• Welcome to Advance DreamBox Forum. Please login or sign up.
 

Multytenne 45 twin uitval

Started by ziggy, January 05, 2011, 09:04:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ziggy

Ik heb zo'n 5 jaar geleden een  multytenne 45 twin aangekocht. Over zijn mogelijkheden ben ik zéér tevreden. Prachtig HD beeld zelfs bij regen. Nu krijg ik soms geen signaal meer op Hotbird 13 en Astra 3 23.5. Ik heb al verschillende images opgezet en settingslijsten gedownload en zenders automatisch en handmatig laten zoeken. Na enkele uren heb ik plots weer beeld op die satellieten. Als ik zeker weet dat de schotel het begeeft, koop ik meteen een nieuwe multytenne. Maar hoe weet ik of het wel degelijk de schotel is? Welke voorkeur hebben de experts van dit forum: Wavefield of multytenne of visiosat?
(VU+ duo - pli image - Cccam 2.2.1)
VU+ duo - Multytenne 45 twin

arjanhs

Reactie: ahendriks

Ik heb de voorkeur voor de multitenne... 'k heb zelf namelijk ook deze in dezelfde twin uitvoering... 'k ben er ook erg over te spreken.

Helaas heb ik nog wel eens bij sneeuw dat het beeld wegvalt (alleen bij zware sneeuwbuien). De sneeuw blijft dan op de schotel plakken waardoor de LNB geen ontvangst meer heeft.

Ik krijg ook wel eens geen signaal, maar na 2 of 3 seconden verschijnt het beeld alsnog... 'k neem aan dat het switchen dan in eerste instantie niet gelukt/gebeurd is.

Als ik jouw verhaal lees krijg ik het gevoel dat je schotel aan het einde van zijn levensduur is. Je kan eens informeren of je geen compleet nieuwe schotel hoeft te kopen maar alleen een nieuwe kop erop... geen idee of deze los verkocht worden. De schotel an-sich zal niet af zijn; deze zijn praktisch onverslijtbaar.

arjanhs

Reactie: ziggy

Bedankt ahendriks, ik denk ook dat de schotel aan vervanging toe is. Een tip: ik heb over de lnb's (het kastje) een plastieken bordonderlegger bevestigd met ducktape. Dit werkt prima!