• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

CCcam 2.3.0

Started by arjanhs, December 17, 2011, 10:00:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arjanhs

Er draait een Linux variant op, weet niet precies welke, disk capaciteit is er nog voldoende :-) Deluge werkt er gewoon op, misschien moet die uitgeschakeld worden.

ahendriks

Deluge is sowieso een zwaar proces... ik was toen ik nog via bittorent downloadde hier al van af gestapt en qbtorrent gaan gebruiken, juist om deze reden...
Maar newsgroepen werkt nog lichter voor je systeem...

Als deluge werkt dan is het ook wel mogelijk om de proxy erop te draaien; die is vast niet zwaarder dan deluge...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 09, 2012, 04:06:53 PM
Als deluge werkt dan is het ook wel mogelijk om de proxy erop te draaien; die is vast niet zwaarder dan deluge...

Dat denk ik ook wel, zal eens kijken of die qbtorrent er nog naast kan draaien, hoe is de interface van deze tool.

ahendriks

Tja, hoe omschrijf je een interface? Iets als: "Mooi en functioneel" ? Dat dus ;-)

Druk voor de proxy wordt nu wellicht wel hoger; CD heeft de beperking geactiveerd vandaag (zie mijn nieuwsposting hierover)
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 10, 2012, 03:16:00 PM
Druk voor de proxy wordt nu wellicht wel hoger; CD heeft de beperking geactiveerd vandaag (zie mijn nieuwsposting hierover)

Ik heb het gezien, moeten we nog even een goed moment voor zien te vinden.

arjanhs

Ik heb nu het volgende

card reader /dev/sci0
handled 16(16) ecms and 39(39) emms

SECA card xx.xxx.xxx.xxx rev I4A entitlements:
0000 MANAGMENT        : 2012-03-08
006a CANALDIGITAAL    : 2012-03-03

Ben er dus ook klaar voor, heb alleen een aantal keer de kaart eruit gehaald, dat was al voldoende. Nu nog aanpassing voor de config actief maken.

ahendriks

Ah... dat ging dus nog redelijk snel... Je moet dus nog ff dit toevoegen: http://forum.arkasama.nl/index.php/topic,12316.msg17114.html#msg17114

of het nodig is is een tweede, je kan het altijd weer uitcommentaren...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 10, 2012, 11:31:44 PM
Ah... dat ging dus nog redelijk snel... Je moet dus nog ff dit toevoegen: http://forum.arkasama.nl/index.php/topic,12316.msg17114.html#msg17114

of het nodig is is een tweede, je kan het altijd weer uitcommentaren...

Ging vrij snel inderdaad, de regel is die van die EMM update, ik zet hem gewoon aan, zie wel wat er gebeurt.

ahendriks

Onderstaand wel activeren.


# SID LIMIT: <device> <maxsids> <timelimit>
#
# example: handle max 4 different sids every 11 seconds
#
SID LIMIT: /dev/sci0 4 11


Ik zal uitleggen waarom, is eigenlijk simpel. De kaart kan een maximaal aantal clients bedienen (4) binnen een bepaalde tijdsspanne. Als de kaart meer gebruikt wordt springt hij op zwart (dan codeert hij niet meer). Dit duurt dan zo'n 30 tot 60 seconden voordat de 1e client weer wat kan. Alle clients kunnen in deze periode geen sleutel ontvangen en zullen dus zwart-beeld krijgen.
Door de optie aan te zetten voorkomt de softcam dit en krijgen de 4 clients welke wel kunnen kijken nog steeds hun sleutel. Een client die er net bij komt doet het alleen niet. De rest wel. Aanzetten is dus altijd een betere optie.
Grt,
Alex

arjanhs

Die is geactiveerd, en nu maar eens kijken hoe het de komende tijd gaat. Ziet er tot nu toe goed uit, ik heb nog geen problemen ondervonden.

ahendriks

Werkt nog niet lekker... vindt  ik...
Grt,
Alex

arjanhs

Quote from: ahendriks on January 12, 2012, 09:12:33 PM
Werkt nog niet lekker... vindt  ik...

Wordt nog wel beter :-)