• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Technisat Multytenne en TripleSat bibble

Started by ahendriks, March 16, 2012, 02:47:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ahendriks

Document met beschrijving hoe je je multitenne eigenlijk moet afstellen in NL... leuk en informatief... doe er je voordeel mee...
Grt,
Alex

arjanhs


ahendriks

Ik vermoed het wel.. maar is allemaal wel lastig.. je moet dus blijkbaar je opstelling bewust scheef maken... dit wordt lastig... maar wellicht wel het proberen waard als je er beter ontvangst van krijgt op 23,5 graden oost.
Grt,
Alex

arjanhs

Misschien toch nog maar eens naar kijken. Eerst wat andere dingen oplossen.

ahendriks

Heb je nog meer problemen met je schotel dan?
Grt,
Alex

arjanhs

Ik heb af en toe nog wel dat hij wat langzaam schakelt tussen de verschillende SATs, krijg ik een melding dat hij niet kan afstemmen. Het werkt vervolgens wel, maar wil liever de melding niet hebben. Schakelen tussen SATs kan soms wel enkele seconden duren. Valt mij eerlijk gezegd tegen van dat dure ding. Maar kan ook aan de ontvanger liggen, op de DM7000 werkt hij wel goed.

Ook moet ik hem nog wat beter af stellen, denk dat deze tips wel gaan helpen, met name voor 23,5 mag de huidige 45 tot 50% best wel wat hoger.

ahendriks

Oh, ik zit op ongeveer 55% voor de HD zenders (23,5 oost dus)...
Maar ook dit moet hoger kunnen door deze tips toe te passen...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on March 19, 2012, 11:47:35 AM
Oh, ik zit op ongeveer 55% voor de HD zenders (23,5 oost dus)...
Maar ook dit moet hoger kunnen door deze tips toe te passen...

Dat lijkt mij ook, ik heb ook alleen 19.2 afgesteld, en geen 23.5 gebruikt tijdens het afstellen. Of het schuin hangen van de schotel nu veel gaat helpen, dat weet ik niet. Komen we maar op een manier achter :-)

ahendriks

psies... maar als ik het verhaal doorlees lijkt er wel een kern van waarheid in te zittten... proberen dus...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on March 19, 2012, 01:30:14 PM
psies... maar als ik het verhaal doorlees lijkt er wel een kern van waarheid in te zittten... proberen dus...

Dat ga ik ook zeker doen. Nu nog een goed moment zien te vinden.