieuw plaatsen op de box. Vaak lost dit ook een aantal problemen op met het opslaan van informatie.

ahendriks

Doe de aanpassingen van de bouquets alleen maar in dreamboxedit, upload deze en na een herstart zijn alle wijzigingen nog actief. Althans bij mij wel...
Grt,
Alex

arjanhs

Dat werkt af en toe, maar niet altijd, moet zeggen dat ik meestal geen herstart van de dreambox doen, maar alleen de software reset van enigma gebruik. En daarbij zijn niet altijd de nieuwe settings die ik net heb geupload actief. Vaak moet ik het meerdere malen uitvoeren voordat het werkt.